Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: 78FK fryser på Windows XP boot i modeB

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

78FK fryser på Windows XP boot i modeB

Efter många om och men lyckades jag få min 78FK i modeB genom att använda den extremt korta SATA-kabeln som följde med 360n istället för en jag hade. Vet inte Varför det funkade, läste det bara någonstans.

Hur som helst så stannar Windows till när det försöker boota upp, vid den första laddnings-bilden med windows-loggan. Någon som vet vad jag kan göra för att kringgå det här?

Köpa ett SATA PCI-kort? En SATA USB-adapter?

Jag har testat installera om några SATA-drivrutiner och så, men inget har lyckats hittils. Mitt moderkort är MSI K8t NeoFISR2 som har chipset 8237.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Mata ut släden och mata in den när du bootar Windows.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Ah, glömde nämna att jag redan testat det, verkar inte funka med 78FK.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Spelar det någon roll om jag slog av datorn när det stod "Spinning up the disc........."? Det står ju "Switch to modeB->OK" innan (eller liknande).

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Flashade min 78FK igår. Och när spinning up disc kom upp första gången för mig, så stod det fail. Så då boota jag om datorn och provade igen, och då när det stod spinning up disc så tryckte jag eject knappen några gånger och då funka det kanon.

Är total noob, men jag tror att man måste köra spinning up disc :/ Annars så är det väll bara testa om du är i mode B. Då tar det ju två tryck på eject-knappen för att stänga trayen, och sedan efter någon sekund så öppnar den sig igen. Och för att hålla den stängd så får du trycka 3 gånger.
    Sedan, iaf för mig, så blinkar xbox dioden när trayen är stängd.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Mjopp, så var det för mig också. Tar 3 tryck för att få den stängd. Grejen är det att hur jag än gjorde så ville inte Windows boota, så det ser ut som ett kontrollerkort nu.

Hansi, om du läser det här, är era VIA-kort inne, och kan jag isf. få ett hem till mig tills på Måndag (Umeå)?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Korten finns på lager. Till Umeå på måndag = bara om du har tur, ibland tar det 2 dagar dit.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Hitachi/LG-drive syns inte i Windows
    By Prodigal_Son in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 18:19
  2. Flasha trasig 78fk
    By Krozz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 03:02
  3. Problem att läsa hd i windows
    By frenger in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 18:58
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 16:33
  5. DMS4 - TOXIC BIOS - krävs för att starta backuper osv
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 16:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner