Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18

    Smile Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.

    Hej! Jag har problem med att få igång skivorna, dels bränningen i sig och dels i xboxen.

    Min hårdvara

    pioneer 111d med ändrat custom firmware till 111L (8.29 buffalo eller vad den heter). Ändrade pga av att jag fick samma fel på 1.29 (blev alltså ingen skillnad).

    dvdskivor:
    Verbatim DVD+R DL printable
    Infinity 360 DVD+R DL printable

    xbox 360 med ixtreme 1.2c (tror det är c) inköpt i veckan.
    Samsung läsare.

    Mjukvaran:
    cloneCD
    IMGburn

    Jag använder rätt layerbreak antingen via .dvd filen till cloneCD eller manuellt i options på IMGburn.
    Min spelare skall enligt utsaga automatiskt välja DVD-rom på bitsetting.

    bägge är senaste version
    .

    Beskrivning av problemet:
    1. Jag har lyckats bränna FIFA 08 på infinityskiva och det verkar fungera.
    2. Jag har lyckats bränna Bioshock på både verbatim och infinity;
    Infinityskivan kommer jag in med till spelmenyn innan det blir "dirty disk".
    Verbatimskivan blir dirty disk direkt
    3. Nu (liksom alltid förutom de ovan nämda bränningarna) får jag hela tiden "unable to recover TOC" när jag bränner i IMGburn.
    4. Jag får failed burn i cloneCD efter 30 sekunder, tror det är direkt efter lead-in.
    5. Dessa problem får jag oavsett skiva
    6. Jag har inte provat stealthpatcha. Jag misstänker att det inte är det som är problemet eftersom jag kom in i menyn på bioshock åtminstone.
    Jag har testat iso-filerna i XDVDMulleter och alla rutor verkar ikryssade.
    7. Jag har DAO aktiverat i IMGburn, misstänker att detta inte heller ställer till med problem. Har ni inställt på incremental?
    8. Min DVD-brännare är inställt som MASTER på IDE drive 1.
    9. Jag har en AMD x2 4400 och 2 GB ram.
    HJÄLP.

    Vad ska jag göra?

    Jag lyckas inte bränna nu längre.

    Mitt huvudsakliga problem är alltså följande:
    A.) Jag får "unable to recover TOC" vid bränningar
    B.) Jag har endast fått 1 spel att fungera i xboxen.

    Jag har läst mängder av forumtrådar angående TOC och ingen har någon lösning. Det vanliga svaret är att "byt skivor". Men jag kör verbatim. Det skall poängteras att det fungerar fint att bränna DVD+-R SL och cd-skivor.

    brännaren är ca 6 månader gammal.

    Jag har dessutom inte hittat någon guide till hur man verkligen stealthpatchar och vad sakerna i XDVDMulleter betyder. Visst det är lite ikryssat , till exempel "xtreme compatible". Men menas det då att det är IXTREME 1.2c kompatibel?

    Hur kan man växla hastighet på DVD-läsaren i xboxen? Läste någonstans att samsung har 2 lägen.

    Hoppas någon tog sig tid att läsa igenom detta och kan komma med råd och tips.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Du har bara ett alternativ:

    Köp en ny brännare DVR-112D (ca 300 spänn).
    Jag har nämlilgen själv haft några riktigt kassa 111or som dessutom varit HELT NYA och ändå inte fungerat bra.

    Lycka Till

    /Gem

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18
    jag provade fler verbatim och nu funkar det strålande. Tror det var otur med en skiva bara


    Känner mig lite dum efter det långa inlägget. Köpa en ny 112d kanske blir fallet om det inte funkar framöver. Det kan ju vara så att spelaren är på väg att lägga av eller förlora kvalité

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej! Är 112D:n automatiskt på DVD-ROM setting också ? Vill någon vara snäll och skriva en kort tutorial till mig hur jag bär mig åt för att bränna ett lir steg för steg? =)

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av solwretep Visa Inlägg
    jag provade fler verbatim och nu funkar det strålande. Tror det var otur med en skiva bara


    Känner mig lite dum efter det långa inlägget. Köpa en ny 112d kanske blir fallet om det inte funkar framöver. Det kan ju vara så att spelaren är på väg att lägga av eller förlora kvalité

    Dock ett skönt inlägg man kan ju inte klaga på att du inte gav tillräckligt med info .Skönt att du fick det att funka

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    hjälp

    hej kan någon hjälpa mig har problem med IMGburn. När man ska ändra booktype. och sen när jag har valt drive så står det på current setting failed. Har denna dvd brännare Slimtype DVD A DS8A1P CA11 (ATA) helt ny

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ciix Visa Inlägg
    Hej! Är 112D:n automatiskt på DVD-ROM setting också ? Vill någon vara snäll och skriva en kort tutorial till mig hur jag bär mig åt för att bränna ett lir steg för steg? =)
    Det finns redan en sån. Den heter FAQ.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 360 Visa Inlägg
    hej kan någon hjälpa mig har problem med IMGburn. När man ska ändra booktype. och sen när jag har valt drive så står det på current setting failed. Har denna dvd brännare Slimtype DVD A DS8A1P CA11 (ATA) helt ny
    Det går kanske inte ändra booktype på den där tjingtjongbrännaren. Varför köper du inte en märkesbrännare som Pioneer? Det lär ju inte vara många som läser den här tråden som har koll på sådana där loppisprylar :-)

    Strunta i att ändra booktype, det skall gå ändå om du inte har något antikt firmware i din 360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det går kanske inte ändra booktype på den där tjingtjongbrännaren. Varför köper du inte en märkesbrännare som Pioneer? Det lär ju inte vara många som läser den här tråden som har koll på sådana där loppisprylar :-)

    Strunta i att ändra booktype, det skall gå ändå om du inte har något antikt firmware i din 360.
    Där var det ord och inga visor =)

Liknande diskussioner

  1. Kan inte läsa några Dvd-n hjälp!
    By Vedde in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 16:45
  2. hjälp... läst massor men fattar inte iaf
    By jonapaloma in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 16:18
  3. Hjälp mig - HD Loader
    By EazyJr in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 18:35
  4. O-Officiella ''Jag förstår mig inte på stealth patch'' tråden
    By Phillleee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 21:07
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •