Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Köpte Xbox360 Flashad från er på Psxcare men får det ej o funka, hjälp mig!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Köpte Xbox360 Flashad från er på Psxcare men får det ej o funka, hjälp mig!

    Nämen tjenare! hoppas ni orkar läsa igenom mitt problem =)

    köpte idag en xbox360 premium med senaste firmwaren 1.2 från er på PSXcare pluss en Pioneer 112 brännare.

    Kommer hem och stoppar in brännaren och ska bränna Stranglehold_XBOX360-CCCLX för att göra en säkerhetskopia av mitt orginala spel :P. (yeah right)

    det står i .info att det är *prepatched w/ included security files* och filen är EJ nuked enligt Nforce hemsida.

    Jag packar upp rar filerna och får fram ccclx-sthold.dvd och ccclx-sthold.iso

    Jag öppnar XDVDMulleter och allt är ikryssat, xtreme compatible o hela köret.

    Jag öppnar CloneCD (som är ett utvärderingsversion) och väljer att prova det, vet ej om det har nån betydelse att det inte funkade eller måste det vara hela versionen?

    hur som helst så väljer jag bränn från ImageFil, väljer fram ccclx-sthold.dvd och i den filen står det exakt så här
    LayerBreak=1913760
    ccclx-sthold.iso.

    sen väljer jag min pioneer DVD-112 och bränner skiten i 2.4x och den bränner klart allt utan problem. använde en verbatim dvd+R DL. Jag har inte heller rört datorn under tiden jag brände, satt o kollade på Idol medans allt blev klart!

    Nu öppnar jag ivrigt min nya xbox360, pluggar in allt, sätter in skivan och kör på, men jag får bara fram menyerna! inget händer! har även startat xboxen med skivan i, tryckt på reset, men inget funkar, ska jag göra nåt innan i menyerna först? det står inget meddelande eller nåt, har jag missat nåt? min första tanke var att kanske grabbarna på PSXcare råkat glömma trycka in en Firmware i xboxen eftersom ingeting händer, inte ens ett fel meddelande om att skivan är fucked up eller nåt, därför tänkte jag kolla om nån vet varför innan jag drar tillbaks o kollar läget.

    har läst alla faqs o sånt men jag ser inget jag missat, hjälp mig nån! *Snyft*

    tacksam för svar!

    om det är nåt jag skrivit som jag inte får skriva i forumet så är jag ledsen men jag såg alla skriva hej vilt om bränna spel o skit, så jag antog att det var lugnt =)
    Last edited by Yazzman; 2007-09-19 at 03:09.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    När du stoppar i skivan i XBoxen så händer det ingenting???
    Du hör den inte snurra igång? Det står inte "Reading" nere i menyn där det innan stod "Open tray" (Eller "Close tray")??
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu funkar det! slängde spelet och prova med ett nytt spel och jag körde med IMGburn istället och då funkade det prima skinka!

    Enlund
    nej det stod ingeting, hörde den snurra ibland men det var bara menyerna framme =( skumt.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skönt att det funkar nu, även om ditt grundfel låter j_vligt märkligt.
    En felbränd skiva ska boxen klaga på med ett eller annat felmeddelande. Har aldrig varit med om att den inte ens försöker boota discen.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har samma problem om jag förstått det hela rätt. När jag sätter i spelet så står det "reading" ett tag. Sen ändras det till "Open tray". Får inte upp något felmeddelande eller något sånt. För min del misstänker jag ju att det har med mina skivor att göra(har inte fått mina verbatim ännu). Men lät konstigt om du(Enlund) inte hört om detta problem innan.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det jag inte hade hört förut var att det INTE stod Reading i menyn när man stoppar i en skiva.
    När du sätter i ett spel så står det ju det - vilket är normalt.
    Att du sen får "Open tray" brukar bero på dåliga skivor eller en felbränning.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tackar så hjärtligt. Misstänkte att så var fallet, men blev lite orolig när jag missförstod där lite Får vänta ett tag till då tills jag fått min verbatim och hoppas att de funkar.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    IMGBurn är mkt bättre än cdclone enligt mig iaf

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    IMGBurn är mkt bättre än cdclone enligt mig iaf
    Hmm, okej. Personligen har jag inte använt någon av dessa mjukvaror. Kan du motivera varför du tycker IMGBurn är bättre än CloneCD? Färre coasters eller vad? Vilken hastighet bränner du i och vilka skivor har du?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det där är olika på olika datorer, olika bännare, o.s.v
    Jag kör alltid med CloneCD. Gör aldrig coasters.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kan även rekommendera att bränna i 4x istf 2,4x med Pioneer brännaren, hade nämligen samma problem med att spel ej ville starta fick då tipset att bränna i 4x och det har funkat klockrent sedan dess :P btw mina skivor är märkta verbatim dvd+R DL 2,4x men i IMGburn står det att skivorna är certifierade upp till 8x så det är bara att kötta på 4x

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack för infon! =)

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har nästan samma problem. Jag har en misslyckad bränning med CloneCD och en med IMGburn när jag skulle bränna:
    The.Darkness.PAL.MULTI5.XBOX360-WAR3X

    Jag läste massa foruminlägg efter jag misslyckats med IMGburn och den bränningen klantade jag mig och brände i maxspeed (18x) så det var väl antagligen det som krånglade.

    Problemet är nu min CloneCD-bränning. Själva bränningen verkar ha gått ok, inga fel eller så men Xbobxen vill inte läsa skiva. Kommer upp att jag ska göra rent den och försöka igen. (jag kan skriva av felmeddelandet ordagrant om det är lättare att hjälpa då).

    Jag har:
    1.Uppdaterat drivrutiner till min Pioneer Intern IDE DVD±RW 18x DVR-112BK
    2. Kört med Xdvdmulleter och allt är ikryssat
    3. Kollat att det står 1913760 innan bränning
    4. Bränt i 2-2.4x speed
    5. Använt Verbatin DVDR+ DL
    6. Varit hos psxcare och fått min Xbox 360 flashad
    7. Provat med en polares brända Dirt version som funkade

    Jag ska köpa mer skivor nu men vet inte hur jag ska gå till väga med nästa försök...Väldigt tacksam för alla svar.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bränn verbatim dvd+r dl i 4x eller 6x
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    nu har jag provat det med men det funkar inte heller. jag har laddat hem fler spel och försökt men inget går.
    Är det brännaren i kombination med programm som avgör sånt här? Har ju lagt ut lite för många hundra på skivor nu...

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    nu har jag provat det med men det funkar inte heller. jag har laddat hem fler spel och försökt men inget går.
    Är det brännaren i kombination med programm som avgör sånt här? Har ju lagt ut lite för många hundra på skivor nu...
    vad har din polare för märke på sin skiva (mediakod)? vad är mediakoden på dina verbatim? har du uppgraderat firmware på din brännare? (det löser många problem ibland)

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ja jag har senaste firmware till brännaren. Vet inte vilken mediakod, Vet inte hur man kollar sånt men jag har köpt Verbatim på två olika ställen nu. På de jag senast kört står Recorder 423516, vet inte om det är mediakoden. Jag har bränt 500 kr på skivor på två dagar så jag är ganska less på det här. Nån ide testa nero på min sista skiva?

    Jag lämnade in xboxen på psxcare å bad få den flashad så jag antar det är senaste iextreme, har det med nåt att göra?

    Ska jag prova Traxdataskivor?

    Passar inte min brännare?

    Jag har verkligen försökt hitta svar i alla forum jag kan hitta men inget har hjälpt.

    Jag har följ guider och angående imgburn säger dom att pioneer ställer in sig automatiskt så det blir rätt destination men det står 0:1:0 Pioneer DVD-RW DVR-112 (D
    Är det detta som är fel? man kan inte välja nån annan å pioneer finns inte med i bookmarklistan
    Last edited by bensax; 2007-10-30 at 16:45.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    Ja jag har senaste firmware till brännaren. Vet inte vilken mediakod, Vet inte hur man kollar sånt men jag har köpt Verbatim på två olika ställen nu. På de jag senast kört står Recorder 423516, vet inte om det är mediakoden. Jag har bränt 500 kr på skivor på två dagar så jag är ganska less på det här. Nån ide testa nero på min sista skiva?

    Jag lämnade in xboxen på psxcare å bad få den flashad så jag antar det är senaste iextreme, har det med nåt att göra?

    Ska jag prova Traxdataskivor?

    Passar inte min brännare?

    Jag har verkligen försökt hitta svar i alla forum jag kan hitta men inget har hjälpt.
    inget nero.. imgburn eller clonecd gäller.. själv använder jag imgburn. ang. traxdata så har jag aldrig testat dem. vad har du för brännare? har du provat något annat spel?

    startar du imgburn och lägger i en skiva så kan du se mediakoden om du scrollar ner i fönstret.. ex från min skiva:

    Kod:
    Physical Format Information (ADIP):
    Disc ID: MKM-001-00
    Book Type: DVD+R DL
    Part Version: 1
    Disc Size: 120mm
    Maximum Read Rate: Not Specified
    Number of Layers: 2
    Track Path: Opposite Track Path (OTP)
    Linear Density: 0.293 um/bit
    Track Density: 0.74 um/track
    First Physical Sector of Data Area: 196 608
    Last Physical Sector of Data Area: 16 580 607
    Last Physical Sector in Layer 0: 2 283 519

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Physical Format Information (Last Recorded):
    Disc ID: MKM-001-00
    Book Type: DVD+R DL
    Part Version: 1
    Disc Size: 120mm
    Maximum Read Rate: Not Specified
    Number of Layers: 2
    Track Path: Opposite Track Path (OTP)
    Linear Density: 0.293 um/bit
    Track Density: 0.74 um/track
    First Physical Sector of Data Area: 196 608
    Last Physical Sector of Data Area: 16 580 607
    Last Physical Sector in Layer 0: 2 283 519


    står deti imgburn. jag vet inte vilken mediakoden är.
    Har en pioneer DVR-112BK

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du ställt in rätt layerbreak?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Setting - Write - User specified - 1913760

    Är det rätt?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    Setting - Write - User specified - 1913760

    Är det rätt?
    ja.

    om du har nyaste versionen av imgburn med standard-inställningar förutom "write" så ska det vara grönt med dina skivor och brännarprogram iaf.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Imgburn version 2.3.2.0 och jag har inte ändrat på några inställningar.

    Ok, kan min DVR-112BK spöka? Jag har försökt hitta nåt om den men inget som verkar höra ihop med detta.

    Nån annan inställning nånstans?

    Jag flasha ju igår på psxcare och ladda hem senaste firmware på Pioneers hemsida.
    Ska jag ladda hem annan firmware till xboxen och nån annan firmware till brännaren?
    Last edited by bensax; 2007-10-30 at 18:06.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    Imgburn version 2.3.2.0 och jag har inte ändrat på några inställningar.

    Ok, kan min DVR-112BK spöka? Jag har försökt hitta nåt om den men inget som verkar höra ihop med detta.

    Nån annan inställning nånstans?

    Jag flasha ju igår på psxcare och ladda hem senaste firmware på Pioneers hemsida.
    Ska jag ladda hem annan firmware till xboxen och nån annan firmware till brännaren?
    din xbox är ok, annars hade inte dirt startat!

    1. har du inte senaste firmware till din brännare så lägg in den.
    2. prova att bränna något annat spel, eller låna av din kompis.
    3. se till att spelet är Pre-Patched SS, Stealth for iXtreme, Region- Free EUR. det kan du kolla här: http://www.abgx.net/filename/?ch=6

    stämmer allt detta, så är det i mest troligt att din brännare spökar.. be din kompis bränna spelet åt dig på din skiva tex.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    På fyllan provaw jag bränna med min stenålders laptop och varenda spel jag bränt efter det har fungerat...alltså måste det vara min brännare...

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    På fyllan provaw jag bränna med min stenålders laptop och varenda spel jag bränt efter det har fungerat...alltså måste det vara min brännare...
    vad har du för brännare i laptopen?? tänkt byta min stationära mot en laptop när jag ändå aldrig spelar på datorn(för gammal dator för sånt)

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    På fyllan provaw jag bränna med min stenålders laptop och varenda spel jag bränt efter det har fungerat...alltså måste det vara min brännare...
    sedär, en fylla kan leda till problemlösning.. det brukar vara tvärtom..

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Hoppar in på denna tråd ang mitt problem. Boxen är flashad mm.

    Dock får jag inte någon koll på hur jag ska bränna Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars
    med Imgburn. Försöker ställa in LB 1913760 men inget kommer upp i rutan när jag har laddat ISO,n utan inget står förutom
    (MODE1/2048)

    Kör med Pioneer DVR-112D, och alla andra spel har fungerat kanon att bränna.

    Någon som vet vad som är galet?

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20

    Cool

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Hoppar in på denna tråd ang mitt problem. Boxen är flashad mm.

    Dock får jag inte någon koll på hur jag ska bränna Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars
    med Imgburn. Försöker ställa in LB 1913760 men inget kommer upp i rutan när jag har laddat ISO,n utan inget står förutom
    (MODE1/2048)

    Kör med Pioneer DVR-112D, och alla andra spel har fungerat kanon att bränna.

    Någon som vet vad som är galet?
    Jaa, Du klickar på tools-> Settings... däruppe.
    Sedan klickar du på fliken Write
    Och då ska du se uppe i högra hörnet: Layer Break (for DL Media)
    Där klickar du i alternativet User Specified. och skriver in 1913760

    Var det de du menade? För om du har gjort det så ska det bara vara att bränna!
    Last edited by kaffetandfen; 2007-11-08 at 01:25.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Jaa, Du klickar på tools-> Settings... däruppe.
    Sedan klickar du på fliken Write
    Och då ska du se uppe i högra hörnet: Layer Break (for DL Media)
    Där klickar du i alternativet User Specified. och skriver in 1913760

    Var det de du menade? För om du har gjort det så ska det bara vara att bränna!

    Jupp var inne på det tidigare men när jag fyllde i den och sen gick tillbaka till main så stod det inget om att jag hade ställt in LD på just 1913760. Men vill ju inte slösa på skivorna i onödan!

    Jag chansade och skrev inte LD i settings och brände även om det inte stod nåt i main sidan. Det fungerade men man blir lite osäker då man inte vet till 100% att den verkligen bränner med rätt LD!

    Kanon ju ska jag försöka få tid & pröva detta spel också.


    OT: jäklar vad COD4 rockar.

Liknande diskussioner

  1. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  2. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  3. Alladin Advance - jättetråd flyttad från "xbox produkter"
    By Hansi in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 20:27
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Blir ta mig f-n SKOGSTOKIG!!! Behöver hjälp...
    By L.A.F in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 23:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •