Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PSP bootar/startar inte?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    PSP bootar/startar inte?

    Det är så att jag försökte sätta in dit en theme på mitt PSP med 3.52 m33-4 firmware, jag startade mer R för boot bios och startade Flash0.

    Kopierade alla filer som behövdes , inget hände psp'n startade inte helt enkelt men det gick komma in i boot.

    SÅ jag radera satt på alla gamla filer, och kopierade anna tema, funkade inte heller satt tillbaka originala och startade psp'n allt funkade och stängde av den direkt på nåra sekunder, efter det helt enkelt startar inte psp'n går inte att komma in i boot screen heller.

    någon lösning till de här lr är den helt dött?

    ingen garanti finns på den för jag beställde direkt från japan ,det är en Blue limited edition PSP , tragisk?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av marcel0 Visa Inlägg
    Det är så att jag försökte sätta in dit en theme på mitt PSP med 3.52 m33-4 firmware, jag startade mer R för boot bios och startade Flash0.

    Kopierade alla filer som behövdes , inget hände psp'n startade inte helt enkelt men det gick komma in i boot.

    SÅ jag radera satt på alla gamla filer, och kopierade anna tema, funkade inte heller satt tillbaka originala och startade psp'n allt funkade och stängde av den direkt på nåra sekunder, efter det helt enkelt startar inte psp'n går inte att komma in i boot screen heller.

    någon lösning till de här lr är den helt dött?

    ingen garanti finns på den för jag beställde direkt från japan ,det är en Blue limited edition PSP , tragisk?
    Pandoratrick
    Antingen via PSXCare eller någon hjälpsam kompis

    Jag sitter med ett sånt kit just nu ute i bagis o skall åka på lunch strax *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    nånstan i sthlm att köpa en pandoras kit ?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Psxcare butiken ligger väl i stockholm?
    Du kan ju gå dit och ta psp'n med dig så fixar hansi den för en hundring eller två.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av marcel0 Visa Inlägg
    nånstan i sthlm att köpa en pandoras kit ?
    Att jag satt i bagis med ett kitt betydde att om du bjuder på fika så provar jag den på din PSP
    Du får bli min försökskanin
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    Att installera Themes på sin PSP ska man vara extra försiktig med eftersom de skriver in filer i flash0. Det man MÅSTE tänka på är att använda themes som är designade för just firmware 3.52 M33 !

    jag kör också ett eget theme på min PSP som jag har tankat ner och som är just för firmware 3.52 M33, använd inte en theme som är för t.ex firmware 3.51 eller äldre då de kan semi-bricka din PSP ...eller i ditt fall, kanske bricka den helt och hållet.

    Vill ni inte ta risken alls, ja installera då inget theme över huvudtaget.
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Att jag satt i bagis med ett kitt betydde att om du bjuder på fika så provar jag den på din PSP
    Du får bli min försökskanin

    Jo jag förstog det , kan väl bjuda på fika i veckan ? .







    Självklart jag använde en 32.5 m33-4 thema, jag kopierade tillbaka alla oroginala filer innan jag starta psp'n och den funkade tills jag stängde av då blev de helt svart med originala filer , förstår inte hur den kan ha brickat på de viset men det är det

Liknande diskussioner

  1. Akuta frågor och sorry hinner inte söka! hilfe med PSP!
    By jimler in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 10:28
  2. frågor om psp 3.52 fw installation hos er
    By noppaman in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 10:43
  3. hur lägger man in spel på psp 3.10 oe-a?
    By mommo18 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 13:06
  4. standard psp
    By mate in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 07:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •