Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Duvans Mammor Kommer Bortot

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18

Duvans Mammor Kommer Bortot

Detta är väl egentligen ingen tråd som hör hemma på wii forumet men jag lade den här iallfall...

Jag har länge suttit o grubblat på en sak, nämligen på hur det kommer sig att den bästa koden på det gammla spelet Kid ikarus på nintendos entertainment system hade den otroligt konstiga men svenska koden "DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT" skrev man in detta så kom man till sista banan med de bästa av tillbehör... hur kommer detta sig? En svensk programmerare som smygit sig in i japanska nintendofabrikerna??

Någon som vet mer än jag.. väldigt nyfiken

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Skicka vidare frågan till nintendo dom kanske kan svara på den.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Jag körde ju Kid icarus back in the days, men jag hade ingen aning om den koden. Coolt, forska vidare i det!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Kid icarus va typ bästa spelet till nintendo 8-bitars

Visste inte heller om koden. Låter coolt iaf keep on!

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    Detta är väl egentligen ingen tråd som hör hemma på wii forumet men jag lade den här iallfall...

Jag har länge suttit o grubblat på en sak, nämligen på hur det kommer sig att den bästa koden på det gammla spelet Kid ikarus på nintendos entertainment system hade den otroligt konstiga men svenska koden "DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT" skrev man in detta så kom man till sista banan med de bästa av tillbehör... hur kommer detta sig? En svensk programmerare som smygit sig in i japanska nintendofabrikerna??

Någon som vet mer än jag.. väldigt nyfiken
    Det finns inga (eller åtminstone inte mer än något enstaka) hårdkodade lösenord i Kid Icarus. Istället använder spelet en checksumma (de två sista tecknen) för att kolla att lösenordet är korrekt. Resten är bara värden på level, vapen etc. Alltså kan man generera vilket lösenord som helst så länge de sista två tecknen stämmer. "DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT" skapades säkert av en svensk, så det är nog inte så underligt.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner