Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med Samsung 811 :/

  1. #1
    danol785 Guest

    Angry Problem med Samsung 811 :/

    Hej, jag köpte en Samsung 811 i höstas från psxcare. Den fungerar "oftast" mycket bra... MEN... den har en tendens till att frysa och skippa ibland. Detta har ingenting med repor på skivorna att göra eftersom detta yttrat sig även på helt nyköpta dvdfilmer samt att det inte sker på samma ställe (oftast sker det ganska långt in i filmerna). När jag köpte gladiator i veckan så blev det avkodningsfel på 2 ställen i filmen. (spolade tillbaka till samma ställe och det var borta) så det är inte skivan det är fel på, detta yttrade sig i stora "pixlar" över bildytan. Jag undrar om ni vet något som kan hjälpa? Rengöring av laserhuvuden etc? Som sagt händer det inte alltid, men när det händer är det fruktansvärt irriterande.

    / Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Kom in med den till butiken. Är den fräsch och komplett med originalkartong osv så får du en ny direkt. Är den repig eller ej komplett får du tyvärr vänta tills den kommer tillbaka från service med en piggare dvd-läsare.

    Om du köpt den via postorder, ring och prata med en tekniker så får du ett returnummer samt en postblankett så att du kan skicka in den utan några kostnader för dig.

    Anledningen till att du måste prata med oss först är så att vi kan kolla att det verkligen är problem med spelaren och inte någon användarinställning - har du t.ex. ntsc-pal konverteringen aktiv så orsakar den en viss hackighet i bilden.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    danol785 Guest

    Post

    Okej, ringer er imorgon (bor i norrköping).

Liknande diskussioner

  1. samsung med dvd+r
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 23:32
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  4. Problem med Samsung 511
    By Eddie G in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-08-11, 22:34
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •