Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Är min Wii brickad???

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Är min Wii brickad???

    Hej på er alla!

    Jag har ett cyclowiz chipp installerat på min Wii. Jag har aldrig uppdaterat själva chippet men updaterar wii'n konstant, har just nu version 3.0E. Jag har haft i både Paper Mario och Mario Party 8 och bägge spel HAR uppdaterat min konsol, och jag har fått dubbla "Weather channel" och "News Channel"!!!! Wii'n beter sig skummt, om jag inte håller in "off-knappen" så lyser lampan på den knappen orangt och ibland så börjar dvd-slottet upp(blått) efter ett tag. Men håller jag in "off-knappen" så lyser den rött och allt uppför sig som det ska!
    Har inga problem med att köra varken brända, orginal eller GC -spel, dvs. allt fungerar som det ska. Har bara använt program som gör om NTSC spel till PAL, inte Brickblocked. Men allt fungerar som sagt bra!

    Min fråga är om min wii är blockad, och i sånna fall vad är problemet med det. jag står ut med att ha dubbla kanaler!
    Om den inte är det ska jag vara försiktigare i framtiden (som t.ex. med Metroid som jag håller på att ledda ner) eller kan min version av cyclowiz inte bli brickad helt enkelt???

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dannie Visa Inlägg
    Hej på er alla!

    Jag har ett cyclowiz chipp installerat på min Wii. Jag har aldrig uppdaterat själva chippet men updaterar wii'n konstant, har just nu version 3.0E. Jag har haft i både Paper Mario och Mario Party 8 och bägge spel HAR uppdaterat min konsol, och jag har fått dubbla "Weather channel" och "News Channel"!!!! Wii'n beter sig skummt, om jag inte håller in "off-knappen" så lyser lampan på den knappen orangt och ibland så börjar dvd-slottet upp(blått) efter ett tag. Men håller jag in "off-knappen" så lyser den rött och allt uppför sig som det ska!
    Har inga problem med att köra varken brända, orginal eller GC -spel, dvs. allt fungerar som det ska. Har bara använt program som gör om NTSC spel till PAL, inte Brickblocked. Men allt fungerar som sagt bra!

    Min fråga är om min wii är blockad, och i sånna fall vad är problemet med det. jag står ut med att ha dubbla kanaler!
    Om den inte är det ska jag vara försiktigare i framtiden (som t.ex. med Metroid som jag håller på att ledda ner) eller kan min version av cyclowiz inte bli brickad helt enkelt???
    Jag är inte hundra på att jag förstår vad du menar, men en normal Wii går in i standbyläge (gult ljus) om man bara stänger av den med ett kort tryck på knappen eller med fjärrkontrollen. För att ställa den i off-läge (rött ljus) håller man inne knappen på konsollen några sekunder.

    Om man har WiiConnect24 påslaget är det i alla fall så, och då kan du dessutom få meddelanden när den är i standbyläge, varvid den blå slotbelysningen tänds.

    Men allt det här står ju i manualen så det är antagligen inte det du syftar på.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Oops, jo det är precis det jag menade, e inte en sån som läser manualer...

    Men av det jag förstått så får man dubbla kanaler när den blir brickad och det var det ända "FELET" som jag har hittat eller märkt av. ALTT FUNKAR JU SOM DET SKA

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Antar att du fick dubbla kanaler med nått spel som du uppdaterade... icke pal asså. Inget större problem som det verkar vara. men samtidigt så vet man ju inte vad framtiden har i sitt sköte. men som det ser ut nu så är det inga som hellst problem...

    Men se upp med icke PAL spel....

    Sen titta i posten om MP3 om brickvarningar etc så förstår du det "problemet"...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ok tack, förstod nästan det... ska man sluta updatera sin wii helt eller???

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dannie Visa Inlägg
    Ok tack, förstod nästan det... ska man sluta updatera sin wii helt eller???
    Håll dig uppdaterad (via det här forumet t ex) om hur nya spel beter sig och undvik de spel som andra säger orsakar fel, så borde det inte behöva bli några allvarliga problem.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    ok thanx

Liknande diskussioner

  1. Wii Nätdel Låter i standby läge
    By scorpio2020 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 19:56
  2. Bilder på min Chrome Wii, med Wavebird.
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 15:27
  3. Byta min v.79 läsare mot Samsung.
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 16:28
  4. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 11:38
  5. Wii komponent till GC?
    By SlayerX_ in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 02:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •