Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: handkontrollskruvmejsel ??!!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    0

    handkontrollskruvmejsel ??!!

    Min handkontroll till 360'n har haft en LB-knapp som strulat enda sedan jag köpte den på releasedagen. I början så var den helt stum på "vänstra" delen av LB knappen men hade fortfarande "klicket" på den högra delen. Nu har den helt och hållet slutat att klicka och man får inget gehör alls att man tryckt in knappen även fast den funkar fortfarande. Visst hade jag jag kunnat lämna in den för lagning eller liknande men jag ville inte bli av med något just då sen föll det i glömska helt enkelt plus att väldigt få spel utnyttjar den knappen.

    Nu börjar det komma fler spel som utnyttjar den knappen och jag tänkte skruva mig in i handkontrollen men stötte på patrull direkt. Dom kör ju torx med stift till skruvarna och det är inga problem eftersom jag har såna bits. Problemet är att bitsens "topp" är för korta så dom når inte ända ner i botten till dom två skruvarna som sitter längst ner på "handtagen" på handkontrollen.....

    Någon som vet vart man kan få ta på en sats skruvmejslar i torx-med-stift format ? Jag har ju vanliga torx i skruvmejselformat....

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    0
    Ok det var ju jättebra men 350 spänn ? Då kan jag ju lika gärna köpa en ny handkontroll istället....

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Går ju även att köpa den typen av Torx-bits löst hos välsorterade järnhandlar/byggfirmor....

    Det är en Torx med stift du vill ha. En T20 om jag inte minns fel.
    Du får ett set med lite olika för 49:-
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    0
    men..... ( läser inte folk inläggen ? )

    Jag har ju redan torx med stift i bitsformat men behöver något som kommer ner i skruvhålen. Bitsen får inte plats helt enkelt....

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jag tänkte på långa bits (75mm).

    Eller så köper du en förlängare för 30 spänn.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    0
    Ok jag måste alltså ta en bild för att ni ska förstå

    Även om jag hade en meter lång förlängare skulle det inte spela någon roll eftersom det sexkantiga "fästet" är för stort för att komma ner i hålet där skruven sitter. Som bitsen är positionerad på bilden så sitter den i rak vinkel med skruven och tar i bakkanten på det som bilden visar. Skulle jag släppa bitsen skulle den fylla upp hela hålet och vinkeln mot skruven skulle vara helt fel. Bilden nedanför visar hur mycket som saknas.

    Last edited by trifix; 2007-10-05 at 00:46.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Asså det finns torx som inte är 6 kantiga, som man inte behöver något att sticka i dom i.... Och dom kostar inte många kronor

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    0
    Ja men det är ju det jag menar......men vart hittar man det ? Nu pratar jag om torx med STIFT i och inte vanliga torx....

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •