Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Problem med ms25 och ixtreme 1.2c (hjälper ett via kort eller ska jag lämna in den?)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Problem med ms25 och ixtreme 1.2c (hjälper ett via kort eller ska jag lämna in den?)

    Hej bästa psxcare. Har lite strul med min Samsung ms25. Har tidigare patchat denna med xtreme > 3.0 (kommer inte riktigt ihåg, det var ett tag sen men definitivt mer än version 3). Tidigare har jag aldrig haft något problem att patcha och har säkert gjort det ett tiotal gånger utan problem. Jag läste på lite inför uppgraderingen till iXtreme och insåg att jag mest troligt behövde en 0800 disc (även kallad activate.iso) för att sätta min drive i rätt läge inför patchningen.

    Problemet är att jag nu inte riktigt vet vad som går fel. iPrep hittar min sata kontroller (stängde av sekundära kanalen i bios för att vara säker på att det var rätt) och hexediterar mtkflash åt mig. Bootar om på usb stickan och bootar xboxen och kör med activate.iso (har provat 100 olika sätt att boota i olika ordningar och sätta i skivan och satakablar och dylikt i olika ordningar). När jag sedan kör idump så börjar xboxens "powerknapp" att blinka (vet inte om det betyder att den är i 0800 mode?) men den står bara och tuggar efter jag valt xtreme primary.

    Vet som sagt inte om problemet är min sata kontroller (den är ny sen jag patchade sist och hade en via on board kontroller, är nu nforce) eller om det är att jag inte får driven i 0800 mode. En del forum säger att eftersom min firmware är spoofad som ms28 så _måste_ jag ha via chipset och köra "10 sekunders tricket" medan andra hävdar att det ska gå köra med 0800 disken. Har provat bränna olika 0800 med både dual layer och singel layer skivor(stöds efter 5.0).

    Är lite at my ropes end och undrar om ni tror att det skulle hjälpa med att köpa ett via sata kort från er eller om jag ska lämna in läsaren? Om det hjälper med kortet föredrar jag det då jag på nått perverterat sätt vägrar ge upp!! =)

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    VIA sata kortet + "10 sek tricket" fungerar alltid om det inte är något som är sönder :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  2. Nytt problem med min wiikey chippad chrome wii.
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:57
  3. SMS med USB PROBLEM!!
    By acid_flash in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:16
  4. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  5. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •