Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: XBMC interface - redigerad settings.ini kraschar programmet

Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Respekt
    19

XBMC interface - redigerad settings.ini kraschar programmet

Nu har jag fått igång XBMC interface 0.7 för PSP (uppgradera från 3.10oe-a till 3.52 M33) och enda problemet är nu att när jag överför programmet till PSP/GAME150 och startar det så klagar den på att jag inte har nån korrekt WLAN anslutning (helt OK), men för övrigt går programmet igång.

Man ska ändra i setting.ini filen (gör detta på datorn) och det gör jag och skriver in xboxens IP och pwd och port och username.

Och för över denna ändrade settings.ini o skriver över den som finns på PSP i programmets mapp.

Men efter det går inte programmet. svart ruta med error (error i system.lua att nåt script eller vad et är inte kan hittas bla bla).

MEN!!
    För jag original settings.ini filen tillbaka till mappen så startar programmet ifrån PSPn.

Är det fel hur jag sparar settings.ini filen på PC:n (dvs ANSI format).?
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Läst readme filen noga ?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Respekt
    19
    Den säger inget om det.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Silverfisken Visa Inlägg
    Den säger inget om det.
    Kikat på forumet till dne platsen du laddat ned den från om fler har samma problem ?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Gissa om jag blev less att se samma tråd på ett annat forum som du postat här! --> http://www.***********/forum/showthread.php?p=69047

Denna länk går til programmets skapare, fråga honom.
    http://forums.qj.net/showpost.php?p=1108300&postcount=1

Eller diskutera det här:
    http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/sho...d.php?p=513609
    / Pendragon

Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Respekt
    19
    Om jag postar i annat forum spelar väl ingen roll - forumen tillhör inte varandra. Det betyder ju också att jag inte får nåt svar, men nu fick jag lite mer hjälp, så tack. Tar det från där.

Edit: Har fått det att fungera.Förde över nya versionen. Ändrade inställningarna i settings.ini och sen tog bort min WLAN profil o skapade en ny.
    Last edited by Silverfisken; 2007-09-14 at 22:23.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    Måste man ha en trådlös sädare till sin xbox för att det ska fungera? För som jag har nu är xboxen kopplad till men trådlösa router.

Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Respekt
    19
    Jag har xboxen kopplad via nätverkskabel till min routern, och kör därifrån både LAN o WLAN (trådlöst). Har du en router där du kan köra trådlöst ifrån, så behövs ingen annan trådlös sändare. Men har du ingen router, så måste du nog brygga WLAN anslutningen från en dator o vidare till xboxen på något sätt. Rätta mig om jag har fel.

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. xbmc som startalternativ på evox menyn
    By bingobelle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 22:17
  3. installera nytt xbmc
    By bingobelle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 23:00
  4. Boota bara XBMC
    By zolidznake in forum Xenium Support