Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Delay när den läser från DVD'n...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Delay när den läser från DVD'n...

    Vet inte om detta är chiprelaterat eller ej (antagligen inte) men tänkte det var lika bra jag postade detta här ändå, utifall att det är det.

    Har haft min ps2 ganska länge nu, men den är relativt lite använd - mest stått avslagen långa perioder (veckor/månader i sträck). Nyligen tänkte jag börja spela igen och sparkade igång FF12. Spelet funkar klockrent, flyter på fint osv - förutom när nån gubbe ska casta en spell. Mätaren fylls på som vanligt, men när den blir full så står gubben bara där och inget händer. Om jag öppnar menyn - det tar 30 sec ungefär (alldeles för länge, ska va nästan instant enligt mina polare) - och stänger den igen så castas spellen.

    När jag spelar upp FMV's i vissa spel så hackar/fryser det hela tiden - en 30 sec FMV kan ta upp mot 60-90 sec att spela upp. Det verkar bero lite på vilket spel man spelar - olika FMV's reagerar olika. T.ex. så hackade Curse of Darkness filmerna så mycket att det inte gick att titta på, medans FF12 filmerna flöt på normalt, och Dynasty Warriors 5 filmerna nånstans mittimellan.

    Jag undrar om det är lasern som börjar ge sig eller om det kan va nåt annat?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hmm, verkar som FF12 bara "buffrade" mer före den spelade upp. När jag tittade på introt nu så flöt det fint i c:a 30 sec sen började det frysa var 2:a-3:e sec precis som i de andra spelen.

    Känns precis som när man tittar på en streamad film över en anslutning som inte har nog med bandbredd - när man kommer ikapp buffern så börjar den pausa för att buffra om då och då.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör en rengöringscd och se om det blir bättre.

    Hackande fmv = lasern har svårt att läsa från skivorna.

    Kan bero på smuts, felaktig vinkel, dåligt focus, laser som tappat styrkan osv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. boxen hänger sig när den vill....
    By bolets in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 13:22
  2. vill att boxen startar automatiskt när den får ström
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-27, 15:20
  3. Brev & klistermärken från M$ när jag fick till baka Xboxen
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 13:32
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-03, 20:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •