Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Psp slim and light :(

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18

Psp slim and light :(

Tja grabbar nu är det så att jag köpte min psp idag slim and ska fixa custom firm på den oså hos psxcare så har först en fråga till psxcare jag har modellen PSP-2004 PB spelar det något roll?

Och next så är jag sååå j*vla sur på sony har lust att bränna alla mina 3 pspor även slimen tv ut kablarna måste ju köpas seperat och jag läste att det finns 2 olika PSP AV Cable och PSP Component AV Cable den ena kan man spela med den andra inte är dem duma i huvudet eller? kan någon snälla underlätta mig behöver jag köpa kablarna eller kan jag inte köra med normal scart kabel någon som vet

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    den ena kabeln är komponent, den andra är komposit, om jag har fattat det hela rätt... komponentkabeln kan visa bilder, film och spel osv men bara på en TV som pallar progressive scan. kompositkabeln klarar samma fast inte spel om min info från en kanadensisk internetbutik stämmer (har tyvärr glömt adressen). däremot funkar kompositkabeln rimligtvis med en komposit -> scartadapter, men det spelar i varje fall inte mig någon roll. jag köpte ju skiten för att jag med vill lira på TVn och nu råkar det vara som så att om jag ska kunna göra det tvingas jag köpa en helt ny TV också. Sony har ju sabbat allt imo, för min del var det pengar rakt i sjön i alla fall.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    den ena kabeln är komponent, den andra är komposit, om jag har fattat det hela rätt... komponentkabeln kan visa bilder, film och spel osv men bara på en TV som pallar progressive scan. kompositkabeln klarar samma fast inte spel om min info från en kanadensisk internetbutik stämmer (har tyvärr glömt adressen). däremot funkar kompositkabeln rimligtvis med en komposit -> scartadapter, men det spelar i varje fall inte mig någon roll. jag köpte ju skiten för att jag med vill lira på TVn och nu råkar det vara som så att om jag ska kunna göra det tvingas jag köpa en helt ny TV också. Sony har ju sabbat allt imo, för min del var det pengar rakt i sjön i alla fall.
    Jo f*n jag läste också det där tycker också att det är så löjligt och detta fick jag reda på EFTER jag öppnat mitt psp har ingen användning av den nu köpte ju den för tvn dåligt gjort utav sony som sagt vi får väl köpa ny tv för 20000 kr.....

så helt enkelt kan vi som inte har denna 5 uttags tvn spela spel ??
    Last edited by Mevvan; 2007-09-19 at 13:22.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Jo f*n jag läste också det där tycker också att det är så löjligt och detta fick jag reda på EFTER jag öppnat mitt psp har ingen användning av den nu köpte ju den för tvn dåligt gjort utav sony som sagt vi får väl köpa ny tv för 20000 kr.....
    Hahaha såg ditt inlägg på det officiella PSP forumet heter _PDG_ där
    Du kan få byta den mot en av mina PSP med äldre moderkort i relativt nyckick + få en Mac G3 på köpet

Den råkar vara begåvad med Custom Fw o skulle det komma en nyare på marknaden kastar jag in den åt dig innan du får den *skratt*

Jag behöver en slim för att utveckla vidare ett GPS program så den har stöd för slim
    Annars hade jag nog behållt mina gamla PSPor då de är lite stabilare o klarar 1.50 kernel som inte slim har stöd för alls
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du kan få byta den mot en av mina PSP med äldre moderkort i relativt nyckick + få en Mac G3 på köpet

Den råkar vara begåvad med Custom Fw o skulle det komma en nyare på marknaden kastar jag in den åt dig innan du får den *skratt*

Jag behöver en slim för att utveckla vidare ett GPS program så den har stöd för slim
    Annars hade jag nog behållt mina gamla PSPor då de är lite stabilare o klarar 1.50 kernel som inte slim har stöd för alls
    Tjena :P njae jag har redan 2 tjockis psp:n :$ vet inte vad jag ska ha den tredje till haha även om jag är sur på sony som bara den men men

jo jag skrev ett inlägg där med va så arg:P tänkte om någon i denna värld kunde underlätta lite...
    Last edited by Mevvan; 2007-09-19 at 13:21.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tjena :P njae jag har redan 2 tjockis psp:n :$ vet inte vad jag ska ha den tredje till haha även om jag är sur på sony som bara den men men

jo jag skrev ett inlägg där med va så arg:P tänkte om någon i denna värld kunde underlätta lite...
    Själv har man Fyra tänkte undvika en femte
    Men det lutar väll åt en Slim snart ändå pg.av behovet att kunna koda gentemot den.

Får man locka med lite reklamplats o omtalningar i guider tro *ler supersött*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Själv har man Fyra tänkte undvika en femte
    Men det lutar väll åt en Slim snart ändå pg.av behovet att kunna koda gentemot den.
    jaha läste om det på playstation forumet med grymt att du försöker koda verkligen går det inte fixa med fatso pspn?

Får man locka med lite reklamplats o omtalningar i guider tro *ler supersött*
    haha det är verkligen schysst utav dig att du vill det men tror inte det men men även om det är lockande så

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    jaha läste om det på playstation forumet med grymt att du försöker koda verkligen går det inte fixa med fatso pspn?

haha det är verkligen schysst utav dig att du vill det men tror inte det men men även om det är lockande så
    Ingen fara
    Cant blame me for trying
    Hojta till om du ändrar dig o vill köra GPS på PSP med ne Holux m1000 eller GPslim 240 då kan du få en kabel av mig jag löder ihop åt dig som funkar + ett extrabatteri om du köper en Holux m1000 samt att jag hjälper till att baka ihop allt så det funkar o du får fortf lite reklam o tack i alla guider etc
    / Pendragon

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Ingen fara
    Cant blame me for trying
    sant så sant:P
    Hojta till om du ändrar dig o vill köra GPS på PSP med ne Holux m1000 eller GPslim 240 då kan du få en kabel av mig jag löder ihop åt dig som funkar + ett extrabatteri om du köper en Holux m1000 samt att jag hjälper till att baka ihop allt så det funkar o du får fortf lite reklam o tack i alla guider etc
    absolut kan jag göra det måste bara utforska den lite mer se och lära iförsig så är inte det värdlens skillnad men endå:P ps svarade inte på andra forumet så svarar här:P

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fick min Slim nyss, legat o laddat en hel dag

En Svart pianolackad "Dåligt lackad förövrigt med damm i lacken på UMD luckan" *Morr*

Är det bara jag eller verkar det som skärmen är ditsatt efteråt *skratt*
    På gamla PSPn så är ju skalet också ett skärmskydd men på Slim verkar det som att det är ett plastglas som är nedfräst??

Skumm skumm..
    / Pendragon

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Fick min Slim nyss, legat o laddat en hel dag

En Svart pianolackad "Dåligt lackad förövrigt med damm i lacken på UMD luckan" *Morr*

Är det bara jag eller verkar det som skärmen är ditsatt efteråt *skratt*
    På gamla PSPn så är ju skalet också ett skärmskydd men på Slim verkar det som att det är ett plastglas som är nedfräst??

Skumm skumm..
    hmm okej grattis:P haha men fan kan jag fråga en sak om du inte hade varit tvungen att testa hemkokt oså hade du köpt den ? slim altså

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    hmm okej grattis:P haha men fan kan jag fråga en sak om du inte hade varit tvungen att testa hemkokt oså hade du köpt den ? slim altså
    Bara för TV-ut "Nej"
    Den är ju t.om slaktad på en nyttig sak (IR) hur skall man nu koppla ett tangentbord till sin PSP o chatta MSN *Mutter*

Sämsta skit de hittat på på länge.

Är det bara min Pianolackade PSP som har en skärm som verkar sitta på moderkortet skalet är lagt över så det känns som en springa runtom eller??
    Gamla PSP hade ju ett skal som gick över displayen.

*Rätt oroad o vill ha svar*
    Vill ju inte sitta med en fejkis *s*
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    ja min skärm verkar sitta på moderkortet och skalet runt om, min kommer från W nivet hallen..

jag gillar min psp slim för att det är som en bärbar ps1/gameboy med mera som man kan plugga in i tv´n...
    väntar på min tv kabel från Gbritain, borde komma på måndag..så då får vi se hur pass bra den e
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    kan lägga till en sak till att psp fat lurarna inte passar i psp slim....

that sucks, vad jobbiga man kan vara på sony
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Bara för TV-ut "Nej"
    Den är ju t.om slaktad på en nyttig sak (IR) hur skall man nu koppla ett tangentbord till sin PSP o chatta MSN *Mutter*

Sämsta skit de hittat på på länge.
    okej jo jag vet det känns som att de har kastat o tagit in för skoj skull jag köpte för tv-ut men nu så känner jag mig dum:P
    Är det bara min Pianolackade PSP som har en skärm som verkar sitta på moderkortet skalet är lagt över så det känns som en springa runtom eller??
    Gamla PSP hade ju ett skal som gick över displayen.

*Rätt oroad o vill ha svar*
    Vill ju inte sitta med en fejkis *s*
    nja min är nog också sådär den är iallfall inte likadan som fatson

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    kan lägga till en sak till att psp fat lurarna inte passar i psp slim....

that sucks, vad jobbiga man kan vara på sony
    Det är bara något sony ska hålla på och jävlas med bara så att alla ska behöva köpa till extra saker det va just därför inte tv ut kabeln följde med, de vet ju att många vill använda funktionen så..

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det är bara något sony ska hålla på och jävlas med bara så att alla ska behöva köpa till extra saker det va just därför inte tv ut kabeln följde med, de vet ju att många vill använda funktionen så..
    Kabeln skall kosta runt en 200 pix har jag hört
    Kommer nog skaffa både en S-video o en Komponent variant

Och gamla fjärrkontrollerna funkar ju inte på slim då kontakten för serieporten är bredare så man får vänta på att köpa två sådana Slim-remote hörlurskablar så man kan slakta en för mitt GPS intresse projekt *s*
    Just nu fungerar bara PSP-290 GPS på Slim o inte externa...
    *Ännu iaf, Deniska väntar på sin kabel o jag har inte beställt en men begåvat min sliim med M33 iaf *
    / Pendragon

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner