Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: BenQ VAD6038 firmware

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    BenQ VAD6038 firmware

    Finns det firmware än till BenQ VAD6038? Fick tillbaka min 360 från reparation igår, den hade ring of death. Nu böt de moderkort men även dvdspelare
    Kommer den kunna flashas på samma sätt som hitatchi spelarna? Kan de flashas eller på något sätt spela backuper.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Finns inget firmware till BenQ ännu..... men det är på G.
    Har du brådis kan du ju läsa ur nyckeln ur BenQ och köpa en annan drive.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    beror ju på hur lång tid det rör sig om. 1 månad? Är det innan jul kan jag gott vänta. Har ju dator också

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    svårt att säga exakt... men inom 1-2 månader så borde det finnas BenQ-firmware.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    men kommer man att få lödda ditt ett chip på den med eller?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Man får löda dit en switch bara medans man läser/flashar.. två kablar till en av/på knapp i princip...
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    men det kommer inte att bli som hitatchi då?

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Man får löda dit en switch bara medans man läser/flashar.. två kablar till en av/på knapp i princip...
    fasiken. Det är illa. Löda på dvd spelaren då eller? Kan en vanlig svensson göra det?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Kolla sid 2 här: http://www.namgorf.com/vad6038_tutorial.pdf

    Busenkelt enligt mig men ja har lödit en hel del
    men alltså har man lödit nånting innan så borde de inte va helt omöjligt ändå.. bara skrapa av spåren med vass kniv och löda på kablar..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av musse1 Visa Inlägg
    beror ju på hur lång tid det rör sig om. 1 månad? Är det innan jul kan jag gott vänta. Har ju dator också
    Det rör sig om 4-5 veckor. Skriftligen enligt Hansi.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    "Internet är bara en fluga."
    Skriftligen enligt dåvarande IT-minister Ines Uusman
    :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av musse1 Visa Inlägg
    Finns det firmware än till BenQ VAD6038? Fick tillbaka min 360 från reparation igår, den hade ring of death. Nu böt de moderkort men även dvdspelare
    Kommer den kunna flashas på samma sätt som hitatchi spelarna? Kan de flashas eller på något sätt spela backuper.
    OT: Med andra ord så fick du en ny xbox ? Eller är de samma serie#? Låter rätt omständigt isf.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    tror det var samma, var begagnad iaf och jag hittar inte serienr på min gamla.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Fråga till Hansi:

    1) I ett ärende som detta, om personen i fråga hade köpt boxen + flashningen från er (och inte endast flashning, som fallet är nu om jag inte misstolkar), hur hade detta ärende behandlats då?

    Hade ni tagit emot boxen och sedan skött resten, för att senare returera en motsvarande fixad box till kunden (flashad etc.)?

    Om inte, ja då kan man ju lika gärna köpa boxen (600kr billigare) hos t.ex. El-giganten.

    Jag tyckte just detta var ett bra exempel på om det är värt att lägga 600kr extra genom att köpa boxen via er eller att istället spara in 600kr genom att köpa den hos El-giganten för att senare endast flasha den hos er.

    2) Hur hade ni hanterat detta ärende om man köpt boxen på annat håll och endast flashat den hos er? Hade kunden fått sköta allting själv då? Vad hade hänt om DVD-driven hade bytts ut, hade man fått pröjsa igen då för att få en ny passande firmware flashad till sin nya drive, eller hade ni fixat detta "på garantin"?

    Tack på förhand för ditt svar.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fel tråd, diskuterar vi inte detta i minst en annan tråd redan...

    Är boxen köpt av oss har vi 12 månaders garanti där vi sköter retur till microsoft samt ser till att du får tillbaka en modifierad xbox, dvs vi tar smällen om vi får tillbaka boxar med läsare vi inte kan modifiera/är omständigare att modifiera. Har du betalt extra för att få en xbox med samsung dvd så ser vi till att du fortfarande har en samsung dvd efter reparation.

    Har garantin gått ut avgör vi från fall till fall vad du får betala för, och byter microsoft ut dvdläsaren mot en annan så får du leva med det.

    Har du flashat boxen hos oss så tar vi 500:- för att återställa den till original, sedan har du 500:- tillgodo på nästa modifikation. Får du tillbaka en hitachi v79 som kostar 995:- att modifiera så betalar du alltså 495:- för att få den moddad. Vill du att vi sköter hanteringen mot microsoft tillkommer 200:-....+100:- för varje gång du ringer och frågar om den är klar snart :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Så om jag har fattat det rätt så måste man i dagsläaget koppla in en switch på BenQ läsaren för att kunna dumpa Firmwaret.

    Sen efter det kan man endast få ut nykeln och sen spoofa en Samsung läsare men nykeln och sätta i den istället. Det finns alltså inget "ixtreme" firmware till BenQ just nu.

    Stämmer detta?

    Om så är fallet blir det att beställa hem 5 st samsungläsare från eBay för det verkade ju knappast svårt att mixtra med BenQ driven.
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    om jag skulle gå in och köpa en ny Premium med HDMI idag i butik, kan man kolla på serienummret eller liknande vilken DVD de bör vara i den så man kan köra lite uteslutning? tack

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av dzl Visa Inlägg
    om jag skulle gå in och köpa en ny Premium med HDMI idag i butik, kan man kolla på serienummret eller liknande vilken DVD de bör vara i den så man kan köra lite uteslutning? tack
    Nej, tyvärr kan man inte avgöra på kartongen/utsidan vilken drive som finns i boxen.

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det står ett lot-nummer på kartongen som man kan kolla upp på: http://www.360drives.com/list

    Dock är den listan inte så uppdaterad (söker du på Premium, HDMI - Yes och Country - Sweden får du NOLL träffar)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Har fått den nya Benq-driven (hur fasen utalas det egentligen, säger man benk? ) efter reparation av min 360.
    Nu är det så att jag har massa brännda spel där hälften ligger på verbatim-skivor och hälften på billigare budgetskivor.
    Är det direkt korkat att byta dvd-driven mot tex en samsung?
    Är Benq-driven bättre konstruerad än dom andra läsarna?
    Vet microsoft vilken läsare jag ska ha i min xbox? Och i så fall kommer jag nekas lagning om jag har en annan drive ifall denna går sönder?
    MVH
    Mikael Bäck

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har också bytt min gamla flashade 360 med samsung och fick nu BenQ, så jag har också en hel del med brända spel som bara ligger och ruttnar nu . Men är det så att firmware kommer att släppas strax efter "fall update" eller är det bara ett påhitt?

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Ja. Nu sitter man och väntar som en barnunge på att tomten ska komma med ett FW till BenQ:en.

    Gick till Siba idag och bytte ut min, Fick en med HDMI. Och första reaktionen när jag stoppar i ett spel är: F_n vad tyst den är =) så lite nöjd är jag ändå !
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Ja. Nu sitter man och väntar som en barnunge på att tomten ska komma med ett FW till BenQ:en.

    Gick till Siba idag och bytte ut min, Fick en med HDMI. Och första reaktionen när jag stoppar i ett spel är: F_n vad tyst den är =) så lite nöjd är jag ändå !
    Härligt!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    "100% software-based flashing of BenQ confirmed! | iXtreme BenQ internal beta testing this coming weekend |"

    Från #fw på efnet så ska väl vara sanning Fick nyss hem min "lagade" 360 med benq i så hoppas det går bra för dom

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Atb Visa Inlägg
    "100% software-based flashing of BenQ confirmed! | iXtreme BenQ internal beta testing this coming weekend |"

    Från #fw på efnet så ska väl vara sanning Fick nyss hem min "lagade" 360 med benq i så hoppas det går bra för dom
    äntligen framsteg! snart kan man ju springa och köpa ett 360

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    äntligen framsteg! snart kan man ju springa och köpa ett 360
    haha, skynda dej innan dom byter dvd-spelare i xboxarna igen

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. senaste firmware till psp
    By xerno in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 21:37
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:59
  4. Maximus - FIRMWARE TOOLBOX V4.0
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:36
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •