Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Vibrationer och högt ljud

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0

Vibrationer och högt ljud

Mitt Wii har börjat låta väldigt högt när dvd-läsaren går. Det låter som ett högt surr, som något är löst och vibrerar kraftigt. Är det någon som har erfarenhet av detta?
    Den läser fortfarande skivorna, men är rädd för att det ska gå sönder ytterligare om jag spelar.. Har provat både orginalskivor och brända, men det är samma ljud.
    Funderar på om jag ska behöva skicka in det, eller om det kan vara så enkelt att det kan vara någon skruv som är lös. Eftersom det är chippat har jag ändå ingen garanti...

Någon som har några idéer?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av andreasjos Visa Inlägg
    Mitt Wii har börjat låta väldigt högt när dvd-läsaren går. Det låter som ett högt surr, som något är löst och vibrerar kraftigt. Är det någon som har erfarenhet av detta?
    Den läser fortfarande skivorna, men är rädd för att det ska gå sönder ytterligare om jag spelar.. Har provat både orginalskivor och brända, men det är samma ljud.
    Funderar på om jag ska behöva skicka in det, eller om det kan vara så enkelt att det kan vara någon skruv som är lös. Eftersom det är chippat har jag ändå ingen garanti...

Någon som har några idéer?
    Jag råkade ut för något liknande när jag precis har monterat in ett Wiikey. Jag kom fram till att jag hade dragit åt de fyra dämpade fästskruvarna till DVD-spelaren för hårt, så jag öppnade och justerade åtdragningen, och därefter har den fungerat felfritt.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Instämmer med föregående svar. Drar man fast drive:n för hårt så har inte längre gummibussningarna någon funktion. Man får då vibrationer som låter illa och den kan få problem att läsa skivor.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Är det lätt att fixa själv eller ska man lämna in den där den chippades igen? Fick tillbaka min wiikeychippade wii igår och när jag kör dvd-r's låter den rejält som om hela läsaren kommer i självgungning.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Är det lätt att fixa själv eller ska man lämna in den där den chippades igen? Fick tillbaka min wiikeychippade wii igår och när jag kör dvd-r's låter den rejält som om hela läsaren kommer i självgungning.
    Du behöver en triwing-mejsel för att öppna den, och om du lämnade in den för chippning har du antagligen inte en sån. Ta med den tillbaka till stället där du fick den chippad och be dem kolla åtdragningen av de fyra skruvarna som håller fast DVD-spelaren. De är dämpade med gummibussningar, för övrigt.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Okej tack för svar! Finns det någon risk att lira spel så länge när den låter så här (förutom att man blir helt vansinning på att det brummar)?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Okej tack för svar! Finns det någon risk att lira spel så länge när den låter så här (förutom att man blir helt vansinning på att det brummar)?
    Jag tror inte det är bra för den att vibrera så där. Jag skulle undvika att köra den tills det är fixat.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Okej får göra det... segt att bli av med konsollen igen bara, fick precis hem den :S Aja, killen bor iaf i Linköping som jag så jag slipper åtminstone skicka den

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0

Glömt att posta här..

.. men hittade faktiskt felet ganska så enkelt när jag väl öppnade den.. hade redan en sån mejsel så det var inga problem.. det var själva armen som drycker ner skivan på motorn som var pyttelite sned. Böjde den lite neråt bara så blev det knäpptyst, sen dess inte haft några problem alls.

Liknande diskussioner

1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:45
  2. Testat XB Disc, Platinum DL 8x och Infiniti DVD-R
    By Andreas_Ace in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 16:15
  3. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 16:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner