Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem med bränning

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0

Problem med bränning

vill börja med att säga tack för ett underbart forum, har haft wii tidigare och har fått mycket hjälp där.

har haft en del strul med xbox360 däremot. jag har läst alla tänkbara guider på forumet och kollat upp så att allting stämmer.

jag har laddat ner NHL 08 pal version och stranglehold pal version. har testat att bränna båda ett antal gånger men det vill sig inte över huvud taget. emellan åt så lyckas jag genomföra bränningen rakt igenom men då blir spelet unplayable. oftast så kommer inte bränningen igång. den kör lead in och sen när den väl ska börja bränna så kommer ett felmedelande upp och bränningen kan inte fortsätta. min polare har lyckats bränna en del spel hemma hos sig men det fungerar inte här.

hade varit tacksam för detaljerad hjälp.

tack på förhand

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Vill du ha detaljerad hjälp för du ge oss detaljerad info om hur du gör, vilka skivor du använder o.s.v.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0

givet

givetvis, dumt att inte ha gett er det med tanke på att du svara när jag som mest behöver hjälp ^^

jag har testat använda mig av alla bränningsprogram från nero till cdclone till imgburn osv. jag använder mig av skivor från philips, givetvis double layer och +. dom har fungerat på tidigare spel, men nu när jag testar här hemma så kan jag inte bränna ut NHL 08 eller stranglehold.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Vad får du för felmeddelande de gånger bränningen misslyckas?

Om du har lyckats med tidigare spel så antar jag att du har hyfsad koll på hur man bränner.... så min gissning får nog bli att philips-skivorna inte är så jämna i kvalitén. Köp ett par Verbatim och testa igen....
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0

tack

någon gång står det bara att det inte går att läsa de olika filerna. kan det vara min brännare?

har en philips dvd8631 brännare som stödjer DL. tycker inte det borde vara några problem där, eller?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Kan vara. Hur gammal är den? Har du senaste firmware i den? (Kolla på Philips sajt)

Men som du skrev själv.... du har ju bränt spel tidigare som funkat... så det verkar ju märkligt om den slutat fungera bara sådär...
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Kanske en dum fråga, men är det spel till 360 du bränt innan på dessa skivor eller det är till ps2, vanlig xbox eller nån annan konsoll?

Du skriver att "dom har fungerat på tidigare spel, men nu när jag testar här hemma så kan jag inte bränna ut NHL 08 eller stranglehold". Betyder det att du inte har bränt spel på den datorn/brännaren tidigare, så att de spel som fungerat innan med philips-sivorna är brända på en annan dator/brännare?
    Eller är det så att det är just dessa 2 spel som inte fungerar?

Liknande diskussioner

1. Fler som har problem med Xenops i en V5
    By Stefan_87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 23:54
  2. Problem med internet till PC+Xbox
    By memnock in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:03
  3. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 15:32
  4. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:00
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner