Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Chippa xbox,Live

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

Chippa xbox,Live

Om man chippar sitt xbox är man 100% säker på att men inte kan bli bannad från xbox live?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej. Och det inte 100% säkert att det inte krashar en helikopter in i ditt vardagsrum imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av maddiy Visa Inlägg
    Om man chippar sitt xbox är man 100% säker på att men inte kan bli bannad från xbox live?
    Eh? Hur skulle det kunna vara 100% säkert?

1) Du använder uttrycket "chippa"; "flashning" är det som gäller. Det är bättre att flasha en schysst firmware än att köra med chipp. Dels för att det finns bättre firmwares än det finns chipp, men också att det är svårt att ta bort ett chipp snyggt utan att det märks om du behöver skicka in din box på service en mycket mindre vacker dag. En firmware är lätt att återställa och du får även pengar tillgodo på nästa firmware du flashar när du väl fått tillbaka boxen från service (om det nu är så att dom byter ut t.ex. din drive mot ett nytt fabrikat).

2) Ingenting är säkert. Dock stödjer alla nya spel (ja, jag vågar påstå det) iXtreme firmwaren. Denna firmware bootar endast fullständigt korrekt pactchade spel, dvs. spel som ser ut precis som originalspel vilka således (i dagsläget) inte upptäcks då du spelar över Live!. Dock finns inga garantier för att MS inte hittar på något fuffens så att dom kan upptäcka även iXtreme compatible backuper/spel. Hur som helst bör du helt och hållet avstå från "XTREME"-firmwaren då denna laddar alla möjliga varianter på backuper/spel - även de som ser annorlunda ut än originalspel vilket således betyder stor risk för att bli bannad från Live!.

Då du har iXtreme firmware måste du således på egen hand patcha äldre spel, dvs. spel som släppts innan november 2006. T.ex. Dead or Alive 4, Amped 3 och Fight Night Round 3. Detta är dock gjort enkelt efter att ha läst FAQn och fått lite fjong på XDVDMulleter.

Du lär dig det snabbt och när du väl lärt dig det är det 10 minuters jobb som i de flesta fall sköter sig per automatik.

Läs Xbox 360 FAQ, se min signatur.
    Last edited by VoRa; 2007-10-07 at 21:33.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Men om man bara spelar brännda spel som har bränts direkt från orginalskiva och är efter 2006 då är det lungt eller måste man göra om dom med?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Även om du rippar ett originalspel så måste det patchas korrekt för att fungera sen.

Vill du göra det enkelt för dig själv så ser du till att bara tanka ner spel som är iXtreme-kompatibla. Det finns en separat tråd om det.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jobbigt att bränna om alla sina spel skivorna är ju inte direkt billiga! Ne få köra på turen på live.

Liknande diskussioner

1. Hur gör jag? måste jag chippa psp?
    By Space_Cake in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 23:53
  2. [Fråga] chippa själv
    By PMS in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 11:42
  3. chippa wii själv?
    By El maco in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 01:55
  4. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt