Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: HD Funkar inte

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    HD Funkar inte

    Tjena jag köpte ett Xbox från Psxcare för drygt en vecka sedan, när jag fick den var jag som ett barn på julafton och alla spel jag har bränt ut har funkat men det är bara en sak jag stör mig på.

    Det är att jag kan inte använda mig utav HD upplösningen, jag har kollat alla sladdar så dom sitter rätt och hd switchen sitter på HD

    Langar en liten bild här på hur det ser ut när jag startar boxen

    http://www.fuskbugg.se/pub/misc/____...Bild%20003.jpg
    (DoA 4 start skärmen)

    Någon som har en aning om vad som skulle kunna vara problemet? Inställningarna i TV:n kanske?

    Har en Sharp LC-32SA1E med HD-Ready och t.o.m HDMI utgång.

    Please help

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    1. Ställt in någon HD upplösning i dashboarden 720p tex?
    2. Lite svårt o se på bilden där vad som är fel, svartvitt eller ngt mer skumt? Isåfall kolla så kablarna är rätt kopplade, ibland stämmer inte färgerna på kontakterna överens med uttagen i tv'n.. isåfall prova byt plats på dom 3 röd/grön/blå tills de blir bra.. börja me o kontrollera så de verkligen är 720p inställt i dashboarden iaf..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har testat 720p i dashboarden och alla kablar sitter rätt..

    När jag använde mig av TV upplösningen så satt R V G så då satte jag kablarna G B R för att den gröna ska in i bild uttaget och den blåa in i vänstra ljuduttaget och den röda i högra ljuduttaget.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    såhär är det kopplat just nu

    http://www.fuskbugg.se/pub/misc/IMG_0423.jpg

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Känner inte till plasma/lcd-tv, men skulle en datorskärm visa en sådan bild, med 3 upprepningar i bredd med samma bild, så hade jag chansat på att upplösningen var för hög...t.ex. om du kör i 1080 men den bara klarar 720, den kanske bara klarar interlaced men du har progressivt inställt, men som sagt jag känner inte till Plasma/LCD.

    Edit
    Kollade på infon om den tv:n, står att upplösningen är 1366x768, så testa att ställa boxen i 720.

    Edit2
    Sorry, såg nu att den klarar följande
    1080i , 480p , 576p , 720p

    Kan kanske vara så att du har boxen ställt på 1080p....

    Edit3

    Såg nu vad Enlund skrivit, undrade vad han menade med blå i ljudingång?
    Läste lite noggrannare hela tråden och såg att du skrivit att du kopplat så, och jag håller med till 100%, helt galet kopplat.
    Kan du ta en bild på ingångarna utan kablar i uttagen så man kan se vad det står för text vid ingångarna?
    Last edited by Game_Freak_se; 2007-09-16 at 13:06. Anledning: uppdatering

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Alltså R G B är alla bildsignaler.
    Att du får en fucked-up bild beror nog helt klart på om du har kopplat in R och B som ljud.
    Du har 5 kablar på en komponentkabel. 3 för bild (RGB) och 2 för ljud (Röd och Vit)

    Kollade lite snabbt på Sharps sajt. Ska du mata din tv med komponent så måste du göra det via en VGA-adapter. Fick du med nån sån med tv'n eller?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    @Enlund får man inte med en VGA Adapter med xbox 360?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    WOHOOO hittade en adapter vid tv:n lol hade inte sett den men nu har jag kopplat grejjerna och det funkar kanon ^^ tack så mycket Enlund och ni andra grabbar!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pryda Visa Inlägg
    @Enlund får man inte med en VGA Adapter med xbox 360?
    Nej det får man köpa löst, typ 200:- på psxcare.. då är det en helt ny kabel..
    Och ser på bilden du tog på uttagen att längst till vänster står det faktiskt att det både är Component och VGA.. så fick du inte med nån adapter till tv'n så är det mycket bättre du skaffar vga kabeln till xbox... då kan du tom ställa riktiga tv-upplösningen, dvs 1366x768 istället för att låta tv'n skala om 720p (1280x720).. detta ger så gott som alltid bättre resultat

    EDIT: såg att de va löst redan men iaf.. vga kabeln till 360 kan ge lite bättre bild "pixelmappat"..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nej det får man köpa löst, typ 200:- på psxcare.. då är det en helt ny kabel..
    Och ser på bilden du tog på uttagen att längst till vänster står det faktiskt att det både är Component och VGA.. så fick du inte med nån adapter till tv'n så är det mycket bättre du skaffar vga kabeln till xbox... då kan du tom ställa riktiga tv-upplösningen, dvs 1366x768 istället för att låta tv'n skala om 720p (1280x720).. detta ger så gott som alltid bättre resultat..

    Jag har fått med en adapter till tv:n och HD funkar nu i 720p, men har inget ljud
    och den är ikopplad i Component och VGA.

    http://www.fuskbugg.se/pub/misc/_IMG_0423.jpg
    testat att koppla så nu, har fortfarande inget ljud..
    Någon som har bättre förslag?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    om du tittar till vänster på bilden så finns det en liten "freestyle" hörlursingång där det står Audio R/L
    Koppla din Röd och din vita ljudkabel till en adapter så att den passar där.

    Adapter 3,5mm - 2x RCA

    Bilden jag skulle länka till låg på en sida som var förbjuden, så länken fungerade inte.
    Last edited by Game_Freak_se; 2007-09-16 at 13:58. Anledning: länk till bild

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Såhär ser en sån adapter som Game Freak tipsar om

    Så antingen köper du en sån - om du vill ha ljud i tv'n. Eller så kopplar du in ljudet i en separat förstärkare om du t.ex. har en surroundanläggning du vill nyttja.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för tipsena, lånade en sådan kabel som du länka Enlund av en kompis. Allt funkar som det ska nu

    Lås tråd om så önskas

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. DVD med .iso/.rar funkar inte i Complex Tools
    By Technic in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 17:21
  3. 120gig hdd'n från xbox funkar inte i datorn längre?
    By KrillKill in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-07-21, 11:35
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •