Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Skivor?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Skivor?

    Vilka skivor kan man använda till wii?
    Jag hade länge http://se.********.dk/?page=products&product_id=1302 men bytte för ett tag sen till http://se.********.dk/?page=products&product_id=1345. Mitt wii har haft problem med att läsa dom nya skivorna, stannar mitt i spelen och säger att skivan inte kan läsas. Någon som testat med såna skivor? Det ska sägas att dom är skrivningsbara...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    De som hansi länkar till är de jag kör med. Varenda bränd skiva har funkat klockrent förutom en kopia av resident evil men det blev något fel på bränningen, ser ut att ha stannat upp mitt i och fortsatt senare om man kollar spåren på skivan på baksidan. Trots det så bootar den fortfarande skivan

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    ja kan inte bränna minus skivor

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta och knäck din usla HP hem-pc då och släng ur antikbrännaren och sätt i en pioneer 112, dom kostar bara några futtiga hundralappar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    verbatim + skivor är det enda som jag bränner på och jag har aldrig några problem. Har aldrig ändrat booktype heller. dock är det som hansi säger kanske en god ide att byta brännare om du sitter med något antikt.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Okej
    Last edited by FantomenK; 2007-10-01 at 16:40.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    pioneer 112 med Verbatim DVD+R 4.7GB 16xspeed Advanced Azo cakebox 100pcs.

    funkar inte !!!

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Har du ändrat booktype? Har för mig man måste göra det med just Verbatim DVD+R (vissa versioner iaf.)
    Vad händer förresten, får du igång spelet alls?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Skulle dessa fungera???
    http://www.cdrohlinge24.de/tdkspindl...6x-p-6055.html

    Har Wiinja Deluxe!!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har någon provat Traxdata?

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Använder Premium 8x DVD-R skivor. Kostar ca 2,30 kr per skiva. Mycket bättre än Verbatim som kostar 20 kr per skiva. Har inte haft en enda misslyckad bränning med de skivorna. Allt jag har brännt med de skivorna har fungerat bra oavsett om det är XBOX, DVD-filmer, Gamecube eller Wii spel.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Krewie Visa Inlägg
    Har någon provat Traxdata?
    Jag kör med traxdata för tillfället. Jag ber er däremot att avstå från att köpa deras DVD-RW de funkar inte alls för mig inte 1 enda lyckad bränning ! !
    Rekomenderar iaf deras DVD-R och DVD+RW

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Grejen är att jag vill kunna köpa så man kan skriva på skivorna så man får fina etiketter =) Någon som har testat detta?

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Jag använder TDK DVD-R med skrivbar yta och det blir väldigt bra.

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av roine_johnsson Visa Inlägg
    Använder Premium 8x DVD-R skivor. Kostar ca 2,30 kr per skiva. Mycket bättre än Verbatim som kostar 20 kr per skiva. Har inte haft en enda misslyckad bränning med de skivorna. Allt jag har brännt med de skivorna har fungerat bra oavsett om det är XBOX, DVD-filmer, Gamecube eller Wii spel.
    Jag och många andra har andra erfarenheter av de skivorna. Ex är att informationen försvinner efter ett par månader och att scans gjorda efter ett tag ger väldigt dåliga resultat. Jag har mängder av saker brända på dessa skivor och jag ångrar det starkt.

    Verbatim är inte heller alltid ett bra val. Verbatim köper in skivor från väldigt olika fabriker så resultatet kan vara varierande. Ibland kan man få japansk Taiyo Yuden dye och ibland kan man få något billigt kinesiskt.

    Jag anser att japanska blanka Taiyo yuden skivor är de bästa på marknaden som bland annat håller kvar informationen längst. Sen att jag har problem med två releaser på jag bränt ut på de skivorna är en annan sak. Det är just två PAL releaser som jävlas oavsett hur många gånger jag bränner de så jag tror inte det är skivorna.

    Har bränt ca 6-7k skivor under min livstid så jag har fått smaka på rätt mycket.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    TDK-R från visäljercd är mycket prisvärda....

Liknande diskussioner

  1. Problem med TDK DVD-R skivor
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 22:12
  2. Skivor eller xbox:et?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 22:46
  3. wiikey installerat men dvdn läser bara orginal skivor
    By wiitommi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 14:49
  4. Vilka skivor?
    By Tequilac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 10:48
  5. dvd skivor v 360
    By BOZZIO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •