Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: hur ser man vilka spel !?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    hur ser man vilka spel !?

    ja nu har jag letat runt på forumet men hittar inget om..

    tex om jag har nu firm 1,2 och vill köra live på tex sega rally.. hur kan man då kolla så just det spelet är live säkert? hört att man kan köra ngt program som kollar så skivan är ok innan ?vad heter det programet och hur gör man då? hmm

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Du borde leta dig till FAQ'n
    Länk i min signatur.

    1. Läs i spelets nfo-fil där står det nästan alltid om releasen är iXtreme-kompatibel eller ej.
    2. Står det ingen sån information i nfo'n. Kolla imagefilen med XDVDMulleter
    och gör eventuell fix med den.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    sen finns en tråd med alla spel som funkar med Ixtreme 1.2 och då funkar på live. Man kan ju undra hur många mikrosekunder du la ner på att leta runt på forumet?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    hmm

    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    sen finns en tråd med alla spel som funkar med Ixtreme 1.2 och då funkar på live. Man kan ju undra hur många mikrosekunder du la ner på att leta runt på forumet?
    aha jo ja läste om det men eftersom man är lite newbee så fattade jag det inte som att dom va live säker så att säga =)

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    live säkert vet man ju aldirg....Ixtreme1.2 har dock funkat i 4-5 månader nu utan att någon blivit bannad som jag hört iaf...så spela på

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    xdvdmulleter

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Du borde leta dig till FAQ'n
    Länk i min signatur.

    1. Läs i spelets nfo-fil där står det nästan alltid om releasen är iXtreme-kompatibel eller ej.
    2. Står det ingen sån information i nfo'n. Kolla imagefilen med XDVDMulleter
    och gör eventuell fix med den.

    hmm kan man inte kolla redan utbrända spel om dom är ok ? jagtestade med beta 8,an.. men gick inte hmm

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Tror inte det.
    Men har du iXtreme så märker du ju om spelet startar eller inte.
    iXtreme startar bara releaser som är korrekt patchade.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    aha

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Tror inte det.
    Men har du iXtreme så märker du ju om spelet startar eller inte.
    iXtreme startar bara releaser som är korrekt patchade.
    så alltså törs man spela dom då? läste ngt om att dom måste vara stealth patchade riktigt annars kunde den bli bannad osv ?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    det är lite av en feature i iXtreme - den, som jag redan skrivit, startar inte ens ett spel (oavsett om du kör Live eller ej) som inte är helt korrekt patchat.

    D.v.s. startar spelet kan du vara säker på att den är stealthpatchad.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    newbee sista

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    det är lite av en feature i iXtreme - den, som jag redan skrivit, startar inte ens ett spel (oavsett om du kör Live eller ej) som inte är helt korrekt patchat.

    D.v.s. startar spelet kan du vara säker på att den är stealthpatchad.
    newbeees sista fundering då när jag ändå har 360 kungen här
    alla mina gamla brända spel startar, bla quake 4 som jag då vill köra mot en polare. undrar om ,,pfi ,dmi -present security sector osv alltså startar spelet så är allt det ok ?så man törs köra live mot varandra då? och finaly.. hur gör jag för att göra en kopia till av mitt quake(backup)

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    enklast att ladda ner igen?
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    jodå

    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    enklast att ladda ner igen?
    skulle jag verkligen vilja göra men hittar det inte någonstans längre

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av ducce Visa Inlägg
    newbeees sista fundering då när jag ändå har 360 kungen här
    alla mina gamla brända spel startar, bla quake 4 som jag då vill köra mot en polare. undrar om ,,pfi ,dmi -present security sector osv alltså startar spelet så är allt det ok ?så man törs köra live mot varandra då? och finaly.. hur gör jag för att göra en kopia till av mitt quake(backup)

    Är du helt säker på att det är iXtreme (å inte vanliga Xtreme) du har och spelet startar så är allt ok. Då törs du spela Live.

    Har aldrig testat själv (jag spar nämligen alla imagefiler på det jag tankar hem) men det ska gå att göra en kopia/klon med CloneCD.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    hmm

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Är du helt säker på att det är iXtreme (å inte vanliga Xtreme) du har och spelet startar så är allt ok. Då törs du spela Live.

    Har aldrig testat själv (jag spar nämligen alla imagefiler på det jag tankar hem) men det ska gå att göra en kopia/klon med CloneCD.
    nja det vet jag inte va en kille som gjorde det åt mig.. hur ser man det ?

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Som jag förstått det räcker det att man har spelat offline med ett osäkert spel efter en viss update (minns inte vilken) så loggar konsollen det och du blir bannad nästa gång du går ut på live.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av ducce Visa Inlägg
    hur gör jag för att göra en kopia till av mitt quake(backup)
    Jag gör en image med imgburn och sparar den på hårddisken, och bränner sedan en ny skiva med imagen.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ducce Visa Inlägg
    ja nu har jag letat runt på forumet men hittar inget om..

    tex om jag har nu firm 1,2 och vill köra live på tex sega rally.. hur kan man då kolla så just det spelet är live säkert? hört att man kan köra ngt program som kollar så skivan är ok innan ?vad heter det programet och hur gör man då? hmm
    Läs FAQn upprepade gånger. Jag driver inte med dig om jag rekommenderar dig att läsa FAQn 3 upprepade gånger direkt efter varandra. Man missar småsaker om man bara läser en gång. Det vet jag av egen erfarenhet. FAQn har svarat på alla viktiga frågor.

    Vad gäller din fråga så heter programmet XDVDMulleter, läs mer i FAQn. Finns en grym webbsida också där du kan kolla om spel/releaser redan är färdiga för att spelas med iXtreme direkt (utan att du behöver patcha/fixa själv), denna sida är http://www.ABGX.net/ .

    Men som sagt; ALLT står i FAQn.

Liknande diskussioner

  1. Hur laddar man hem spel till xbox 360?
    By jsb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 12:48
  2. xbox360 spel som man kan lira 4 gubba?
    By Trapz in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 11:46
  3. Hur får man igång emulator/GBA/Homebrew spel på M3 Lite PRO
    By mystemo in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 16:53
  4. Hur vet man att man har dl på brännaren?
    By horvallius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 22:37
  5. hur bräner man spel
    By Mr_Khyron in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 23:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •