Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Att tänka på efter flashning?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18

    Question Att tänka på efter flashning?

    Ursäkta om detta är en fråga ni redan besvarat åtskilliga gångar, men med de sökord jag provade hittade jag inga svar på mina frågor - så här kommer dom:

    Efter att ha flashat sin 360 med firmware, t.ex. iXtreme. Vad skall man då tänkta på när man använder sin box? Kommer Live! exempelvis fråga om man vill uppdatera boxens firmware eller något sådant om det kommer nya uppdateringar? (jag har aldrig haft en Xbox 360 så jag vet inte hur systemet/updates fungerar riktigt.

    Hur som helst, om sådan update-prompts dyker upp skall jag väl givetvis neka dessa då de isf skulle skriva över min kära iXtreme firmware?

    Skulle sitta fint med ett klargörande i den generella frågan. Är det något man måste tänka på/akta sig för efter man flashat?

    Tack på förhand!
    Last edited by VoRa; 2007-10-06 at 03:07.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    du kommer ALDRIG få en fråga på Live om du vill uppdatera din firmware.
    Däremot kan du bli uppmanad att tanka hem en ny dashboard-update... å så då de updates man får med vissa nya spel.
    Updatesen med nya spel är ingen fara (ännu). De är bara att trycka ok på.
    Dashboard-update - nekar du kommer du inte kunna spela, tackar du ja finns det såklart en risk att updaten har något nytt skit från MS som upptäcker flashade firmwares och bannar således boxen från Live.

    När det kommer en ny dashboard-update. Avvakta några dagar med att acceptera den så du hinner läsa lite på forum om den har några jobbiga egenskaper....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    du kommer ALDRIG få en fråga på Live om du vill uppdatera din firmware.
    Däremot kan du bli uppmanad att tanka hem en ny dashboard-update... å så då de updates man får med vissa nya spel.
    Updatesen med nya spel är ingen fara (ännu). De är bara att trycka ok på.
    Dashboard-update - nekar du kommer du inte kunna spela, tackar du ja finns det såklart en risk att updaten har något nytt skit från MS som upptäcker flashade firmwares och bannar således boxen från Live.

    När det kommer en ny dashboard-update. Avvakta några dagar med att acceptera den så du hinner läsa lite på forum om den har några jobbiga egenskaper....
    Tack för upplysningen! En följdfråga bara:

    "När det kommer en ny dashboard-update. Avvakta några dagar med att acceptera..."

    Jag kan alltså tacka nej tills vidare, och sen kommer dashboard-update-prompten upp igen nästa gång jag matar in spelet, så att jag får en ny chans att välja "OK" istället för att neka. Jag menar, om jag väljer att neka första gången för att se vad som sägs om updaten online först, kommer jag då få en ny möjlighet att tacka ja till updaten senare?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    precis
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Filmer slutar att visas efter en kort stund
    By Magnus_sat in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 13:56
  2. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  3. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  4. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  5. Problem med Pyton script efter att ha satt XBMC som Dash
    By moquist in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 16:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •