Som rubriken lyder, CFW 3.71 M33 har släppts, woho! En annan grej, om man kollar på M33´s hemsida, så ska M33 i själva verket vara Dark Alex (??)
Som rubriken lyder, CFW 3.71 M33 har släppts, woho! En annan grej, om man kollar på M33´s hemsida, så ska M33 i själva verket vara Dark Alex (??)
Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
Firmware: CFW v3.80 M33-5
installerade nyss 3.71 M33, funkar prima
PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity
XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB
Jag skulle inte trott att dax är rysk
Last edited by Turbis; 2007-09-24 at 11:34.
Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Man ska kunna installera det på fat, står i readme'n.
Men man får vänta på 1.50 kernel plugin.
1.50 kernel installer for fat 3.71 M33, will be released in few days... and it will be last thing from me.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Enda nackdelen är att jag nu inte kan köra mina emulatorer och CWCheat som jag brukar använda....väntar nu på 1.50 kernel plugin då 3.71 M33 saknar det. När den väl kommer ska jag kunna köra mina gamla emulatorer
Inte ens med eLoader v1.000?
eLoader v1.000
http://www.psp-hacks.com/file/1264
/ Pendragon
/ Pendragon
Skulle precis testa installera 3.71.
Jag har 3.52-4 och fick meddelandet "This program requires 3.52 m33-3 or higher"
edit
glömde ställa in i recoveryn att köra från 3.52 kernel *oops*
edit
Ska nu prova eLoader som pendragon tipsade om
edit
eloader funkade tyvärr inte.
Som tur väl så använder jag inte mycket homebrews själv :P
Last edited by Turbis; 2007-09-24 at 19:01.
eloader funkar inte, har testat. I alla fall inte med att få igång emulatorerna ....MEN såg nu att de släppt nya uppdateringar på SNES och Neo Geo och CPS1 och CPS2 emulatorerna på pspupdates som tydligen funkar med firmware 3.xx ....det är very very nice
Team M33 var ett riktigt team. Fast det var DAX som gjorde CFW, och de andra gjorde hemsidan och skrev readme och så på ryska. Matieulh beta testade även alla CFW. För er som inte vet det, så är Matieulh Dark_AleX's "programmeringsvän" som hjälpte han lite med OE firmware.
Alex är från Spanien.
Last edited by Aonike; 2007-09-24 at 23:38.
PSPLife.se - Community för oss med PSP!
All hjälp du behöver
så äre bara jag som fattat det att 3.71 inte har stöd för 1.5 kernel men att ett plugin skall släppas???
/ Pendragon
Vad är nytt i 3.71 då?
Är det värt att uppdatera?
3.71-M33 changes:
Now uses 3.71
VSH Menu is not longer launched using HOME key, but using SELECT now. This is to not interfere with the XMB function of home, which is now more useful in this firmware.
Psp Slim: umdcache was allocating memory even when homebrew was launched, wasting memory that homebrew programs may want to use. Now umdcache module is stopped before it can allocate any memory, only in the case homebrew is launched. Also, memory is unprotected for user memory usage by M33 core (only when homebrew is launched). Developer, for a sample of how to use the extra memory, see the extra ram sample of the M33 sdk.
Both version boot now from 3.XX ipl, and are independent of 1.50.
The main installer will not install 1.50 kernel anymore. A 1.50 kernel addon for 3.71 M33 that will install inside 3.71 M33 will be released in a few days (for fat only)
Note: due to some changes in kernel nids by Sony, you can expect a lot of kernel plugins not working anymore. Programmers: refer to the sdk readme for details.
/ Pendragon
Verkar inte så nödvändigt för mej iaf
Nää egentligen inte, jag uppade mest för att se om vissa saker funkar :P
Men man får vänta på 1.50 kernel installern innan man kan spela sina emulatorer och använda homebrew apps :P
Det jag gillar är den nya "Scene Search" funktionen som Sony lagt till, där man får upp små thumbnails av videofilmen i olika valbara intervaller, så man enkelt kan knalla direkt till olika delar av filmen. Funkar på samma sätt som på en DVD skiva
Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
Firmware: CFW v3.80 M33-5
Personligen tänker jag fortästta uppa min slim tills det kommer mer stöd för 1.50 läge
Det gör ju ingen skada direkt att kasta in en ny fräsch Custom FW på en PSP, snarare tvärtom *s*
Det jag länktar efter är 1.50 stöd på Slim sen är den väll så gott som lik den feta föregångaren
Dock gillar jag tyngden mer på min gamla PSP *saknar kvalitetskänslan*
/ Pendragon
tjena
det vä länge sedan ja hängde på forumet. jag antar att det har hänt fruktansvärt mycket på PSP fronten ^^
nånting som jag märkte vad är det ni menar med "stöd för 1.50" är det för att man ska kunna köra med 1.5 firmware eller vad är de? BTW ska köpa mig ett psp igen nu, saknar min förbannat mycket... men vilket ska ja köpa? slim eller fat?
det värkar juh ganska nice att man kan köra ISOs på dom nyaste firmwaren... men måste man ha slim för de eller funkar de med fat oxå?
Tack och hej
ISO funkar på både Fat + Slim
Men vissa äldre Homebrews o demos måste köras o 1.50 kernel o den har Slim inte stöd för ännu, nyaste Fw från M33 är 3.71 den har inte stöd för 1.50 kernel oavsett om det är Slim eller Fat du kör, skall du köra med en FAT kör max 3.52 M33-4 så har du 99% stöd för allt.
M33 skall släppa en 1.50 plugin för slim o för senare frimware "3.71" den är inte ute ännu men vi får se skall funka till Slim o Fat då den kommer.
/ Pendragon
ah underbart att höra tack för snabbt svar
Bookmarks