Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Något är fel: Lampan blinkar inte, den lyser bara

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Något är fel: Lampan blinkar inte, den lyser bara

    Nu har jag lött mitt Duo X2, och tyvärr fungerar det inte riktigt som det ska.
    Enligt den här guiden: http://www.xbox-scene.com/versions_1.php så har jag version 1.4

    Jag har följt instuktionerna här: http://hackdabox.eternalnoob.net/Duox2_Install.html

    Nästan allt är gjort enligt guiden. När jag skulle ansluta BT så ser det inte ut som det borde på mitt moderkort, utan som på version 1.6 (4 lödöar i nederkant i stället för 5), så jag anslöt enligt det exemplet. Jag har kollat på de andra anslutningarna, om jag kanske ändå skulle ha en version 1.6, men det som det hänvisas till i guiden för 1.6 har inte jag på min.

    Det som händer när jag startar med power-knappen är att chippets röda lampa lyser en gång, sedan slås allt av. Detta upprepas - lampan lyser en halv sekund och strömmen slås av. Sedan tänds lampan och strömmen förbli på. Eject-lampan på framsidan växlar grönt och rött, och ingen bild kommer på tv:n.

    Att starta vanliga BIOS med eject-knappen fungerar utmärkt.

    När jag skulle löda D0 så lossnade lödön på Duo X2, så jag fick skrapa bort lite lack på kortet för att kunna ansluta direkt på den etsade ledningen, kan detta vara problemet? Kan jag isåfall mäta någon stans på Duo om D0 är anslutet?

    Tacksam för alla svar!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag lödde D0 direkt till jord, så nu verkar chippet fungera som det ska. När man startar upp ser man dock ingen som helst skillnad mot förut, ska det vara så?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Hej chrille112.

    Är lite osäker på din anslutning av BT kabeln, jag brukar ansluta BT kabeln från duo x2 chippen bakom ejekt knappen på xboxen.

    Googla efter:

    team omega

    så kommer du att hitta anvisningar.

    Det verkade inte gå att skriva in direktlänken pga av nån sorts censurering.


    / M

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av chrille112 Visa Inlägg
    Jag har följt instuktionerna här: http://hackdabox.eternalnoob.net/Duox2_Install.html

    Nästan allt är gjort enligt guiden. När jag skulle ansluta BT så ser det inte ut som det borde på mitt moderkort, utan som på version 1.6 (4 lödöar i nederkant i stället för 5),

    Tacksam för alla svar!
    Det är bara 4st ben oavestt version... tänk dig att du sätter på den 3:e från vänster så blir det på eject..
    sätter du på 4:e från vänster blir det power

    Startar xboxen normalt om du lyfter av chippet?

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. SLAX + Hitachi 59 - Problem
    By Maynard in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 14:39
  3. Allt bara dog...
    By Sanitation in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 23:38
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •