När man spelar detta så uppstår artefakter i grafiken (typ flimmer...) då och då... Varför det månne tro? För övrigt så är grafiken rätt kass i hela spelet också.... =/
När man spelar detta så uppstår artefakter i grafiken (typ flimmer...) då och då... Varför det månne tro? För övrigt så är grafiken rätt kass i hela spelet också.... =/
Har spelat FIFA (wiiERD-releasen) två-tre timmar igår utan att upptäcka några artefakter i grafiken. Däremot är det, som du säger, ingen vidare grafik i övrigt. Ganska roligt spel ändå, lättsamt att plocka upp och lira mot polarna utan att behöva hålla koll på alltför många knappkombinationer.
Undrar varför jag har detta flimmer då, speciellt i filmsekvenser... Använder Traxdata DVD+R och har bränt i 2.4x...
Ska byta media och kolla om det blir nån skillnad!
Kanske kan vara så att du kör med 3x hastighet på dvdläsaren och det behövs 6x för att flyta bra i Fifa?
kolla genom att sätta i wiikey configskivan eller liknande för andra chip...
Kan tillägga att jag kör med Traxdata DVD-R, bränner i x2, imgburn.
Spelat 7-8h nu, inget grafikfel fortfarande.
Pinsamt pinsamt...
Anledningen till den kassa bilden var att jag hade ställt om mitt WII till 576i istället för 480p (hade använt maskinen på en tjock-tv).... Kopplade om till 480p och nu ser det bättre ut... Inget flimmer vid filmsekvenser och dylikt...
Sorry för förvirringen...
Bookmarks