Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Hjälp!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

Hjälp!

Jag fattar ingenting nu...
    Jag har System software 3.02 OE.B. När jag tar Network update på mitt psp, så står det att den har hittat en nyare version, och jag laddar ner det. Men sen när jag ska installera den så står det bara "The game could not be started" Varför?? och samma ska kommer upp när jag ska starta ett nyköpt Japansk spel. The game could not be started.. varför.. vad ska jag göra? jag fattar ingenting....

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Varför vill du försöka uppdatera via "Network update" och installera Sonys officiella firmware?? Lyckas du, kommer du att göra din PSP "obrukbar", dvs att du inte kommer att kunna lira ISO spel, köra homebrews mm.

Uppdatera till 3.52 M33 och sedan till 3.52 M33-4, sök här på forumet så hittar du mer information om hur du skall gå till väga. När du sedan har installerat 3.52 M33-4, så kan du, uppgradera till (om du vill) senaste 3.71 M33. Men som sagt, börja med 3.52 M33 innan du går vidare.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Men hur ska jag uppgradera till 3.52 M33 och vidare då? Har sökt men hittar ingenting som jag blir smartare på.........

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Ok.. Allt jag vill är att spela mitt nya spel. Men det går inte för det kommer bara fram "The Game could not be started. (80020148)" Hur/vad ska jag göra för att kunna spela det??

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Otherworld Visa Inlägg
    Ok.. Allt jag vill är att spela mitt nya spel. Men det går inte för det kommer bara fram "The Game could not be started. (80020148)" Hur/vad ska jag göra för att kunna spela det??
    Installera cfw 3.52 m33
    E "grön" på detta med xbox, psp och chip så var snälla mot mig

Nån som vill skänka mig en ps3?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av romanochavo Visa Inlägg
    Installera cfw 3.52 m33
    Men hur? jag har försökt, men jag får det inte och funka. Måste jag nedgradera den först eller? och till vad och hur? har just nu 3.02 OE.B
    Och vad gör man när man "flashar"? och hur gör man det och varför. Fattar verkligen ingenting..

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    Men hur? jag har försökt, men jag får det inte och funka. Måste jag nedgradera den först eller? och till vad och hur? har just nu 3.02 OE.B
    Och vad gör man när man "flashar"? och hur gör man det och varför. Fattar verkligen ingenting..
    finns en bra guide på http://psplife.se/index.php?topic=391.0

tänk på att följa guiden riktigt annars kan du bricka den..

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Jag har försökt med exakt den guiden, men när jag ska starta 3.52 M33UPDATE' i Games, så kommer "the game could not be started" bara upp...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag har försökt med exakt den guiden, men när jag ska starta 3.52 M33UPDATE' i Games, så kommer "the game could not be started" bara upp...
    Formatera ditt minneskort, lägg iso filerna i ISO katalogen på minneskortet, stoppa i ett UMD spel (Demo) o starta din PSP, gå till minneskortet o starta den ison du vill köra.

Skilj på PSone och PSP spel
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Men det är inget ISO jag vill spela.. utan bara ett orginal soel som kräver 3.51. Och jag har 3.02 OE.B.. som jag inte lyckas uppdatera på något sätt. Hur jag än försöker! vad ska jag göra egentligen??

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Håll in R knappen medan du knäpper på PSP´n så att du kommer in i recovery menyn. Gå sedan till "Configuration" och kolla så att du kör med 3.03 Kerneln.

Gå sedan ur recovery menyn så att du kommer tillbaka till xmb menyn, formatera sedan din minnespinne:
    System Settings ---> Format Memorystick

När det är klart, gör du så här:

1) Ladda ner 3.52M33.rar, samt PSP 3.52 Firmware Update och PSP 1.5 EBOOT
    2) Om du inte gjort det ännu, formatera minneskortet!
    3) Packa upp 3.52M33.rar och kopiera mappen "M33CREATOR" till ms0:/PSP/GAME150 mappen på din PSP
    4) Packa upp Sonys 1.5 EBOOT och döp till 150.PBP och flytta den till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR
    5) Packa upp Sonys 3.52 EBOOT och döp den till 352.PBP och flytta till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR
    6) Starta nu "3.52 M33 CREATOR" på din PSP, när det är klart hoppar den tillbaka till menyn.
    7) När ovanstående är klart, starta "3.52 M33UPDATE". Nu installeras den nya Firmwaren, vänta tills det blir klart och följ instruktionerna!!
    8) Starta PSP´n manuellt och du har nu 3.52 M33
    9) Formatera minneskortet igen så att alla filer från 3.52 återställs och att allt är "fräscht"
    Last edited by BigMac; 2007-09-25 at 15:59.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    Håll in R knappen medan du knäpper på PSP´n så att du kommer in i recovery menyn. Gå sedan till "Configuration" och kolla så att du kör med 3.03 Kerneln.

Gå sedan ur recovery menyn så att du kommer tillbaka till xmb menyn, formatera sedan din minnespinne:
    System Settings ---> Format Memorystick

När det är klart, gör du så här:

1) Ladda ner 3.52M33.rar, samt PSP 3.52 Firmware Update och PSP 1.5 EBOOT
    2) Om du inte gjort det ännu, formatera minneskortet!
    3) Packa upp 3.52M33.rar och kopiera mappen "M33CREATOR" till ms0:/PSP/GAME150 mappen på din PSP
    4) Packa upp Sonys 1.5 EBOOT och döp till 150.PBP och flytta den till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR
    5) Packa upp Sonys 3.52 EBOOT och döp den till 352.PBP och flytta till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR
    6) Starta nu "3.52 M33 CREATOR" på din PSP, när det är klart hoppar den tillbaka till menyn.
    7) När ovanstående är klart, starta "3.52 M33UPDATE". Nu installeras den nya Firmwaren, vänta tills det blir klart och följ instruktionerna!!
    8) Starta PSP´n manuellt och du har nu 3.52 M33
    9) Formatera minneskortet igen så att alla filer från 3.52 återställs och att allt är "fräscht"

Det funkar inte. Har testat det tre gånger nu.. och två gånger igår. När jag kommer till punkt 6, ska starta 3.52 M33 CREATOR på mitt PSP, sp kommer det upp detta: "The game could not be started. (80020148)
    Och jag har gjort exakt som du skrev.
    Sen är det så att jag kan inte ens välja Kerneln 3.03. Jag kan bara välja mellan Kernel 3.02 och 1.50. Och när jag formarterar minneskortet, så heter inte Game mappen GAME150, utan bara GAME.

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Otherworld. Han menade 3.02 kernel, inte 3.03.

Om inte mappen GAME150 finns, så skapa bara mappen GAME150.
    PSPLife.se - Community för oss med PSP!
    All hjälp du behöver

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Aonike Visa Inlägg
    Otherworld. Han menade 3.02 kernel, inte 3.03
    Ooops, så sant!! visst menade jag 3.02

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Jag gjorde en ny mapp som hette GAME150, och det funkade!!
    Jag har nu 3.52 M33! Och spelet funkar!!!
    Tack så mycket!!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag gjorde en ny mapp som hette GAME150, och det funkade!!
    Jag har nu 3.52 M33! Och spelet funkar!!!
    Tack så mycket!!!
    Då slutar jag skriva till dig här då:
    http://community.eu.playstation.com/...d.php?t=143699

Grattis kissen
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    pendragon... hur många forum e du medlem i egentligen??

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av romanochavo Visa Inlägg
    pendragon... hur många forum e du medlem i egentligen??
    Tja nu skall vi se här *börjar räkna på fingrarna*
    PSXCares, PSP-Hacks, PSPhacking101, Sonys officiella .... massa fler + många finfina communitys t.ex Vampire.se , Playahead.se etc...

Det blir en bunt
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Hjälp - HDD Problem
    By yesbox07 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 11:40
  2. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 00:39
  3. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:30
  4. hjälp
    By simme_ in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 22:39
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner