Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!

    Finns säkert en tråd redan. Men har letat ihjäl mig på nätet allt blir bara snurrigt.
    Så här är det köpte en psp av en kompis som min son ska få i födelse present.

    Har för tillfället devhook på den men tycker det är lite omständigt att ladda iso och cmo på det sättet. Kan 3.71 m33 vara något istället och hur gör jag i sånna fall. och var får jag tag i den.

    När jag tittar på system settings så står det system software 1.50 är det bra?
    Och det är en maskin från 2005.

    Tacksam för svar snarast då han fyller år om två dagar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara å ladda hem och installera valfri custom firmware version, t.ex. m33 3.52 eller 3.71.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av flaw_80 Visa Inlägg
    Finns säkert en tråd redan. Men har letat ihjäl mig på nätet allt blir bara snurrigt.
    Så här är det köpte en psp av en kompis som min son ska få i födelse present.

    Har för tillfället devhook på den men tycker det är lite omständigt att ladda iso och cmo på det sättet. Kan 3.71 m33 vara något istället och hur gör jag i sånna fall. och var får jag tag i den.

    När jag tittar på system settings så står det system software 1.50 är det bra?
    Och det är en maskin från 2005.

    Tacksam för svar snarast då han fyller år om två dagar.
    1.50 är det bästa där kan stå när du ska skaffa custom firmware
    3.70 m33 ska vara instabilt tydligen så det är bäst om du kör med 3.52 m33.

    Först tankar du hem denna
    http://www.psp-hacks.com/file/1210 <- Custom firmwaret som du ska använda.
    Läs hälst igenom "readme.en" (Högerklicka på den och välj Öppna och öppna den med notepad.
    -----------------------------------
    Efter det så tankar du hem dessa två
    http://www.psp-hacks.com/file/1209 <- Den officiella firmware 3.52. I den finns en .pbp fil som du döper om till 352.pbp

    http://www.psp-hacks.com/file/4 <- Den officiella firmware 1.50. I den finns en .pbp fil som duu döper om till 150.pbp

    När du är klar med det så gör du steg för steg.

    Steg 1.
    Lägga över kxploitpatcher och kxploitpatcher% (dom liger i mappen "1.50 only") till din PSP's Game
    Gå gå nu in och starta det genom minneskortet på PSP'n

    Steg 2.
    Lägg över M33CREATOR till din psp's GAME.
    Ta nu 352.pbp och 150.pbp (Som du tankade och döpte om tidigare) och lägg dom i M33CREATOR mappen.

    Steg 3.
    Starta 3.52 M33 CREATOR genom minneskortet på din psp.
    Nu kommer den skapa en grej som behövs för att uppgradera.
    Här flashas ingenting så här bör man inte oroa sig i onödan.

    Steg 4.
    Starta 3.52 M33 Update genom minneskortet på din PSP.
    (Det var denna som skapades i steg 3) här bör du ha 75% batteri och absolut inte stänga av, röra den, tappa den eller ta ut batteriet den när den håller på.
    Detta är sista steget mot 3.52 m33 och det ända riskfyllda. Trycker du på X accepterar du alla riskerna

    Steg 5.
    Hälsa grabben grattis från farbror Jonas
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Talking Tack så jätte mycket turbis!!!


    Tackar tackar. Funkar fin fint han kommer bli mycket glad grabben min.

    antar att man behöver uppgraderingar för att kunna spela dem flesta spelen.

    En fråga till om man vill lägga in film var lägger man dem?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kan man gå från den här versionen til uppdate 352. m33-4 direkt?
    Och hur gör man med emulatorer hade en för snes inlagd från början men den funkar inte nu

    MVH jonas
    Last edited by flaw_80; 2007-10-09 at 13:13.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av flaw_80 Visa Inlägg
    Kan man gå från den här versionen til uppdate 352. m33-4 direkt?
    Och hur gör man med emulatorer hade en för snes inlagd från början men den funkar inte nu

    MVH jonas
    Från 1.50 kan man uppgradera till den ja, men från en högre officiell FW måste man trolla lite

    Emulatorerna fungerar bäst på 3.52 M33-4 Custom Fw.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hejsan,
    Jag har gjort precis som i Guiden ovan och om man kollar på System information så står det nu 3.52 M33. MEN jag får ingen iso att funka. Jag gjorde en mapp som heter ISO i roten på minneskortet och la först in NBA08, fick upp spelet i menyn men sen när man startar så händer inget och sen kommer ett felmedelande med texten "The game could not be started (80010002)". Samma sak med Lemmings och Spider Man... Har jag förbisett något eller vad kan vara fel? Tacksam för svar!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
    Hejsan,
    Jag har gjort precis som i Guiden ovan och om man kollar på System information så står det nu 3.52 M33. MEN jag får ingen iso att funka. Jag gjorde en mapp som heter ISO i roten på minneskortet och la först in NBA08, fick upp spelet i menyn men sen när man startar så händer inget och sen kommer ett felmedelande med texten "The game could not be started (80010002)". Samma sak med Lemmings och Spider Man... Har jag förbisett något eller vad kan vara fel? Tacksam för svar!
    Stoppa i valfritt UMD spel i UMD läsaren o prova igen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Stoppa i valfritt UMD spel i UMD läsaren o prova igen
    HaHa! Vad sjukt! Tack så mycket! Funkade lite bättre nu. *Nöjd Som Fan*

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
    HaHa! Vad sjukt! Tack så mycket! Funkade lite bättre nu. *Nöjd Som Fan*
    Vissa spel går att köra utan UMD skivor "Emulerade o fusk UMD"
    Prova starta din PSP i Recovery genom att kallstarta o hålla ned R
    Gå in under Config -> UMD Mode "Sony NP9660 - No UMD -"

    Det brukar funka på 89% av de flesta spelen, säkrast är en UMD ifall att

    *PS!
    LEK inte för mycket i menyerna!
    Skriv upp hur inställningarna var innan om du måste lajja o gör inte som Turbis o Semibricka din PSP för att det kliade i fingrarna
    DS.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vissa spel går att köra utan UMD skivor "Emulerade o fusk UMD"
    Prova starta din PSP i Recovery genom att kallstarta o hålla ned R
    Gå in under Config -> UMD Mode "Sony NP9660 - No UMD -"

    Det brukar funka på 89% av de flesta spelen, säkrast är en UMD ifall att

    *PS!
    LEK inte för mycket i menyerna!
    Skriv upp hur inställningarna var innan om du måste lajja o gör inte som Turbis o Semibricka din PSP för att det kliade i fingrarna
    DS.
    OBS! brukar funka bättre än PS ;D
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej Turbis,
    Jag har också en PSP som är nedgraderad till 1.50 av PSX care och som jag vill nu uppgradera till 3.52 M33, min fråga är, måste jag "formattera" mitt minneskort innan jag börjar hela processen, eller är det bara att köra enligt din beskrivning? jag har inte använt min PSP på flera månader då minnet blev full och jag gjorde fel när jag skulle deleta, jag deletade från min datorn och har inte vågat röra min PSP sen dess. Jag tror jag har 150 mb kvar på en 4 gig's minneskort. Tack för att ni finns på support forum du och pendragon.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Formattera minneskortet genom din PSP's egna formaterings funktion.
    Och sedan är det bara att följa guiden
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    uppgradering!

    Hur uppgraderar jag från 3.52 m33 till 3.52 m33-4
    Har läst readme filen som man fått hem med uppdateringen men det framgår inte eller så är man helt slut i huvudet

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av flaw_80 Visa Inlägg
    Hur uppgraderar jag från 3.52 m33 till 3.52 m33-4
    Har läst readme filen som man fått hem med uppdateringen men det framgår inte eller så är man helt slut i huvudet
    du lägger patchen på minneskortet enligt readmen o staryar via game menyn
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jao, readme är bättre än google :-)
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Gick inte för mig

    Jag fick "File Corrupted" redan i Steg 1 bara ena filen gick att starta av 2 direkt i PSP n under games. jag kopierade bägge 2 i mappen Game på PSP n


  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Du kan ju testa den här, den brukar vara mycket enkel att använda för alla nybörjare

    http://www.psp-hacks.com/file/1215

    Dock uppgraderar det här programmet bara till 3.52 M33-2 så när du är färdig med det kan du formatera minneskortet och lägga in M33 update 4

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Eller förresten var den ena filen korrupt men den andra körde du felfritt (kxploit permanent patcher?) i såna fall gick det helt som det skulle

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej jag har tankat ner ditt program, jag har formatterat om minneskortet ett antal gånger, det känns som att jag har gjort fel nånstans, vet inte vart jag ska börja nu. det står i min PSP att jag har version 7.50 jag har kopierat tillbacka filerna som jag fick när jag nedgraderade min PSP hos PSX care, med devhook osv. men den verkar inte byta version till 1.50 jag vet inte riktigt vad jag har gjort för fel. Sorry jag känner mig väldigt klumpig.

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Om du har Fw 1.50 måste du köra kxploit permanent patcher först sen uppgradera, kxploit permanent patcher får du med i upgradepaketet av Custom FW 3.52 som du fick länk till ovan

    1. Formatera ditt minneskort i din PSP
    2. Kör programmet
    3. Kör kxploit permanent patcher från GAME menyn
    4. Kör Upgraden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag ska testa igen i kväll Pendragon, men vad menar du med Punkt 2 ?
    "kör" programmet? vilket program?
    Mvh

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Pendragon, det jag har försökt göra nu är att återgå till samma PSP som jag fick efter modifieringen med devhook till 1.50 för att börja om om man säger så men det står 7.50 under settings, fast jag har kopierat alla filer jag fick med när jag gjorde det hos PSX detta är typ 2 år sedan

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Love_PSP Visa Inlägg
    Jag ska testa igen i kväll Pendragon, men vad menar du med Punkt 2 ?
    "kör" programmet? vilket program?
    Mvh
    Kör Installationen http://www.psp-hacks.com/file/1215
    Den borde gå igenom alla steg.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jar har installerat det pgrmet, men jag har ju inte version 1.50 nu det står ju 7.50 så när jag klickade på GO så hände det faktist ingenting. Jag vet ju inte hur programmet skall bete sig heller. Darför vill jag tillbacka till 1.50...det hela verkar invecklat. Jag trodde jag hade gjort fel när jag fick en "file corrupt" första gången när jag skulle följa steg per steg instruktion ifrån Tubis, darför avbröt jag det hela.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Love_PSP Visa Inlägg
    Jar har installerat det pgrmet, men jag har ju inte version 1.50 nu det står ju 7.50 så när jag klickade på GO så hände det faktist ingenting. Jag vet ju inte hur programmet skall bete sig heller. Darför vill jag tillbacka till 1.50...det hela verkar invecklat. Jag trodde jag hade gjort fel när jag fick en "file corrupt" första gången när jag skulle följa steg per steg instruktion ifrån Tubis, darför avbröt jag det hela.
    7.50 verkar lite galet, 3.xx är det som är det senaste från Sony någon 7.xx existerar itne såvida folk inte spelat dig ett spratt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    När började det stå 7.50? är du säker på att du inte tar fel på ettor och sjuor??

    jag testade att söka lite gran på google, verkar som att det finns nån som har haft liknande problem, dock var det endast tyska och spanska forumen var på..

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Detta papper fick jag från PSX CARE: (för mig är det kinesiska, men där står det om 7.50) PSP med firmware version 1.5 och DEVHOOK

    Din PSP är försedd med firmware version 1.5 samt bl.a. devhook.

    Du skall ALDRIG uppdatera din PSP till högre firmware än version 1.5 även om t.ex. något spel tjatar om det vid uppstart. Undvik även funktionen ?Network update?.

    För att undvika uppdateringar har vi kört ett program ?sxt version changer? som ändrat versionsnumret till 7.5. Detta gör att spel som normalt visar information om att en uppdatering krävs istället kommer visa ett kryptiskt felmeddelande. Detta är normalt.

    Du har fått med version changer på ditt minneskort så att du kan ändra tillbaka versionsnumret till 1.5 om du mot förmodan hittar någon anledning att göra det. Men gör du det och därefter accepterar en uppdatering så måste du lämna in din PSP för nergradering igen. Vi kan just nu nergradera från maximalt firmware version 2.6. Lägger du in t.ex. 2.71, 2.80 eller ännu senare så kan vi inte nergradera igen.

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har hittat "version changer" och lyckats återställa PSP n till 1.50 jag har kopierat nu och lagt i GAME enligt STEG 1 Lägga över kxploitpatcher och kxploitpatcher% (dom liger i mappen "1.50 only") till din PSP's Game

    Men när jag startar ena Kxploitpatcher så får jag meddelande : "this application doesn´t apply to this Firmware" och sen tillbaka till PSP n meny.
    (andra Kxploitpatcher är Corrupted)...

    Nu är jag tillbaka till ruta 1 igen

    ANGÅENDE Kör Installationen http://www.psp-hacks.com/file/1215

    jag vet inte hur detta pgrm fungerar, jag har den i datorn och packat upp men sen vet jag inte hur man går igång den. det finns inga hjälpfiler.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Hej alla!

    Har ett problem får det inte att funka lägger över kxploitpatcher kxploitpatcher% i psp/game och ska köra dom från mem-kortet men det står The game could not be started. (8002014C) i pspn. Vad gör jag för fel?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Jag behöver verkligen få hjälp med min PSP
    By gun_tore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:04
  2. Lite hjälp av er guru´s :)
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 09:15
  3. Nyinstallerat DMS4 lite EZI. Behöver lite hjälp!
    By edz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 22:18
  4. Behöver lite hjälp
    By torzten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 14:38
  5. Behöver lite hjälp tack
    By jose in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 18:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •