Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: 3.70 ner till 1.50

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Question 3.70 ner till 1.50

Hej! Jag har hört att det går att nedgradera 3.70 nu. Kan någon bara bekräfta det. TACK

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    En sak till också. hur får man systemvaran 1.50 på minneskortet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alla psp går att flasha om till custom firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    för jag har köpt ett batteri och ska göra om min psp, och då måste man ha systemvaran 1.50 på sitt minneskort?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jacx Visa Inlägg
    för jag har köpt ett batteri och ska göra om min psp, och då måste man ha systemvaran 1.50 på sitt minneskort?
    Nu tror jag du blandar ihop Äpplen med Päron lite
    Alla PSPor går att nedgradera o kasta in Custom FW på.
    Gamla PSP enheter kan man köra Pandoratrick på och även nya Slim enheter men dock kan man inte nedgradera en Slim till 1.50 Fw, det fungerar bara på Gamla Fat PSP enheter.

För att konvertera ett batteri till Pandora - JigKick batteri för att flasha PSPor måste man först ha ett gammalt batteri till en PSP FAT enhet + ett orginalminneskort med MagicGate på minst 256 Mb (Jag rekommenderar ett minneskort på 500MB) och sen måste man sköta konverteringen via en gammal FAT PSP som kör någon sorts Custom Firmware, annars blir det svårt.

Du har inte skrivit om du skall nedgradera varesg en FAT eller SLIM o hur du tänkt gå tillväga med att konvertera batteri + Minneskort till Pandora så jag tänkte bara reda ut begreppen lite
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nu tror jag du blandar ihop Äpplen med Päron lite
    Alla PSPor går att nedgradera o kasta in Custom FW på.
    Gamla PSP enheter kan man köra Pandoratrick på och även nya Slim enheter men dock kan man inte nedgradera en Slim till 1.50 Fw, det fungerar bara på Gamla Fat PSP enheter.

För att konvertera ett batteri till Pandora - JigKick batteri för att flasha PSPor måste man först ha ett gammalt batteri till en PSP FAT enhet + ett orginalminneskort med MagicGate på minst 256 Mb (Jag rekommenderar ett minneskort på 500MB) och sen måste man sköta konverteringen via en gammal FAT PSP som kör någon sorts Custom Firmware, annars blir det svårt.

Du har inte skrivit om du skall nedgradera varesg en FAT eller SLIM o hur du tänkt gå tillväga med att konvertera batteri + Minneskort till Pandora så jag tänkte bara reda ut begreppen lite

Jag har en 'FAT' PSP, 2st 4GB minneskort(orginal) och en extra batteri som jag ska göra om. Jag har laddat ner programet så att jag kan göra om batteriet, men måste man inte ha en CF på minneskortet för att det ska fungera?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag har en 'FAT' PSP, 2st 4GB minneskort(orginal) och en extra batteri som jag ska göra om. Jag har laddat ner programet så att jag kan göra om batteriet, men måste man inte ha en CF på minneskortet för att det ska fungera?
    Nej du måste ha en PSP som kör Custom Firmware
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej du måste ha en PSP som kör Custom Firmware
    Jaha, och hur gör man det. Kan man skicka in den till er? Isf har jag version 3.51 och vill ner(eller upp) till en version där jag kan spela ISO. spel och kolla på filmer.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi fixar din psp för 300:- + 150:- returfrakt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi fixar din psp för 300:- + 150:- returfrakt
    Oj, jag trodde att det skulle kosta mer! Så då nedgraderar ni min 'FAT' PSP från ver.3,51 till en version där jag kan spela ISO. filer från minneskortet och kolla på film från minneskortet.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Oj, jag trodde att det skulle kosta mer! Så då nedgraderar ni min 'FAT' PSP från ver.3,51 till en version där jag kan spela ISO. filer från minneskortet och kolla på film från minneskortet.
    Vilken version skulle det då vara?

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Respekt
    0
    3.71 M33-2 med 1.50 kernel addon 2. Jag antar iaf att det är så.. (det är den senaste custom firmwaren)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Exakt.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    okej, då skickar jag min PSP till er.

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. Internet till Wii