Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: DVD Region X och SCPH-30004R

  1. #1

    Post DVD Region X och SCPH-30004R

    Jag har en fråga angående produkten "DVD Region X". Enligt er hemsida är den inkompatibel med PS2-modell "SCPH-30004 R". När jag tittade på produktens egen hemsida ( www.dvdregionx.com ) så hade de dock uppgraderingskoder, beroende på vilken version av DVD-programvara man har i maskinen. Vet ni, eller kan ni testa, om DVD Region X fungerar med "SCPH-30004 R" om man utnyttjar dessa koder?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Skivan går inte ens att starta på 30004R (om man inte har Messiah monterat)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    268
    Respekt
    24

    Post

    Jag har 30004R me origa OCH DVDregion x o det funkar helt utmärkt..

    funkar inte rgion x UTAN chip..jo det borde det.hmm
    .:JompZ:.

  4. #4

    Post

    Jag köpte DVD Region X på öppet köp, utifall det inte skulle fungera, men det var inga problem alls. Tuta och köra, helt enkelt.

    Behövde inte ens uppdatera några koder.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Kolla den extremt svårlästa texten runt hålet i mitten av skivan, där ser man exakt vilken version av dvd-region-x man har.

    Alla våra är 1.9x och startar inte på någon SCPH-30004R vi testat på. Antagligen har du en SCPH-30004R med V4 moderkort, eller så har du en dvd-region-x v2.x

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6

    Post

    Håller med om svårläst. Det enda jag hittar är "IF PI HF 10" vad nu det kan betyda.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Nu har jag ingen dvd-region-x i närheten, men jag tror du tittar på ifpi-numret som är tryckt i den (oftast) svarta arean precis runt hålet. Titta lite längre ut i den "silverfärgade" randen mellan den svarta arean och dataspåret.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8

    Post

    Aah, där var det ja. Fick traska iväg till en bättre lampa för att se något alls.

    DVD-Region X version 2.0 stod det där.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 21:11
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •