Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 36 av 36

Diskussion: Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av fillsing Visa Inlägg
    Har ett problem får det inte att funka lägger över kxploitpatcher kxploitpatcher% i psp/game och ska köra dom från mem-kortet men det står The game could not be started. (8002014C) i pspn. Vad gör jag för fel?
    Av dina tidigare trådar att döma kan du redan köra Custom FW.
    Sitter du på en ren 1.50 firmware skall du först köra Xploiten som du lägger i GAME mappen eller GAME150

    Sen uppgraderar du enligt konstens alla regler "LÄS FAQ!"

    Sen har du Custom FW

    Ps. Se till att ha ett UMD spel i Spelaren!
    Ds.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem

    Hejsan,
    Jag har gjort precis som alla andra och om man kollar på System information så står det 3.52 M33. MEN jag får ingen iso att funka. jag la in [PSP]Need.For.Speed.Most.Wanted.5-1-0[EUR][Anth].cso i mappen iso, fick upp spelet i menyn men sen när man startar så verkar det som det laddas och sen kommer ett felmedelande med texten "The game could not be started (80010002)". Jag har provat att ha en Umd i samt ändra på Recovery menyn. Vad ska jag göra? Är det fel på filen? eller behöver jag ngn extra program utöver custom firmware. Tacksam för svar =)

    mvh
    Sebbe

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vissa spel går att köra utan UMD skivor "Emulerade o fusk UMD"
    Prova starta din PSP i Recovery genom att kallstarta o hålla ned R
    Gå in under Config -> UMD Mode "Sony NP9660 - No UMD -"

    Det brukar funka på 89% av de flesta spelen, säkrast är en UMD ifall att

    *PS!
    LEK inte för mycket i menyerna!
    Skriv upp hur inställningarna var innan om du måste lajja o gör inte som Turbis o Semibricka din PSP för att det kliade i fingrarna
    DS.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    P.S det gick fint för mig att nedgradera mig från 2.6 till 1.5 och sedan till 3.52 M33 tack för supporten på den här sidan!

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av T-Killah Visa Inlägg
    P.S det gick fint för mig att nedgradera mig från 2.6 till 1.5 och sedan till 3.52 M33 tack för supporten på den här sidan!
    Grattis
    Kasta in uppgraderingen till 3.52 M33-4 med så strular den mindre, efter det så formaterar du ditt mionneskort i din 3.52 M33-4 PSP o kastar in det du vill i den nya katalogstrukturen

    Länk till uppgraderingen:
    http://www.psp-hacks.com/file/1231
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Grattis
    Kasta in uppgraderingen till 3.52 M33-4 med så strular den mindre, efter det så formaterar du ditt mionneskort i din 3.52 M33-4 PSP o kastar in det du vill i den nya katalogstrukturen

    Länk till uppgraderingen:
    http://www.psp-hacks.com/file/1231
    japp har uppdaterat till m33-4, fick gå stegvis, läste det samma dag jag skrev förra inlägget =) gick finemang, o det krånglar inget. Har dock inte provat med need for speed, men två andra spel funka finnemang, så jag antar att det kanske va fel på spelet. Men ska för säkerhetsskull prova en gång till med den nya versionen
    tack igen!

    //Sebbe

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av T-Killah Visa Inlägg
    japp har uppdaterat till m33-4, fick gå stegvis, läste det samma dag jag skrev förra inlägget =) gick finemang, o det krånglar inget. Har dock inte provat med need for speed, men två andra spel funka finnemang, så jag antar att det kanske va fel på spelet. Men ska för säkerhetsskull prova en gång till med den nya versionen
    tack igen!

    //Sebbe
    Ibland är det nog ofta så att det är fel på vissa spel, o vissa spel kräver ett UMD spel i läsaren då vissa inte klarar av att ligga under falsk emulering av UMD
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Jag behöver verkligen få hjälp med min PSP
    By gun_tore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:04
  2. Lite hjälp av er guru´s :)
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 09:15
  3. Nyinstallerat DMS4 lite EZI. Behöver lite hjälp!
    By edz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 22:18
  4. Behöver lite hjälp
    By torzten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 14:38
  5. Behöver lite hjälp tack
    By jose in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 18:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •