Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Strömma video till PS3

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Strömma video till PS3

    Hej!

    Hur bra blir kvalitén när man strömmar video från en PC/Server till PS3?

    Vad jag har förstått finns det olika metoder för att göra detta tex. Twonky Media, Tversity, Nero Home.
    Vilken är bäst? Funkar det problemfritt?

    Blir det bättre resultat om man kör Linux på PS3:an?


    En annan fråga. Kan man koppla in en extern Hårddisk till PS3:an och spela upp video från den?

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Jag kör med Tversity och i det programmet så kan man ju ställa in upplösningen på filmerna man strömmar. Filmerna håller den kvalité som dem har om du skulle glo på datorn istället.

    För att spela upp från extern disk så måste du först konvertera filmerna till PS3ans speciella högkvalitativa MP4 format. Kallas typ AVC eller nåt. Då blir det som att kolla på en köpt dvd film.

    För att konvertera så använder jag PS3 Video Converter 3. Där kan man välja om man vill ha filmen i 480P, 720P eller i 1080P. Enklaste sen är ju att man encodar ner filmen direkt på ett USB minne på ett par gig som man sedan sätter i sin PS3 och bara spelar upp.

    Funkar ju också med de diverse memory stick ingångarna om man har nåt hyffsat liggandes.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Kanske dum fråga men funkar det att streama hd film från datorn till ps3an? eller måste man göra någon konvertering först då också?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Beror på vad du menar med hd film. Är källan MP4 AVC behövs det nog ingen transcode. Däremot är det mkv med x264 så behövs det transcode och det kräver sin dator. Man kan med andra ord inte använda vilket sunkigt skräp som helst som normalt kodar om SDTV XviD utan problem.

    Och nej GNU/Linux kommer inte göra det så mycket lättare att strömma x264. Det behövs ingen transcode men det kommer inte flyta.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    nya winamp är faktiskt skit bra att stream både filmer och musik från datorn till ps3an ,desutom enkelt att adda mappar,bara köra helt självgående

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    hmm snor tråden ett tag

    Får inte ps3:an att hitta tversity de andra jag testat twonkymedia å winamp orb funkar direkt.

    När jag kör lista över nätverksinst på ps3 så står det upnp: ej tillgänglig måste den vara aktiv för JUST tversity?

    Jag har modemet/routern Inteno ifrån bbb fattar som man inte kan
    göra mycket inst i den själv?

    Också testat att stänga av brandväggen + att tversitys port är öppnad.

    Z

Liknande diskussioner

  1. ps3 japan ps3 hongkong?
    By skystar in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 17:00
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  4. dvd till video cd
    By mikee in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-11, 10:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •