Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Fråga ang Live banning

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Fråga ang Live banning

    Om man blir bannad från Xbox Live hur ser man det?
    Går det helt enkelt inte att logga in på live alls?
    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    en följd fråga då har en banad box här hemma om jag tar bort hddn och sätter den i en o bannad box blir den bannad då???
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    nej det är lungt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    ok tack
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    VA? Den där infon finns inte på min XBOX 360. Det står bara att man inte kan ansluta till Live + någon felkod. :s Men sak samma... bannad är bannad

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Men om man har ett flashat xbox och kör orginal spel på live är det väll ingen fara att bli bannad?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av maddiy Visa Inlägg
    Men om man har ett flashat xbox och kör orginal spel på live är det väll ingen fara att bli bannad?
    Nej, så vitt jag vet så är det lugnt. Precis som att det är 'lugnt' att köra iXtreme compatible spel (som är nedladdade) med iXtreme fw.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte har iXtreme 1.2 som firmware så riskerar du att få boxen bannad. Det spelar ingen roll om du kör backuperna online eller offline. Har du kört de senaste spelen eller loggat in på live så har du fått en uppdaterad dashboard installerad som kommer ihåg alla backuper den lyckats upptäcka att du stoppat i den. Skvallra till live kan den därmed göra när som helst.

    (ovanstående är kvalificierade gissningar från mig, inget jag har konkret dokumentation över)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Men kvittar det vilken internet leverantör man har kolla dom fler leverantörer än andra?

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av maddiy Visa Inlägg
    Men kvittar det vilken internet leverantör man har kolla dom fler leverantörer än andra?
    Vad har internetleverantör med saken att göra?
    Du loggar ju in hos Microsoft när du spelar Live
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    vet inte bara undrade

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Du Hansi vad tar ni för att flasha om ett xbox 360 med Xtream 5x?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av maddiy Visa Inlägg
    Du Hansi vad tar ni för att flasha om ett xbox 360 med Xtream 5x?
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Lagrar den info om backuper även då man inte är uppkopplad mot Live. Har in uppdaterat min Samsungläsare men har heller aldrig ens kopplat in internetsladden. Det känns surt att uppdatera FW och kanske blir häflten av mina spel obrukbara. OM det går att åka dit utan att koppla in sladden, hur vet man då om man är bannad utan att koppla upp mot LiVE?
    MVH/ STjernqvist

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Claes_stj Visa Inlägg
    Lagrar den info om backuper även då man inte är uppkopplad mot Live. Har in uppdaterat min Samsungläsare men har heller aldrig ens kopplat in internetsladden. Det känns surt att uppdatera FW och kanske blir häflten av mina spel obrukbara. OM det går att åka dit utan att koppla in sladden, hur vet man då om man är bannad utan att koppla upp mot LiVE?
    MVH/ STjernqvist
    Vad är mest surt? Behöva bränna av några spel på nytt (hur många av de är det du faktiskt spelar?) eller behöva köpa ny konsol för att ha blivit bannad?

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Vad är mest surt? Behöva bränna av några spel på nytt (hur många av de är det du faktiskt spelar?) eller behöva köpa ny konsol för att ha blivit bannad?
    Mja alltså eftersom jag fortfarande inte spelat LiVE så är det ingen större uppoffring om jag skulle bli bannad. Min egentliga fråga är: kan jag garrantera att jag inte är bannad från LiVE när jag aldrig ens kopplat in sladden? OM jag uppdaterar min FW kan jag då med 100% säkerhet veta att jag kan lira LiVE? Men precis som du säger så är det självklart att det är värt att bränna om några spel för att kunna lira LiVE riskfritt.
    Mycket tacksam för svar/ STjernqvist

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs det jag skrev för 5 dagar sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Läs det jag skrev för 5 dagar sedan...
    Ah, missförstod, missade delen med "spelat de senaste spelen" och antog att updateringen kom via LiVE. Ursäkta min blunder.
    Nu står jag istället inför nästa hinder. Tydligen är det så att min 360 KAN vara bannad frågan är hur vet jag om den är det? Den ringa peng det kostar att lämna in den på, alltid så pålitliga PSXcare, spelar självfallet ingen roll MEN om det är så att jag redan är bannad så medför en uppdatering endast nackdelar (många spel kanske inte fungerar)

    Mycket tacksam för svar och återigen ursäkta för att jag inte läste igenom tråden tillräckligt innan/ STjernqvist

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    är de bara att man inte kan spela online eller kan man inte vara inne på live över huvud taget om man blir bannad?
    och hur lätt blir man bannad igentligen... måste man spela online eller räcker de att nätverkssladden sitter i när man spelar single player ?

    tjatig tråd :P

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Ang LIVE
    By fogmod in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 16:13
  3. En fråga ang iXtreme 1.2
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:38
  4. jävligt puckat? (ang ban av live)
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 21:56
  5. En fråga angående slax live cd
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 22:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •