Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: köpa Psp eller psp slim?

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0

Question köpa Psp eller psp slim?

hejsan

har kikat runt lite på psp och psp slim men vet inte riktigt vilken av dom jag ska köpa, har tänkt använda den både till att spela spel och se film, surfa och lyssna på musik, mest spel och film dock..

så vilken ska man köpa, med den äldre versionen har man väl i princip inga begränsningar eller??

exakt vilka begränsningar har man med PSP slim med custom firmware?

hur jobbigt är det att få emulatorer och sånt att fungera på en äldre psp om man köper med custom firmware installerat och klart??

hur bra webbläsare är det på den, kan man surfa på som vanligt eller beror det på hur sidan är uppbyggd om det funkar eller inte??

behöver en bra allt i allo maskin eftersom jag kommer att vara borta mycket och då är det väl psp som gäller??

hade tänkt köpa ett 8GB minneskort till, hur många filmer/spel ryms det om man packar ner dom så mycket som går?
    tacksam för alla svar/inlägg som kommer!
    Last edited by colik; 2007-09-27 at 20:22.

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av colik Visa Inlägg
    så vilken ska man köpa, med den äldre versionen har man väl i princip inga begränsningar eller??
    Nej, i princip inga begränsningar. Fast Slim är på väg att komma ikapp

exakt vilka begränsningar har man med PSP slim med custom firmware?
    Finns inga begränsningar, om man inte jämför med gammla PSP.
    Slim kan inte köra alla homebrews ännu, annars är det bra

hur jobbigt är det att få emulatorer och sånt att fungera på en äldre psp om man köper med custom firmware installerat och klart??
    På en skala 1-10....2/10.

hur bra webbläsare är det på den, kan man surfa på som vanligt eller beror det på hur sidan är uppbyggd om det funkar eller inte??
    Du kan endast surfa om du har trådlöst nätverk i närheten. Sony sänder inte ut Internet via satelit etc.
    Beroende på vad sidan har för struktur och innehåll så fungerar webbläsaren olika bra.

behöver en bra allt i allo maskin eftersom jag kommer att vara borta mycket och då är det väl psp som gäller??
    Ja, PSP är den maskin som är den mest tekniska bärbara konsollen, vilket är helt underbart!

hade tänkt köpa ett 8GB minneskort till, hur många filmer/spel ryms det om man packar ner dom så mycket som går?
    tacksam för alla svar/inlägg som kommer!
    Beroende på vad för kvalité du vill ha på filmerna, så kan en 2 timmes lång film bli allt från 150 mb till 500 mb.
    PSPLife.se - Community för oss med PSP!
    All hjälp du behöver

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    så är det lika bra att köpa slim om det inte är tok panik att få emulatorer att fungera?

spel som man gör om från ps1 m.m kommer att fungera och det är bara egentligen emulatorna som inte kommer att funka förrän dom löser det med ett firmware som klarar det (vilket borde komma rätt snart??)

kan göra det enkelt, om du skulle köpa en skulle du välja Slim eller den äldre om det inte är någon panik med att få emulatorer att fungera?

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Jag skulle välja den äldre, eftersom 95% av alla homebrews inte fungerar på Slim. Och jag använder homebrews dagligen. Fast du kanske inte är i stort behov av att använda homebrews, utan bara emulatorer (som är homebrews med för den delen)?
    PSPLife.se - Community för oss med PSP!
    All hjälp du behöver

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Vissa emulatorer är väl portade till slim nu?
    Som snes.
    http://dl.qj.net/Snes9xTYL-for-PSP-S...4561/catid/135
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Finns ju Bootloaders för slim som emulerar 1.50 bra
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    hur mycket bättre är slim än vanliga?? dubbelt så mkt ram och tv ut är det enda skillnaden eller har dom fixat bättre skärm m.m eller?

om jag köper en slim från psxcare med custom firmware kommer jag kunna tanka in saker så att jag kan köra emulatorer då?

vad exakt mer kan göras på en phat än en slim och är det ingen egentlig prestanda skillnad finns det väl ingen riktig anledning att köpa slim (alltid trevligt med tv ut om man skulle behöva det men är slim jättespärrad just nu så har jag inte tid att vänta tills det är fixat)?

vad exakt är homebrews?? egenskrivna os eller program?

vill kunna spela spel från minneskortet, se divx filmer och emulatorer behöver egentligen bara veta exakt vad jag inte kan göra med en slim kontra en phat så jag kan beställa en idag så hjälp mig gärna!!
    Last edited by colik; 2007-09-28 at 16:11.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    hur mycket bättre är slim än vanliga?? dubbelt så mkt ram och tv ut är det enda skillnaden eller har dom fixat bättre skärm m.m eller?
    De har lagt in mer minne o TV-ut + att man kan ladda sin PSP via USB kontakten.

om jag köper en slim från psxcare med custom firmware kommer jag kunna tanka in saker så att jag kan köra emulatorer då?
    Bara emulatorer som är skrivna för 3.0 firmware o upp.

vad exakt mer kan göras på en phat än en slim och är det ingen egentlig prestanda skillnad finns det väl ingen riktig anledning att köpa slim (alltid trevligt med tv ut om man skulle behöva det men är slim jättespärrad just nu så har jag inte tid att vänta tills det är fixat)?
    Du kan köra Homebrew "egenkodade saker" som kodats för 1.50 kernel.

vad exakt är homebrews?? egenskrivna os eller program?
    Program, Spel...

vill kunna spela spel från minneskortet, se divx filmer och emulatorer behöver egentligen bara veta exakt vad jag inte kan göra med en slim kontra en phat så jag kan beställa en idag så hjälp mig gärna!!
    99% funkis på en FAT med Custom 3.52 M33-4 men DIVX stöds inte alls av PSP oavsett frimware, du får koda om dem till MP4 sen kasta in dem på din PSP.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:45
  2. PSP slim som filmvisare?
    By Hup in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 09:27
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 03:48
  4. Flasha till 3.40 OE-A eller...?
    By Freddo_mAN in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 23:57
  5. Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 20:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner