Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Nedgradering från 2.81->3.03->1.50 (fast! hjälp!)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Nedgradering från 2.81->3.03->1.50 (fast! hjälp!)

    Jag försöker hjälpa min polare att nedgradera sin psp, han har ursprungligen en 2.81, läste att man behövde GTA LCS för att nedgradera från 3.03 till 1.50, så han köpte det och jag följde alla steg tills jag märkte att utgåvan av spelet inte fungerade trots alla kännetecken, borde förstått det eftersom det var en platinum-utgåva men ändå. Nu undrar jag om det finns någon annan väg runt, upp/nedgradering från 3.03 som man slipper använda spelet på eller något? Alt. om någon har en duglig utgåva av det Behöver hjälp snarast då jag helst ska ha det gjort imorgon! Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Du kan använda pandora tricket, men jag är inte själv säker på hur man gör, det är bara och vänta på att någon som vet kan komma och förklara
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    om du har en psp med custom firmware / 1.50 kan ju du göra ett pandora batteri med hans minneskort och hans batteri.

    så här gör du med pandora tricket:

    det absolut enklaste sättet är att ladda hem pandoras box som gör allting åt dig Pandoras Box:

    http://www.isohunt.com/download/24757611/pandora

    eller här:

    http://www.isohunt.com/download/24801908/pandora


    eller så kan du använda den vanliga pandora unbrickern, den som inte gör allting åt dig..

    http://www.psp-hacks.com/file/1235


    det du gör med pandora tricket är att du konverterar ett batteri till ett jigcick battery och ett minneskort till ett magic memory stick. batteriet kommer inte att fungera som ett vanligt batteri när du har konverterat det OCH det måste vara ett sony orginal batteri.

    när du har nergraderat till 1.50 kan du bara installera vilken custom firmware som helst. 3.71 M33-2 heter den senaste.

    Annars om du inte vill konvertera ditt eller din polares batteri därför att det är krångligt att konvertera tillbaka till ett vanligt batteri (jag vet inte hur man gör) så finns det ju en hel del nergraderare om man använder spelet Lumines. aja kanske är lite långsökt men alltid en sista utväg.

    Eller så kan du ju skicka in pspn till PSXCARE som fixar det för 300 kr
    Last edited by Bajen13; 2007-10-07 at 20:31.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tack för svaren, den är på 3.03 nu för att jag uppgraderade dit för att gå ner till 1.50, och den är alltså inte brickad eller något, vill bara hitta en annan lösning än att behöva hitta en opatchad kopia av gta

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Finns det ingen som du känner som har en homebrew kompitabel PSP? Annars måste du ju skaffa en opatchad GTA LCS eller Lumines. Några andra utvägar finns inte om du inte vill skicka pspn till PSXCARE

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. help! hjälp! kopiera till vhs från boxen!
    By McClane in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 15:44
  3. Kan inte spela divx från cd...hjälp?
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 17:02
  4. Hjälp! inga filer syns med ftp från xbox
    By kby71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-24, 00:57
  5. Origa hjälp från Hansi snälla!
    By Tidus in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •