Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: TV-kabelprylen

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

Question TV-kabelprylen

Jag funderar starkt på att köpa psp Slim & lite och sedan chippa det, men jag undrar hur det där med tv-kabelprylen fungerar, kan jag spela på min tv(jag har ingen HD-tv) eller bara se på film eller ingenting överhuvudtaget? Och om jag chippar den, kommer jag att bli tvungen att konvertera om *.avi-filer eller klarar den dem ändå?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan se på film med s-videokabeln. Du behöver en hdtv för att spela med komponentvideokabeln. Om jag förstått det rätt :-)

Konvertera avifiler till psp mp4
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan se på film med s-videokabeln. Du behöver en hdtv för att spela med komponentvideokabeln. Om jag förstått det rätt :-)

Konvertera avifiler till psp mp4
    Fråga:
    När får du hem lite S-videokablar o Component o vad kan de kosta tro
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Är det inte möjligt att typ ta de där fem kablarna och så göra om dem till en vanlig scart med någon super-kabel pryl eller nåt? Så att man kan spela på en vanlig tv?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av topatisen Visa Inlägg
    Är det inte möjligt att typ ta de där fem kablarna och så göra om dem till en vanlig scart med någon super-kabel pryl eller nåt? Så att man kan spela på en vanlig tv?
    Nepp
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Nepp
    Mjo
    Med rätt adapter "Snarare en konverterare bestående av mer elektroniska komponenter" kan man göra om signalen så den kan projiceras på en gammal TV.

Dock inte i samma kvalite men funkis men det kostar nog mer än det smakar:
    http://www.smarthome.com/777062a.html
    http://www.ramelectronics.net/html/9A65.html

Eller om din TV har stöd för detta:
    http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tv...T-ADAPTER.html
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Okej, det verkar som om jag har fått de svar jag vill ha, köper nog psp:t i slutet av månaden, men den där konverterar-dosan går ju på 1000 spänn, och då är det lika bra att samla ihop till en hdtv :P. Tackar.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av topatisen Visa Inlägg
    Okej, det verkar som om jag har fått de svar jag vill ha, köper nog psp:t i slutet av månaden, men den där konverterar-dosan går ju på 1000 spänn, och då är det lika bra att samla ihop till en hdtv :P. Tackar.
    Jo om man inte skulle behöva konvertera något annat då man ändå är i farten

Video på PSP till TV kan man köra S-vhs kabeln till PSP Slim till.

Video + Spel måste man köra Komponent kabel till PSP Slim, dock får du inte fullskärm på Spelen så se till att din TV klarar av att Zooma lite

Förhoppningsvis löser Sony det med någon framtida uppgradering det att man inte kan få fullscreen på spelen, men de triggar en annan upplösning desvärre.
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    0
    Finns det någon sån här kabel till tjockismodellen? Köpte hem en kabel från ebay för en spottstyver, men den jäkeln ville ju inte passa.

Uttaget finns där på PSP´n men kabeln var inte anpassad för min tjockis..

Jag spelar väldigt sällan och använder nästan denna enbart för filmuppspelning. Det vore kul att hitta en kabel som passar min gamla modell. Jag har en 42'' full-hd tv.

Någon som vet? Eller är det lödkolv och krympslang som gäller?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av perpetrator Visa Inlägg
    Finns det någon sån här kabel till tjockismodellen? Köpte hem en kabel från ebay för en spottstyver, men den jäkeln ville ju inte passa.

Uttaget finns där på PSP´n men kabeln var inte anpassad för min tjockis..

Jag spelar väldigt sällan och använder nästan denna enbart för filmuppspelning. Det vore kul att hitta en kabel som passar min gamla modell. Jag har en 42'' full-hd tv.

Någon som vet? Eller är det lödkolv och krympslang som gäller?
    Det kan bli väldigt svårt att få nån bild från gamla PHAT Modellen då den inte har TV ut ....
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Jag har en psp slim och en kabel och kan spela på min vanliga tv bara man har cfw och pluginen "fusa".

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bignick Visa Inlägg
    Jag har en psp slim och en kabel och kan spela på min vanliga tv bara man har cfw och pluginen "fusa".
    Länk?

jag vill testa
    / Pendragon

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner