Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vad innebär det att chippa?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Vad innebär det att chippa?

    Hej!

    Jag har sen tidigare en chippad XBOX som jag hafft mycket nöja med, nu funderar jag på en chippad XBOX 360 eller chippad WII.

    Vad tjänar jag på att chippa en XBOX 360? jag förstår att man kan bränna ut och spela sina bakcup kopier på den, men finns det något mer som man får tillgång till ? jag antar att det inte alls får samma flexibilitet som vanliga XBOX med mediacenter o liknande?

    Vad ska man tänka på när man köper en chippad XBOX 360? kommer man kunna spela online med den? finns det något som kan göra att XBOXEn slutar fungera ( så som wii kan göra med fel updatering)?

    Det finns också en väldig massa olika Xboxar? Vad tjänar jag på att ha så stor disk i boxen? man kan väll ändå inte ha bakcups på den?

    Har alla Xbox 360is HDMI ? eller är det en speciell version man måste köpa då ?

    Vilket chip fungerar bäst?

    Jag vet många frågor och tyvärr har jag inte lyckats hitta så bra svar på dem, jag hoppas dock att ni kan ge mig lite svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Vad innebär det att chippa?
    du monterar in ett chip i konsolen. vad chippet gör är olika beroende på chip.

    Vad tjänar jag på att chippa en XBOX 360? jag förstår att man kan bränna ut och spela sina bakcup kopier på den, men finns det något mer som man får tillgång till ? jag antar att det inte alls får samma flexibilitet som vanliga XBOX med mediacenter o liknande?
    i huvudsak att du kan spela dina backuper. du får inte samma stora förändring som med en chippad xbox.

    Vad ska man tänka på när man köper en chippad XBOX 360? kommer man kunna spela online med den?
    ja, men istället för att chippa så kanske du skulle överväga att flasha firmware istället. ixtreme 1.2 (c) firmware är den säkraste för online-spelande idag.
    finns det något som kan göra att XBOXEn slutar fungera ( så som wii kan göra med fel updatering)?
    vem vet? time will tell.. i dagsläget är det lugnt.

    Det finns också en väldig massa olika Xboxar? Vad tjänar jag på att ha så stor disk i boxen? man kan väll ändå inte ha bakcups på den?
    nej, inga backups. du får helt enkelt mer utrymme för savegames, demos, trailers, etc..

    Har alla Xbox 360is HDMI ? eller är det en speciell version man måste köpa då ?
    nej, det har de inte. elite har det och (nya) kommande premium's.

    Vilket chip fungerar bäst?
    vad är dina önskemål? vad som är bäst är väldigt individuellt.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Tack för alla svar!

    Jag har nu inhandlat ett chippat WII(Svenskt/köpt här i Sverige) och det verkar gå utmärkt att köra PAL backups på maskinen.

    Kan jag vara lugn att maskinen inte bli kass så länge som jag endast kör med PAL versioner ?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Tack för alla svar!

    Jag har nu inhandlat ett chippat WII(Svenskt/köpt här i Sverige) och det verkar gå utmärkt att köra PAL backups på maskinen.

    Kan jag vara lugn att maskinen inte bli kass så länge som jag endast kör med PAL versioner ?
    På den här sektionen av forumet pratar vi XBox 360.

    Wii-frågor får du ta i Wii-sektionen:
    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=110
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    sorry skrev på fel ställe ju..

Liknande diskussioner

  1. Går det att ta bort en chippning?
    By Toastedfish in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:58
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  4. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •