Hej! Jag har problem med att få igång skivorna, dels bränningen i sig och dels i xboxen.
Min hårdvara
pioneer 111d med ändrat custom firmware till 111L (8.29 buffalo eller vad den heter). Ändrade pga av att jag fick samma fel på 1.29 (blev alltså ingen skillnad).
dvdskivor:
Verbatim DVD+R DL printable
Infinity 360 DVD+R DL printable
xbox 360 med ixtreme 1.2c (tror det är c) inköpt i veckan.
Samsung läsare.
Mjukvaran:
cloneCD
IMGburn
Jag använder rätt layerbreak antingen via .dvd filen till cloneCD eller manuellt i options på IMGburn.
Min spelare skall enligt utsaga automatiskt välja DVD-rom på bitsetting.
bägge är senaste version
.
Beskrivning av problemet:
1. Jag har lyckats bränna FIFA 08 på infinityskiva och det verkar fungera.
2. Jag har lyckats bränna Bioshock på både verbatim och infinity;
Infinityskivan kommer jag in med till spelmenyn innan det blir "dirty disk".
Verbatimskivan blir dirty disk direkt
3. Nu (liksom alltid förutom de ovan nämda bränningarna) får jag hela tiden "unable to recover TOC" när jag bränner i IMGburn.
4. Jag får failed burn i cloneCD efter 30 sekunder, tror det är direkt efter lead-in.
5. Dessa problem får jag oavsett skiva
6. Jag har inte provat stealthpatcha. Jag misstänker att det inte är det som är problemet eftersom jag kom in i menyn på bioshock åtminstone.
Jag har testat iso-filerna i XDVDMulleter och alla rutor verkar ikryssade.
7. Jag har DAO aktiverat i IMGburn, misstänker att detta inte heller ställer till med problem. Har ni inställt på incremental?
8. Min DVD-brännare är inställt som MASTER på IDE drive 1.
9. Jag har en AMD x2 4400 och 2 GB ram.
HJÄLP.
Vad ska jag göra?
Jag lyckas inte bränna nu längre.
Mitt huvudsakliga problem är alltså följande:
A.) Jag får "unable to recover TOC" vid bränningar
B.) Jag har endast fått 1 spel att fungera i xboxen.
Jag har läst mängder av forumtrådar angående TOC och ingen har någon lösning. Det vanliga svaret är att "byt skivor". Men jag kör verbatim. Det skall poängteras att det fungerar fint att bränna DVD+-R SL och cd-skivor.
brännaren är ca 6 månader gammal.
Jag har dessutom inte hittat någon guide till hur man verkligen stealthpatchar och vad sakerna i XDVDMulleter betyder. Visst det är lite ikryssat , till exempel "xtreme compatible". Men menas det då att det är IXTREME 1.2c kompatibel?
Hur kan man växla hastighet på DVD-läsaren i xboxen? Läste någonstans att samsung har 2 lägen.
Hoppas någon tog sig tid att läsa igenom detta och kan komma med råd och tips.
Bookmarks