Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Knastrande ljud vid laddning av spel

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20

    Knastrande ljud vid laddning av spel

    Vid vissa spel blir det som ett elektriskt knastrande ljud när spelen laddar. Precis som det låg något sandkorn o skrapade mot skivan. Spelen funkar men jobbigt ljud. Tycker det blir mer o mer också.
    Håller skiten på att gå sönder igen?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    ingen mer som har detta problem? Fan ibland får jag dirty disc på spel jag spelat innan också

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vissa av mina spel har också ett knastrande ljud när spelen laddar.
    Köpte min xbox för två veckor sen hoppas att min inte håller på att gå sönder

    Jag har en samsung läsare.

    Vad har du för en läsare ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Samsung här också....min är ca 4 månader gammal.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har precis samma "problem"... känns inte bra alltså, även om spelet flyter på ok. :/

    Jag har också Samsung och den är ca en månad gammal och jag har haft detta problem under största delen av tiden, har även fått dirty disc några gånger.

    Alltså, den skrapar under spelets gång också... lite då och då, men mest när jag trycker på knapparna.

    Hjälp oss, tack!
    Last edited by kallep88; 2007-10-13 at 15:32.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    när min knastarar så laddar spelen långsammare också....

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    knastrar den under spelets gång? eller knastrar den när du ska ladda ett spel?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    den knastrar när spelaren går upp i max fart....i spel eller i laddningsfasen....men den gör det inte jämt....funkar bra ett par dagar o sen är det tillbaka igen

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Dvd läsare brukar ha konstiga ljud för sig. Det är normalt. Sen om det ska vara så vet jag inte.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Jag får också TOMTEBLOSS-LJUD när det laddar.
    Men det är NORMALT det får alla ,

    SAMSUNG HÄR.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja, jag får också tomte-bloss ljud lite då och då... men problemet är att skivorna blir repiga! Blir det så för er också?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    inte märkt att de blir repiga..men låter som de skulle skrapas av sand ung...
    Får ni det varje gång? Brukar dra ut alla sladdar o blåsa i alla hålen så brukar den inte låta på någon dag sen....

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag har aldrig hört något liknande från min samsung. har inte heller sett någon tendens av repor på mina skivor. den är flashad med ixtreme 1.2c (fast).

    1. vad är det för media ni använder när det knastrar? orginal eller bränd?
    2. om det är brända skivor. vilket märke? är de brända i samma hastighet?
    3. om det är både orginal och brända, provat en rengörings-dvd?
    4. hur lång tid tog det ca. innan problemet kom?
    5. om det försvinner ibland. vad har ni för media (orginal, bränd (märke)?
    6. spelar det någon roll om ni spelar live eller inte?

    man kanske kan komma närmare ett svar, om folk med dessa problem svarar på dessa frågor..

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Min Benq har börjat knastra till och från när jag spelar upp XviD AVI filer och ger mig senare någonstans i mitten, början eller slutet av filen en felmeddelande typ "Cannot play this content, unsupported media codec". Det kommer även en kod på slutet men jag har glömt notera den vilket jag ska göra senare.

    Ibland börjar den knastra direkt när jag bläddrar bland filerna och då får jag ett kryss framför filen. Vad kan vara fel. Håller DVD:n redan på att ge upp?

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Min Samsung för sådana ljud som ni beskriver ovan när jag spelar skivor med printable surface på. Det knakar och knastrar. Men kör jag en skiva utan printable så är den "tyst".

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jag kör Verbatim DVDR+DL och Taiyo Yuden DVD+R. Igår knastrade det som bara den men det hände inget så jag får se om jag får upp felkoden idag.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Hur vanligt är detta knaster på en skala? så som ni skriver verjar det vara en vanligt förekommande fenomen. Det är ju inte bra om skivorna repas.. Har någon av er ringt MS och frågat om det?

    edit: om att skivorna repas då förstås. som coolcool skrev så har alla mer eller mindre detta knaster..
    Jag har ingen signatur.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Ingen aning om det men jag vet iallafall att mitt problem inte är så jättevanligt.

    http://www.fixya.com/support/t359917-make_play_movie

    Där är felkoden jag får och möjligen några orsaker. Frågan är vilken den exakta orsaken är. Jag vet inte riktigt om det är skivorna, driven eller codecen. Jag tror nog mest på codec:n för jag har fått andra problem med just den. Skivorna får även inga fel under felkontroll i Nero.

    edit:

    Ska prova Burnout paradise snart så då får jag se om det går att utesluta codece:n.
    Last edited by razor1394; 2008-01-23 at 19:13.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Kan det vara möjligt att även vilken brännare man bränt spelet med har någon inverkan? Om lasern behöver jobba extra mycket eller liknande?
    Jag har ingen signatur.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jo det har jag tänkt på. Min NEC brännare är rätt gammal. Jag har bränt minst 1000 skivor med den sedan Mars 2006 och det är nu 2 år sedan. Så det kan mycket väl vara lasern som håller på att ge upp. Men det är konstigt att verifieringen alltid lyckas. Funderar nu på en Pioneer SATA drive men jag vet inte riktigt om den kommer att fungera med mitt DFI Lanparty NF4 kort.

    edit:

    Jag märker dock inga fel med laddning av spel.
    Last edited by razor1394; 2008-03-03 at 20:17.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    min börjar knastra när jag byter spel...laddar också långsammare då. Första spelet som sitter i funkar utmärkt att spela men det är när jag byter spel det blir problem

Liknande diskussioner

  1. Hur lägger jag över äldre spel på DS:n?
    By campar in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 11:41
  2. Bildförskjutning vid spel
    By Macke in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-10-13, 19:08
  3. Inget ljud i bakhögtalarna vid spel med PS2
    By MatteKalle in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •