Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Xbox 360 - Köpa hos PSXCARE eller ej?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question Xbox 360 - Köpa hos PSXCARE eller ej?

    Nu är det så att jag väntar på BenQ-firmwaren då jag är planerar köpa mig en Xbox 360 Elite. Men vi lekar med tanken att det var en Xbox 360 Premium jag var på jakt efter.

    Bästa priset för en vanlig oflashad Premium är: 3.189 kr (hos El-giganten)

    PSXCARE tar i dagsläget 4.790 kr för Premium XTREME.
    XTREME-modifieringen kostar i sig 1.000 kr.

    Således tar PSXCARE 4.790 - 1.000 kr = 3.790 kr för självaste Premium:en, dvs den vanliga oflashade Premium:en. Vilken jämförelsevis alltså är 601 kr billigare hos konkurrenten El-giganten.

    Vad motiverar mig då till att köpa hela kitet hos PSXCARE från första början? Trots att det bli 500 kr dyrare. Jag kan tänka mig en del fördelar, jag skulle dock gärna vilja höra argumenten från PSXCARE själva om så är möjligt.

    Exempelvis:
    1) Om jag köper boxen från konkurrenten men flashar den hos PSXCARE, vad händer då om boxen får Ring of Death? Vem skickar jag boxen till? Jo, det måste väl bli konkurrenten? Som i sin tur kanske skickar den till Microsoft som då kanske byter disk och vips så är flashningen värdelös eftersom jag får tillbaka en box med utbytt DVD-läsare (kanske ett nytt märke)?

    2a) Samma scenario fast jag har köpt allt från PSXCARE, alltså box så väl som flashning. Vad händer då om jag får problem med boxen? T.ex. Ring of Death? Löser då ni detta kostnadsfritt och smidigt PSXCARE? Så jag får tillbaka motsvarande box som jag lämnade in, utan någon kostnad (det bör ju gå på garantin menar jag, iofs är det ju Microsofts fel kanske?)?

    2b) Om jag får andra problem, t.ex. att boxen slutar läsa skivor (även original) eller något annat, t.ex. att spelen fryser/hänger sig efter någon minut. Vad händer då? Kan jag bara skicka in min konsoll till PSXCARE då så fixar ni detta kostnadsfritt?

    En av era mod/chip-konkurrenter har skrivit följande på deras hemsida:

    "Vi lämnar alltid LIVSTIDS GARANTI på ALLA chip och monteringar"

    --> Kan ni lämna samma förträffliga trygghetsgaranti då man köper från er?

    Stort tack på förhand för svar på samtliga frågor Hansi!

    Mvh,
    Jonas
    Last edited by VoRa; 2007-10-03 at 00:09.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    2a, Det står 1 års garanti från PSXCARE,Ingen garanti från Microsoft pga modifierad firmware.
    Fick min box i måndags från psxcare, igår när jag satt och spela så kom det upp "unreadable disc". Efter det läser den inga skivor alls. Ringde psxcare nyss och de skulle skicka en retursedel, så skulle de fixa boxen åt mig.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Citat Original inlägg av plastdunk Visa Inlägg
    2a, Det står 1 års garanti från PSXCARE,Ingen garanti från Microsoft pga modifierad firmware.
    Fick min box i måndags från psxcare, igår när jag satt och spela så kom det upp "unreadable disc". Efter det läser den inga skivor alls. Ringde psxcare nyss och de skulle skicka en retursedel, så skulle de fixa boxen åt mig.
    Du skall alltså få det fixat gratis?
    Hur hade PSXCARE hanterat detta ärende (som nämns ovan) om det hänt 2-5 år efter inköpet/modifieringen hos PSXCARE? Hade ni sagt; tyvärr, garantitiden är slut - det blir reparation/service, 500kr tack. Eller hade det varit; Javisst, det är bara lämna in den så fixar vi din box och återkommer när den är klar/fixad! (gratis/garanti)

    Nej just det, det har du rätt i. All garanti från Microsoft ryker ju, men men - så är det och så får det vara. Ändå har jag för mig att jag läst om moddade Xbox 360 som skickats in till MS pga. Ring of Death, har jag hört fel eller kan detta stämma? Syns det inte att man har modifierad firmware? Eller ska man isf lämna in den till er på PSXCARE så ni återställer firmwaren innan man skickar in den till MS?

    ... eller är det så enkelt och bekvämt att man i alla lägen skickar den till er PSXCARE, så löser ni problemet därifrån?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag hade köpt den hos psxcare, för de lämnar ett års garanti på boxen, och skulle det hända Red ring of death efter det, så finns det 3 års garanti totalt från M$

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi slutade lova livstidsgaranti på allt för några år sedan eftersom det är ett löfte som det inte är seriöst att ge då det pga en massa omständigheter kan vara svårt eller omöjligt att hålla en sådan garanti.

    Chip/motsvarande chip kanske inte finns att få tag på. Ingen som jobbar kvar minns hur dom skulle monteras. Ändrade lagar gör att man inte kan åta sig sådana arbeten osv osv osv.

    Vi har som policy att fixa t.ex. lödningar som släppt oavsett hur lång tid som gått sedan monteringen. Övriga fel som uppstått efter mer än 1 år avgör vi från fall till fall. Oftast fixas det mot självkostnadspris. Beror helt på vad som är rimligt.

    "företag" som lovat en massa garantier har kommit och gått genom åren. För oss är det hög tid att titta bakåt och se när vi egentligen började med playstationchippningarna...för det är helt klart dags för ett 10-års jubileum snart. Order#1 i det adminsystem vi använder är från...1999-05-03
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi slutade lova livstidsgaranti på allt för några år sedan eftersom det är ett löfte som det inte är seriöst att ge då det pga en massa omständigheter kan vara svårt eller omöjligt att hålla en sådan garanti.

    Chip/motsvarande chip kanske inte finns att få tag på. Ingen som jobbar kvar minns hur dom skulle monteras. Ändrade lagar gör att man inte kan åta sig sådana arbeten osv osv osv.

    Vi har som policy att fixa t.ex. lödningar som släppt oavsett hur lång tid som gått sedan monteringen. Övriga fel som uppstått efter mer än 1 år avgör vi från fall till fall. Oftast fixas det mot självkostnadspris. Beror helt på vad som är rimligt.

    "företag" som lovat en massa garantier har kommit och gått genom åren. För oss är det hög tid att titta bakåt och se när vi egentligen började med playstationchippningarna...för det är helt klart dags för ett 10-års jubileum snart. Order#1 i det adminsystem vi använder är från...1999-05-03
    Tack för ditt utförliga svar Hansi.

    Jag frågar mig dock fortfarande hur jag skall göra:

    1) Köpa boxen hos El-giganten och spara in 600kr.
    eller
    2) Köpa boxen hos PSXCARE och punga ut 600kr extra.

    Vilka är era argument för att jag ska köpa boxen hos er?
    Hur hade du själv gjort om du varit konsument i min situation? Det förvånar mig att styckpriset för själva boxen är 600kr högre hos er än hos "Svensson-konkurrenten".

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi slutade lova livstidsgaranti på allt för några år sedan eftersom det är ett löfte som det inte är seriöst att ge då det pga en massa omständigheter kan vara svårt eller omöjligt att hålla en sådan garanti.

    Chip/motsvarande chip kanske inte finns att få tag på. Ingen som jobbar kvar minns hur dom skulle monteras. Ändrade lagar gör att man inte kan åta sig sådana arbeten osv osv osv.

    Vi har som policy att fixa t.ex. lödningar som släppt oavsett hur lång tid som gått sedan monteringen. Övriga fel som uppstått efter mer än 1 år avgör vi från fall till fall. Oftast fixas det mot självkostnadspris. Beror helt på vad som är rimligt.

    "företag" som lovat en massa garantier har kommit och gått genom åren. För oss är det hög tid att titta bakåt och se när vi egentligen började med playstationchippningarna...för det är helt klart dags för ett 10-års jubileum snart. Order#1 i det adminsystem vi använder är från...1999-05-03

    Men visst är det väl så att om man köper en box på t.ex elgiganten så försvinner all garanti förutom red ring of death som M$ valt att fixa under 3 år, om man öppnar den för t.ex. flashning, eller i alla fall blir det jävligt struligt att åberopa garantin, men om man köper en färdigchipad så lämnar ni ett års garanti på den, förutsatt att man inte har tagit sönder den själ givetvis.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu kan jag bara be om ursäkt för det höga priset på xbox 360 i webshopen, det beror på att jag faktiskt inte kan ta hem vilka xbox 360 som helst utan har en massa besvär att sålla ut sådana som öht går att modifiera.

    Hittar du en box utan hdmi så köp den och kom in och få den flashad. Den kommer troligen dö förr eller senare med röda ringar, och då har du mer eller mindre förlorat den där femhundringen, men det är inga problem i praktiken att få den utbytt via microsofts garantier.

    Hittar du en xbox med hdmi och hitachi v79 dvdläsare så kostar moddningen 995:- och den kommer förhoppningsvis ha högre odds för att slippa röda dödsringarna.

    Vill du att jag skall leta fram en modiferbar box samt sköta all hantering när (inte om...) boxen ger upp så betala mig dom där extra hundralapparna det kostar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Just nu kan jag bara be om ursäkt för det höga priset på xbox 360 i webshopen, det beror på att jag faktiskt inte kan ta hem vilka xbox 360 som helst utan har en massa besvär att sålla ut sådana som öht går att modifiera.

    Hittar du en box utan hdmi så köp den och kom in och få den flashad. Den kommer troligen dö förr eller senare med röda ringar, och då har du mer eller mindre förlorat den där femhundringen, men det är inga problem i praktiken att få den utbytt via microsofts garantier.

    Hittar du en xbox med hdmi och hitachi v79 dvdläsare så kostar moddningen 995:- och den kommer förhoppningsvis ha högre odds för att slippa röda dödsringarna.

    Vill du att jag skall leta fram en modiferbar box samt sköta all hantering när (inte om...) boxen ger upp så betala mig dom där extra hundralapparna det kostar.
    Jo, det är ju smidigt om man har en och samma återförsäljare att sköta servicen emot. Jag har hur som helst bestämt mig för att slå till på en HDMI-modell, med BenQ-läsare - då denna skall vara betydligt tystare än Hitachin (är detta något ni kan intyga?). Jag läste om det i någon tråd här om dagen (här på PSXCARE forum).

    Kommer ni sälja Xbox 360 Elite + iXtreme (senaste versionen) som paket då ni fixat BenQ-firmware/flashning?

    Det är nämnligen det paketet jag är ute efter.
    Last edited by VoRa; 2007-10-04 at 20:43.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Självklart kommer vi sälja boxar med benq läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Självklart kommer vi sälja boxar med benq läsaren.
    Då var det ett faktum! Ctrl+C Ctrl+V från er webbshop:

    "Xbox 360 Elite XTREME

    Slut på lager, 5-10 dagars leveranstid

    Vårt pris: 5995:-

    Priset har gått upp eftersom de nya 360 med Hitachi v79 dvdläsare och HDMI utgång är både dyrare och mer omständiga att modfiera.
    "

    1. Produkten går under titeln "Xbox 360 Elite XTREME", man får uppfattning av att priset gäller för XTREME-fw. Det samma gäller väl för iXtreme fw?
    2. Det står att priset har gått upp pga. nya Hitachi v79 DVD-läsare. Det är väl ändå BenQ i era produktpaket? Jag är själv bara intresserad av ett paket med BenQ läsare (då detta sägs vara den bästa läsaren/tystaste).
    3. Priset har gått upp pga. Hitachi v79 säger ni. Vad kostar då BenQ modellerna? Är det 'normalpris' på dessa och vad är det?


    Jag står nu i valet att antingen köpa allt hos er, 360+fw+flashning, eller att köpa 360 hos billigaste försäljare för att sedan endast köpa fw+flashning hos er.

    Alternativen är alltså:

    1) 360 från t.ex. El-giganten för 4250 kr + flashning hos er för 500 kr. Totalt: 4750 kr - Notis: Här vet jag inte om jag får Hitachi v79 eller BenQ, för det är väl inte säkert att man får BenQ?

    2) 360 och fw+flashning köps hos er. Totalt: 5995 kr - Notis: Hur ser det ut hos er, om jag vill ha just en BenQ, fixar ni det då för samma pris? Eller är det oklart om jag kommer få en Hitachi v79 eller en BenQ om jag beställer allt hos er?

    Tack på förhand för era slutgiltiga klargöranden!

    Mvh,
    Jonas
    Last edited by VoRa; 2007-11-01 at 20:19.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Post

    Svar till föregående inlägg önskas. Hansi?

    Tack på förhand!

    Mvh,
    Jonas Jägerback

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Då var det ett faktum! Ctrl+C Ctrl+V från er webbshop:

    "Xbox 360 Elite XTREME

    Slut på lager, 5-10 dagars leveranstid

    Vårt pris: 5995:-

    Priset har gått upp eftersom de nya 360 med Hitachi v79 dvdläsare och HDMI utgång är både dyrare och mer omständiga att modfiera.
    "

    1. Produkten går under titeln "Xbox 360 Elite XTREME", man får uppfattning av att priset gäller för XTREME-fw. Det samma gäller väl för iXtreme fw?
    2. Det står att priset har gått upp pga. nya Hitachi v79 DVD-läsare. Det är väl ändå BenQ i era produktpaket? Jag är själv bara intresserad av ett paket med BenQ läsare (då detta sägs vara den bästa läsaren/tystaste).
    3. Priset har gått upp pga. Hitachi v79 säger ni. Vad kostar då BenQ modellerna? Är det 'normalpris' på dessa och vad är det?


    Jag står nu i valet att antingen köpa allt hos er, 360+fw+flashning, eller att köpa 360 hos billigaste försäljare för att sedan endast köpa fw+flashning hos er.

    Alternativen är alltså:

    1) 360 från t.ex. El-giganten för 4250 kr + flashning hos er för 500 kr. Totalt: 4750 kr - Notis: Här vet jag inte om jag får Hitachi v79 eller BenQ, för det är väl inte säkert att man får BenQ?

    2) 360 och fw+flashning köps hos er. Totalt: 5995 kr - Notis: Hur ser det ut hos er, om jag vill ha just en BenQ, fixar ni det då för samma pris? Eller är det oklart om jag kommer få en Hitachi v79 eller en BenQ om jag beställer allt hos er?

    Tack på förhand för era slutgiltiga klargöranden!

    Mvh,
    Jonas

    Jag har inte uppdaterat infon till ELITE paketet för jag har haft för mycket att göra och ELITE får vi ändå inte tag på. Och när dom kommer vet jag inte vilken dvdläsare dom kommer ha...

    Det är iXtreme 1.2 vi använder när vi flashar om inte kunden tigger om någon annan version. Det är en icke livesäker xtreme på gång även till benq.

    De PREMIUM boxar vi har på lager nu är huvudsakligen BENQ så det är bara att säga till om du helst vill ha en sådan.

    Köper du en box i annan butik så får du väl be att få starta den och trycka på eject för att se vilken drive du får i den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Fråga
    Om jag lämnar in min xbox till er och ni flashar den får jag garantin då?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
    Fråga
    Om jag lämnar in min xbox till er och ni flashar den får jag garantin då?
    Vilken garanti menar du?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    PSXCARE garatin

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Garanti på att flashningen funkar? Jo den kommer du få.

    Övrig garanti får du ta med butiken där du köpt 360'n....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Tack för ditt svar Hansi.

    Vad jag är intresserad av att köpa är en Xbox 360 Elite med BenQ-läsare. Dessa har ni alltså inte inne? Kommer det kosta extra att få en BenQ-box när ni väl får in dem?

    Anledning till att jag inte vill ha en Premium HDMI var att jag läste att det var problem med HDMI-utgången till den. Att det blir för trångt om man ska använda båda optiskt för ljudet och HDMI för bilden. Jag vill ju ha grejor som fungerar liksom.

    Stämmer inte detta? Om det inte är några problem kan man ju lika gärna köpa en Premium HDMI av er, som då ska innehålla en BenQ-drive så klart. Givetvis vill jag även ha iXtreme (livesäker fw) inkluderat. Vad skulle ni ta för ett sådant paket?

    Tack på förhand för snabbt svar, ju snabbare ni svarar desto snabbare kan jag beställa!
    Last edited by VoRa; 2007-11-03 at 00:45. Anledning: typo

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Hur jäkla jobbigt är det att gå efter denna instruktion?

    http://www.chadledford.com/?p=50

    Min egna åsikt är att i dagsläget har jag definitivt ingen nytta av 120Gb som siter i Elite, är inte så petig att jag måste ha en svart konsol & nöjer mig med en beige.

    Om du nu ev inte vill köpa en hos Psxcare, köp en Elite t,ex från elgiganten. Plocka upp sätt i nätsladden starta & tryck ut släden. Är det benQ så behåll om inte lämna tillbaka!

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Exclamation

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Hur jäkla jobbigt är det att gå efter denna instruktion?

    http://www.chadledford.com/?p=50

    Min egna åsikt är att i dagsläget har jag definitivt ingen nytta av 120Gb som siter i Elite, är inte så petig att jag måste ha en svart konsol & nöjer mig med en beige.

    Om du nu ev inte vill köpa en hos Psxcare, köp en Elite t,ex från elgiganten. Plocka upp sätt i nätsladden starta & tryck ut släden. Är det benQ så behåll om inte lämna tillbaka!
    Uppmuntrande språk du använder.

    Hur som helst, jag har sett den guiden förut och visst är den simpel. Men jag gillar ändå den svarta 360in och jag gillar inte att behöva pilla isär höljen etc. för att få saker att funka. Men visst, sparar man 1500kr är det värt att tänka över.

    Hansi, hur ser det ut på prisfronten nu då? (se föregående inlägg)

    Det gäller alltså följande två paket:

    1) X360 Elite iXtreme BenQ
    2) X360 Premium HDMI iXtreme BenQ


    Tacksam för snabbt svar!

    PS. gnuttes, du lär inte kunna lämna tillbaka din nyköpta 360 om du brutit emballaget, dvs. för att plugga in och dra ut släden. Rätta mig om jag har fel. Jag tror inte att öppet köp gäller då.
    Last edited by VoRa; 2007-11-03 at 12:29.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Snabba svar? Du har velat om ditt 360 köp i 4-5 veckor nu, så jag ser inte varför det är så himla bråttom nu....det kanske tar 4-5 veckor till innan du/vi ens hittar en ELITE nästa gång.

    Priserna ser du dagligen på hemsidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Jag har några ELITE över :-))

    Varför inte kolla på kända annonsplatser ?

    /Gem

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Snabba svar? Du har velat om ditt 360 köp i 4-5 veckor nu, så jag ser inte varför det är så himla bråttom nu....det kanske tar 4-5 veckor till innan du/vi ens hittar en ELITE nästa gång.

    Priserna ser du dagligen på hemsidan.
    Snabb respons är ju alltid uppskattat. En förutsättning för god service.

    Hur som helst, jag visste inte att Elite var slutsåld överallt (att den var slut hos er visste jag). Nåväl, det blir bara att vänta.

    Ps. Ni har inte listat priser för BenQ och det var det jag frågade efter.

Liknande diskussioner

  1. Hur laddar man hem spel till xbox 360?
    By jsb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 12:48
  2. Köpa flashad 360?
    By Mitchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 10:25
  3. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07
  4. 360 flashat hos psxcare säljes.
    By lechill in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 11:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •