Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Montering på v15 (77004)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21

    Montering på v15 (77004)

    Hoppas jag kan få ett svar på detta.
    Har 2 st pstwo 77004 v15 med moderkort GH-052-02 samt 2 st MI chip som ska in i dessa. nu har jag hört att det inte är säkert att det kommer att funka med dessa chip i ver 15 så jag undrar om någon har erfarenhet från samma modell om ni fått det att funka 100%

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har väl gjort några hundra sådana, varför skulle det vara problem???
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Har hört att det finns en bugg i firmware (även den senaste v 1.93) som gör att det inte går att köra brända spel från skiva, utan endast genom att lägga dom på hd.

    Hoppas dock att det inte är så för nu är precis ena konsollen färdiglödd och redo för motering och installation.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har 1 st pstwo 77004 v15 med MI v1.93 sedan ett par veckor tillbaka och brända spel fungerar fint.. t.o.m dual layer (!!!) efter dvd9 aktivering i konfigurations menyn (TRIANGLE + CIRCLE during PS2 Boot Up)

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Ok, lödningen gick bra får upp matrixloggan och kommer in i konfigurationen.
    Där står det att firmware redan är 1.93 behöver jag lägga i en en ny version.
    Har hört att alla chip levereras med "laglig" fw (chippen kommer från psxcare)
    har testat bränna den version som ligger på infinitymod men ingen av de skivor jag brännt på fungerar. har testat 4olika dvd-r samt cdr och rw inget funkar.

    (det är inte första gången jag bränner spel, mm har väl brännt ett par hundra fast till xbox så jag vet hur man gör)

    Men är det något speciellt till ps2, och vad är bäst att bränna på?

    Kanske fel tråd för detta men det hände ju i samband med chippningen.
    Fläkten går på fullt hela tiden nu, någon idé om vad det kan vara för fel (har kollat alla lödningar med lupp och kan inte se några lödpunkter som blivit sammanlödda eller tennrester någonstans.

Liknande diskussioner

  1. Installationsanvisning DMS4 SE Lite på en 77004 ??
    By rulle2000 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 13:05
  2. Instruktioner till 77004
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 20:10
  3. Ang. montering av yaosm
    By jack69 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 18:46
  4. Modchip + montering..
    By NossCire in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 17:06
  5. Matrix Infinity i PSTwo v15
    By Undenius in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •