Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: red ring of death- inlämmning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    red ring of death- inlämmning

    Har råkat ut för det nu och jag undrar om man får spara/ta bort hårdisken innan man skickar iväg konsollen?

    Har också tänkt på att om man nu får en lagad eller ny 360 tillbaks så kan den nya lika gärna den nya/reparerade gå sönder igen. Ska vi hålla på så???

    Har nästan börjat tänka skaffa en ps3 istället för 360.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Du behöver bara skicka konsolen, inga tillbehör.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    okej, bra. konsolen är flashad nu men om de bara reparerar den finns flashingen kvar då?

    Får man nån rabatt då om man redan har flashat en gång hos psxcare?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    du kommer med största sannolikhet inte få tillbaka samma 360 som du skickade in....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får nästa flashning för 350:-

    Eller så kan du få en återställning för 500:- och sedan ha 500:- tillgodo på nästa modifiering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och undantagen är Hitachi v79 som kostar 995:- att modifiera, samt Benq som vi inte har pris på ännu, men troligen c:a 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    jag skickade in min med en flashad hitachi när jag fick red ring of death.. fick tillbaka den med en benq i.. lite små störande :P

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    skickade in min med en samsung fick en hitachi tillbaka som jag förstörde en timme efter, men det är en annan sak

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hur funkar det egentligen nuförtiden?

    Är det Benq-läsare i alla konsoller som kommer tillbaka från lagning?

    Blir ju lite orolig nu när jag också måste skicka min 360 till tyskland...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    okej hehe aa jag har en flashad samsung. Är i och för sig glad om jag bara får en ny tillbaka. Menar microsoft att vi ska hålla på så här? ha en 360...den går sönder....skicka in.....får tillbaka en ny...den går sönder osv.

  11. #11
    dragonslayer Guest
    skickade min i måndags förra veckan... hade ett ghostpink skal på den och hade lödat lite här och var på moderkortet...den var dessutom bannad.. snyggade till det.. la på original-firmware på min 47d ... satte på originalskalet ...packade och skickade
    i fredags hade jag en ny (tillverknings datum 2007-08-24) trodde jag tills jag öppnat den i går... då ser man att dom bytt ut serienummer lapparna och det satt en gammal 46 i (september 2005) det var ritat en massa bokstäver etc i den... där var en extra kylfläns men den funkade och var inte bannad... tradigt dock.. nu kan inte resten av familjen spela mina köpta arcadespel i fullversion eftersom inte min profil ligger på hårddisken utan på minnes kort...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    skickade min i måndags förra veckan... hade ett ghostpink skal på den och hade lödat lite här och var på moderkortet...den var dessutom bannad.. snyggade till det.. la på original-firmware på min 47d ... satte på originalskalet ...packade och skickade
    i fredags hade jag en ny (tillverknings datum 2007-08-24) trodde jag tills jag öppnat den i går... då ser man att dom bytt ut serienummer lapparna och det satt en gammal 46 i (september 2005) det var ritat en massa bokstäver etc i den... där var en extra kylfläns men den funkade och var inte bannad... tradigt dock.. nu kan inte resten av familjen spela mina köpta arcadespel i fullversion eftersom inte min profil ligger på hårddisken utan på minnes kort...
    Ingen klisterlapp?
    Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
    Skicka gärna en spelinvite =)
    http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

Liknande diskussioner

  1. Red lights of doom, nu hände det.
    By Bunkuh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 18:38
  2. Ring of death - what now?
    By Mfah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 14:26
  3. Red ring of death
    By Foughman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 14:20
  4. Rolig info: ring of death
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 19:56
  5. 3 red lights "general hardware failure"... ngra förslag?
    By tropicano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •