Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Ring of Death (eller inte)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Ring of Death (eller inte)

    Ok, så nu är det min tur.

    360n har fungarat bra till nu och jag har haft den i fem månader.

    Har inte updaterat liveupdateringen på typ fem månader.

    Körde in Halo 3 backup. Gjorde updateringen för att kunna köra spelet.

    Spelade typ till level 5 eller nåt. Då hängde sig spelet ideligen. Fick ring of death, jag tror det var tre lampor som blinkade, de två vänstra plus höger understa. Startade om med medal of honour som jag kört en del. Hängde sig direkt. Startade om med call of juarez som jag spelat klart tidigare. Fungerade klockrent en hel bana. Satte in Halo3. Nu fungerade det och jag körde igenom en bana. Men sen hängde det sig igen på nästa bana, medal of honour hängde sig också direkt och nu även call of juarez efter 10 sek.

    Inga lampor blinkar.

    Vad göra?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    ser ut som om du har ett liknande fel som jag har.hade det felet för typ 4 dagar sedan. 3 rings of death där alla ringar lyste förutom den högra översta, provade att starta om den flera gånger bytte spel i läsaren men den ville inte starta, kom till xbox loggan där frös den i en mosaikliknande blå färg.

    solklart ring of death och täcks av garantin. Skulle åka till elgiganten och byta ut den dagen efter, testade bara den innan jag skulle åka men då funkade den, typiskt hade varit skönt att byta ut denna bannade högljuda konsol.

    Men den ger väl sig snart helt och hållet har den en gång fått 3 rings of deaths så är jag säker på att problemet kommer tillbaka. Jag har ju fortfarande 1 1/2 år kvar av garantin

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag har köpt den på psxcare och ställer mig lite frågande om de tar tillbaka den då den inte blinkar längre.

    Kan tillägga att jag också fått den där blåa mosaiken vid några tillfällen.

    Jag funderade på om det hade med halo3 updateringen att göra eller om det är det vanliga kefet med 360n.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    har hört någonstans att dom 3 ringarna inte måste blinka nödvändigtvis för att det ska vara ring of death, psxcare kanske byter in den jag vet inte, men microsoft måste i alla fall göra det. då detta är ett produktionsfel från deras sida

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Se till att både din 360 basenhet och dess strömförsörjningslimpa står fritt så att dom får den kylning som krävs.

    Logga tidpunkt, vilket spel du spelar, om det är backup eller original, samt hur länge du spelat varje gång du får problem.

    När du tycker det verkar mest rimligt att det ÄR fel på boxen och inte på dina spel eller ventilationen så skickar du hit boxen + din logg så kan vi nog vara helt överens om att den skall bytas ut :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    varuhusen går microsofts ärenden

    jaja idag dog min xbox 360 helt. startade upp den cirka 100 gånger med 3 röda ringar. Gick till butiken och frågade om man kunde byta in den, men dom hade slutsålt. Gick då till reklamationen och frågade om dom kunde skicka in den till microsoft och efter mycket om och men så kunde dom det.kom in en annan kille från lagret och sa det är ju brytmärken på den då gäller inte garantin, svarade att javisst jag har ju bytt skal på den så vaddå?.

    Då gäller inte garantin, varför inte ? sa jag, gäller inte garantin på min mobiltelefon om jag byter skal på den, om jag tappar konsollen i backen och skalet spricker gäller inte garantin då, han blev nog lite ställd.

    Ja ja vi skickar in den till dom , men du har väl inte chippat den ? frågade han nej sa jag ( jag har ju flashat den) men även om jag hade gjort det så beror ju inte dom 3 röda ringarna på det.

    dom började skriva en reklamation och lade till att det finns brytmärken på konsollen, stopp och belägg sa jag vad gör du, om du säger att det finns brytmärken på konsollen vad tror du dom gör då, ja men vi måste ju informera microsoft om det det är ju våra leverantörer, skriver du det sa jag så är ju chansen 99,9999999999 % att dom inte gör ett skvatt, kallar ni det bra service.

    han visade upp en lista från microsoft med punkter som dom skulle kolla innan dom skickade en konsoll till dom.

    jag tog konsollen och ringde själv microsoft och ska få en fraktsedel av dom så jag kan skicka in den själv med ups , då ökar ju chanserna att jag får den reparerad eller får en ny tillbaka. Dålig stil av butikerna om dom börjar springa microsofts ärenden.

    (konsollen är flashad och bannad förväntar mig det värsta hoppas på det bästa)

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    du kanske kan öka changserna om du flashar tillbaka till "orginal" firmware... vet inte hur kinkiga dom är men själv skulle ja inte ta risken.. (många gör de.. vissa har fått tillbaka samma utan åtgärd, och ju fler flashade enheter dom får tillbaka desto större risk att dom jävlas me framtida consoller skulle ja tro..)
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Jag har exakt samma fel, alla utom högra lyset uppe blinkar rött. Jag har varit utomlands så jag vet inte exakt anledningen men brorsan sa att det började när han spelade Tony Hawk Project 8 (backup). Då hade inte xboxen varit använd på över en månad om det har nån betydelse.

    Nu går inte konsollen igång alls utom den startar med de röda ljusen.

    Finns det ingen bot på det här?
    Last edited by bjornsva; 2007-10-13 at 16:06.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Gäller garantin även om man har flashat och får ring of death? Eller är det några som har lyckats fått sin x360 utbytt även fast den varit flashad innan? Har själv inte köpt xboxen ifrån psxcare och är ängslig utifall den skulle gå sönder, vad jag skulle kunna göra isåfall... har flashat den på egen hand.
    Last edited by brownstone; 2007-10-14 at 04:44.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Jag bytte min på siba igår. Den såg rätt misshandlad ut och var flashad men det var inga problem.

    Eller ja. Dom sa inget iaf, bara gav mig en ny :P
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

Liknande diskussioner

  1. Clone chip eller inte?
    By XcSt in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 23:08
  2. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41
  3. Xbox startar eller bootar inte
    By Xerik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 22:22
  4. Kan inte spela upp video eller musik
    By Darth in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 23:34
  5. Problem. Eller kanske inte?
    By darkpriest in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-05-01, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •