Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Leaked source code av C+D's CFW

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18

    Leaked source code av C+D's CFW

    Jag vet inte om jag får posta detta här så därför så postar jag lite utav det sen får någon utav Adminsen avgöra om resten ska med...

    You've probably read the news about the "leaked" source code of C+D's CFW onto the Internet. Not only was this a major blow to the PSP homebrew scene, but once again solidifies my position on PS3NEWS and Maxconsole. Yes, both parties along with the famed hacking group Paradox took place in this dubious event. Using comprised accounts PS3NEWS whom is in bed with Paradox gained access to a private server and stole Dark_Alex's Custom Firmware Source code.

    "Someone broke into it (we think using the MaxConsole database) and pasted all the files onto PS3NEWS" - Anonymous PSP Developer

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Om du ska kopiera något från en annan hemsida så får du ta och länka till källan.
    Det är nog det ända du bör tänka på.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Om du ska kopiera något från en annan hemsida så får du ta och länka till källan.
    Det är nog det ända du bör tänka på.
    Hahahah var inte DAs källkod öppen för allmänheten då han sade upp sig från scenen *garvar*
    De kunde ju bara mailat o frågar om den så hade de fått den GRATIS!
    M33 utvecklar ju vidare på Das källkoder blandannat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Okaj men det är mer krånligt äv vad ni vet, läste hela artikeln igår blev typ chockad de har fört krig ju haha aja jag länkar så får ni läsa och pendragon da gav redan sina koder till m33 men det va så att några från äh läs artikeln haha gillade det m33 eller vem det va när de släppte ut nya firmware med hat message till ps3news och de ändrade hat medelandet, uppdateringen var programerad så att ändras det så kommer den bricka psp lol...

    http://www.tehskeen.com/comments.php...m_psp_firmware
    Last edited by Mevvan; 2007-09-19 at 11:17.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Okaj men det är mer krånligt äv vad ni vet, läste hela artikeln igår blev typ chockad de har fört krig ju haha aja jag länkar så får ni läsa och pendragon da gav redan sina koder till m33 men det va så att några från äh läs artikeln haha gillade det m33 eller vem det va när de släppte ut nya firmware med hat message till ps3news och de ändrade hat medelandet, uppdateringen var programerad så att ändras det så kommer den bricka psp lol...

    http://www.tehskeen.com/comments.php...m_psp_firmware
    Jo det var rätt roligt för alla som brickade sina PSPor *garvar*
    Tur för dem att Pandora släpptes sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jo det var rätt roligt för alla som brickade sina PSPor *garvar*
    Tur för dem att Pandora släpptes sen
    Jo riktigt roligt :P men det enda jag är ledsen över är att tydligen så har sony fått händerna på source code så nu kanske de kan bekämpa det enda de inte kunde finna något till...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg


    Jo riktigt roligt :P men det enda jag är ledsen över är att tydligen så har sony fått händerna på source code så nu kanske de kan bekämpa det enda de inte kunde finna något till...
    Verkar knappast troligt

    Ot:
    Ville du byta din slim mot en Tjockis fressten *s* och eventuellt lite emellan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Verkar knappast troligt
    det stog så på qj update news men hoppas det inte verkligen

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ot:
    Ville du byta din slim mot en Tjockis fressten *s* och eventuellt lite emellan
    svarade på din fråga :P fast på andra tråden

Liknande diskussioner

  1. Error code 86070 På strikers!
    By FantomenK in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 17:17
  2. Custom Firmware 3.40* Leaked Edition Released!
    By razor1394 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 18:35
  3. WLAN, error code 80410D04
    By trulvar in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 08:16
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  5. How to update your Action Replay MAX EVO code list without a evo max drive!!!!
    By morpheousx in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 12:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •