Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Smartxx LT OPX låser sig vid menyn

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Smartxx LT OPX låser sig vid menyn

    När jag startar min xbox kommer jag till smartxx 5th generation menyn och så står det enter och jag har provat trycka på alla knappr i olika kombinationer men inget händer.. Nån som vet? kan det va en dålig lödpunkt? det blinkar inga felmeddelande när jag startar, lyser grönt runt eject.

    Hoppas på snabba svar /Mvh Henrik

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dazedpro Visa Inlägg
    När jag startar min xbox kommer jag till smartxx 5th generation menyn och så står det enter och jag har provat trycka på alla knappr i olika kombinationer men inget händer.. Nån som vet? kan det va en dålig lödpunkt? det blinkar inga felmeddelande när jag startar, lyser grönt runt eject.

    Hoppas på snabba svar /Mvh Henrik
    Jag har samma problem....

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att byta handkontroll och dra ur alla som inte är original.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Prova att byta handkontroll och dra ur alla som inte är original.
    misstänkte att det kunde va nått sånt, har nämligen enbart en handkontroll som givetvis inte är orginal... Tack för svar, får leta fram en orginalkontroll

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har testat o byta handkontroll nu, gick att gå in i menyn men inte att installera ny bios, hittar inte vad som finns på skivan, testat med både cd-rw och en vanlig cd-r, den går inte heller att köra med orginal bios, står bara att den ska lämnas in på service, blinkar rött o grönt, lika bra o lämna in skiten???

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja orkar du inte kämpa mer så är du välkommen hit.

    Kollar du vilken felkod du får (övre vänstra hörnet) samt använder SmartXX chippets menyer för att kolla status på hårddisk m.m. så går det nog att se ganska exakt vad problemen beror på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja orkar du inte kämpa mer så är du välkommen hit.

    Kollar du vilken felkod du får (övre vänstra hörnet) samt använder SmartXX chippets menyer för att kolla status på hårddisk m.m. så går det nog att se ganska exakt vad problemen beror på.
    får kolla det när jag kommer hem, tror där stod 14 man är väldigt osäker, får återkomma, tack så länge

Liknande diskussioner

  1. Hitachi 0078FK hänger sig vid BIOS/POST
    By Mackieman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 18:37
  2. Allt låser sig
    By Sp1int3r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 13:45
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. min pc låser sig vid inkoppling av x-boxen
    By miKey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-17, 12:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •