Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: BrÄnn HjÄlp!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

BrÄnn HjÄlp!

Snälla hjälp mig!

Jag har kört fast duktigt

Jag lyckas inte bränna ned spel och få dom att fungera på X-boxet,skulle behöva att nån förklarar hur jag ska göra på idiot nivå.

Jag har flashat min xbox360 på Psx care fö 2 dagar sen,jag har köpt en ny DL brännare och jag har Nero ändå så går det åt helvete. när jag brännt och stoppar i skivan i xboxet så spinner den upp men efter 5sek så hackar den till och säger "Unplayable disc". Jag har provat Pal spel och Ntcs men inget funkar.

Snälla kan nån förklara så att en 3-åring eller jag kan förstå?
    (snart måste jag ringa finnax lån med tanke på hur många skivor det gått åt )

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    Nero funkar kanske...men om du läst nån endaste pytteliten guide här på forumet så kanske du möjligen hade kunnat se att det står img burner eller cd clone som brännarprogram. Jag rekommenderar img burner som funkar utmärkt.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    ställ in LayerBreak: 1913760 också och läs lite på forumet.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    var får man tag på det?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Hur ställer man in det där Layebrake??

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    SÖk I Forumet!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Har gjort det och det står "Dubbelkolla i infofönstret att det står LayerBreak: 1913760. Gör det inte det får du avbryta. Då står det fel i .dvd-filen" Jag får fel meddelandet "fel vid öppning av filen Layerbreak=1913760:det går inte att hitta filen" Vad gör jag?? varför hittar inte clone-cd filen och hur rättar jag till det? Jag har sökt men hittar inget svar som hjälper mig,börjar tappa hoppet

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Du måste ha senaste versionen av CloneCD. Det där låter som ett felmeddelande du får om du kör en gammal version.

Du kan testa att öppna dvd-filen med Notepad t.ex.
    Då kan du se om layerbreak är rätt - d.v.s. 193760. Plus att du kan dubbelkolla att imagefilens namn är rätt.

LÄS igenom FAQ'n!! Det står massa saker där som är bra att veta om du är ny på detta. NTSC-spel t.ex. måste du se till att de är regionsfria. Annars kommer du inte kunna spela dem.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Jag har senaste clone cd,den säger att bräningen gick bra men xboxet säger ändå unplayble disc. fattar fan ingenting.har provat allt nu, 12 skivor åt helvete
    Last edited by Itchi; 2007-09-18 at 16:07.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Du kan ju prova o berätta exakt vilken brännare du köpt, vilken sorts skivor, brännhastighet, är det iXtreme 1.2 firmware du fått så måste spelen va patchade för det, är det exakt samma spel du försökt bränna 12ggr osv. osv. osv... så kanske du får ett vettigare svar.
    och läs FAQ som sagts innan..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Brännare:Samsung se-s184(ny köpt ) det står på den att den ska klara bränna DL skivor

Skivor: Verbatim DVD+R DL

Firmwire:vet inte vilken,vet inte hur man kollar?

Jag Flashade xboxet på psx care för 2 dagar sen så jag borde ha det senaste i den.(funderar på att gå tillbaka och be dom kolla den)

Jag har provat bränna flera olika spel i Nero,Clone CD och sonic. inget verkar funka för mig.Xboxet spinner upp som det ska men efter 5 sek så hackar den lite sen säger den unplayeble disc. jag har läst FAQ och provat det mesta som står där,håller på att bli tokig,kan inte fatta vad det e som går snett.
    är tacksam dock för att det finns folk på forumet som försöker hjälpa en som ej e så haj på området

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    hjälper säkert inte mot ditt problem men jag tycker img burn är det bästa programmet att bränna spel i.
    Har du skrivit in rätt layerbreak i brännaren?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Flashade du för 2 dagar sedan och inte bad specifikt om Xtreme 5.3 så har du fått iXtreme 1.2.
    Då krävs det att releaserna är korrekt patchade.
    Kör XDVDMulleter och kolla de spel du försöker bränna. Om de inte uppfyller kraven för iXtreme får du patcha om dem.

Vill du göra det lite enkelt för dig själv såhär i början så föreslår jag att du siktar på ett spel som redan är korrekt patchat.
    Kolla den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30279

Sen som sagt är det viktigt att du gör rätt nar du bränner.
    Nero och Sonic kan du glömma. CloneCD eller IMGBurn är det som gäller.
    DVD+R DL skivor (Verbatim som du har är bra)
    Följ instruktionen i FAQ'n om hur du bränner med CloneCD.
    Se till att datorn inte har några andra program igång samtidigt som du bränner. Stäng av alla andra program och låt datorn vara ifred när du bränner.
    Bränn i 2,4 eller i 4X.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Flashade du för 2 dagar sedan och inte bad specifikt om Xtreme 5.3 så har du fått iXtreme 1.2.
    Då krävs det att releaserna är korrekt patchade.
    Kör XDVDMulleter och kolla de spel du försöker bränna. Om de inte uppfyller kraven för iXtreme får du patcha om dem.

Vill du göra det lite enkelt för dig själv såhär i början så föreslår jag att du siktar på ett spel som redan är korrekt patchat.
    Kolla den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30279

Sen som sagt är det viktigt att du gör rätt nar du bränner.
    Nero och Sonic kan du glömma. CloneCD eller IMGBurn är det som gäller.
    DVD+R DL skivor (Verbatim som du har är bra)
    Följ instruktionen i FAQ'n om hur du bränner med CloneCD.
    Se till att datorn inte har några andra program igång samtidigt som du bränner. Stäng av alla andra program och låt datorn vara ifred när du bränner.
    Bränn i 2,4 eller i 4X.
    Kudos till Enlund för ständigt bra svar.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    EDLUND!!!

Du verkar ju veta vad du pratar om tackar för all info

Skumt att dom på psx care inte sa vad dom satte i och att som jag förstår hade jag kunnat valt en bättre flash???

Om jag förstod dig rätt så är 5.3 bättre än 2.1 eller?
    Om man har 5.1 slipper man allt med patchar och sånt då och kan ladda ned vilka spel som helst och bränna??
    Är 5.1 dyrare/bättre?
    IMG burner har jag letat efter men kan inte hitta det på dc++ eller nätet?

Hade ett psp2 innan som jag brände till, trodde aldrig att det skulle vara så här mycket strul med att bränna xbox360 det lutar nog åt att jag tar med boxet till psx care igen så får dom slänga i det bästa som finns och ha nån sårts snabb kurs för mig orkar inte med att vänta 35 minuter till på en skiva till som ändå säger att den inte är "spelbar"

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Nä, 5.3 är inte bättre - men tänker du inte spela Live så är den mer tillåtande i vad den startar.

iXtreme 1.2 är den enda firmware som gäller om du vill kunna spela Live. Dock så kräver den att spelen du bränner är korrekt patchade. Är de inte det så kommer de inte att starta.

Att psxcare ger dig senaste firmwaren känns rätt självklart. Att kunden vill ha en äldre version som inte fungerar på Live kan de nog inte förutsätta. Då får man be om det själv.
    Prismässigt är det ingen skillnad. De tar lika mycket oavsett vilken version du ber om.

Programmet heter IMGBurn å inget annat. Hade du bara googlat det hade du hittat det direkt. Det är dessutom gratis.
    http://www.img*********/index.php?act=download
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack Endlund!

Så med rätt patchat spel och img burn så kommer det att funka
    (Nu kan ta me fan ingenting gå fel)

Då gör jag så här,imorn letar jag upp ett spel som är patchat på rätt sätt genom att använda listan som du skrev,för dom på listan e klara att bränna som dom e va? patchade och klara. Sen blir det IMG burn om jag hittar det

Sen blir det ned på stan och köpa skivor och en ny handkontroll för den sista åkte i väggen för en timme sen

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Rätt patchat spel och IMGBurn eller CloneCD, tänk på att man måste ställa in _rätt_ layerbrake i IMGBurn.. CloneCD hämtar automatiskt layerbrake info från .dvd filen man laddar.. och 2.4X hastighet..
    Om de nu skulle skita sig så kanske de är brännaren?
    Den rekomenderade är ju Pioneer.. dumt o slösa en förmögenhet på skivor när brännarn går på 300-400:- .. och verbatim skivor går o handla för runt 20:- på nätet, antar de är dyrare "på stan"..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Vad heter brännaren som dom rekomenderar?
    Och finns den att köpa som extern?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    tex. Pioneer DVR-111D (den har utgått men är mkt bra) eller nyare Pioneer DVR-112D. ca 350:- för sistnämnda finns både i svart o beige frontfärg..
    Och nej, finns inte som extern... skulle inte rekomendera extern heller, större risk för strul

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Utan fungerande handkontroll men med en tår i ögat av glädje sitter jag nu och tittar på mitt första fungerande spel i xboxen

Ett stort tack till Enlund för att du orkade ta dig tid.

Jag laddade ned ett spel på listan och annvände IMG burn och vips så funkade det.

(känns som jag vunnit en oskar )
    Jag vill tacka Psx care och alla som hjälpt mig på detta forum,sist men inte minst vill jag tacka min tjej som fått ducka för många kontroller

Nej,,,, ett seriöst tack

Liknande diskussioner

1. Hjälp - HDD Problem
    By yesbox07 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 11:40
  2. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 00:39
  3. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:30
  4. hjälp
    By simme_ in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 22:39
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner