"WiiNewz will have exclusive details direct from the source later today. "
Kan chippet vara från team wiikey kanske..
"WiiNewz will have exclusive details direct from the source later today. "
Kan chippet vara från team wiikey kanske..
Japp, jag har redan fått email med priser och har min första beställning på gång. Leverans om c:a 1 vecka preliminärt.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
DÅ kanske du har lite inside info om hur chippet ser ut t.ex.?
Är det ett 30 sladdars lödjobb eller har dom minskat det på den slutgiltliga produkten?
Så, om man tittar på loggan så är det "Team Wiikey" som är tillverkare och skapare? De är ju kända för att lova mycket och göra... inget.
hmmm.
Nä dom lyckas aldrig få fram nått eller?
Dom var först ut med ett chip till wii eller iaf bland dom första. Dom har lyckats levera firmware uppgradering. Även config skivor och bad flash recovery skivor.
Dom är nu FÖRST ut med ett chip till D2c maskinerna.
Skulle säga att dom lyckas leverera i allra högsta grad. Dom kanske inte är snabba när det gäller utlovade saker men det funkar iaf..
http://www.d2ckey.com/
Sidan för chippet är nu uppe..
c:a 5-600:- för chippet + c:a 1000:- för montering får man nog räkna med :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Låter finfint Hansi, rätt pillrigt att löda så det kommer nog inte bli speciellt många hemmapulare kvar som orkar löda detta inferno av lödpunkter. (30st)
Chippet går att få tag på för under 300:-, men som sagt det är lödningen som kostar, kan tänka mig att det tar ca 30 minuter och borde då kosta ca 500:- i arbetskostnad (förutsatt att man blivit skillad såklart)
/Gem
Ding! (You have gained a level in advanced modding(101))
För en oinvigd vad står D2c. Och vad är skillnaden på ett sådant chip och ett "vanligt" winja?
Vart hittade du dessa nya chippen för 300:- ?
hos en återförsäljare jag anlitar i Frankrike.
Hmm hittar ingen som har den ute som är i lager dock =(
inte på den franske återförsäljaren ja tittat på som står på deras hemsida
Är det känt vilka serienummer på wii som har D2c?
De vi har sett började på 135...nånting har jag för mig.
Går det att använda D2C chippet på ett D2B med avklippta ben?
Känns inte mysigt att dremla i chippet...
Tja , dremla ett gammal nätverkskort eller nåt så du får in känslan, sedan tar det bara ca 1 minut att dremla så du kan löda dom 3 punkterna.
Väg det mot att löda 30 kablar på benen på D2C chippet ..... tar minst 40ggr längre tid.
Bookmarks