Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Sugen på PSP, men vad ska man ha nu då?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    18

    Sugen på PSP, men vad ska man ha nu då?

    Tjenare!

    Hade en PSP förra året och minns att det var grymt kul, men sålde den i pengabrist . Nu är jag sugen på att skaffa PSP igen när nya slim har kommit ut. Men som jag förstår det så kan man inte riktigt köra homebrew på slim (man får inte kernel tillgång som jag förstått det). Så, jag ska skaffa en psp mest i homebrew syfte. Har hört att Slim har TV output och har bättre knappar, men att gamla phat har mer stöd för homebrew. Sen om jag köper en psp i affären vill jag kunna nedgradera den och köra homebrew såklart, går nyaste firmwaren att nedgradera? När jag sålde min gick inte 2.7 att nedgraderas, o det var ju ett tag sen

    Så.. vad skall man skaffa?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Du kan vara lugn alla versioner av PSP går nedgradera nuförtiden med Pandora tricket ... Nog går det köra Homebrew på slim men det är inte många apps som är kompilerade för den så det är nog en PHAT som gäller för du var ju sugen mest på att leka med homebrew
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Du kan vara lugn alla versioner av PSP går nedgradera nuförtiden med Pandora tricket ... Nog går det köra Homebrew på slim men det är inte många apps som är kompilerade för den så det är nog en PHAT som gäller för du var ju sugen mest på att leka med homebrew
    Vad är det som funkar / inte funkar på slim? är mest intresserad av att leka med att modda menyerna.

    O om man nu kan nedgradera alla via Pandora tricket, hur gör man om man vill nedgradera utan att ha en anna psp till hands? Finns det nått annat knep att nedgradera senaste versionen till 1.5 eller M33 eller vad det nu är nu.

    Tack för det snabba svaret btw.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Vore jag du skulle jag nog köpa en PHAT direkt från psx-care ... Slim känns lite overrated ... Det enda "riktigt" nya är tv-ut och är det verkligen en grej man skulle använda mer än ett par gånger bara för att testa
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Vore jag du skulle jag nog köpa en PHAT direkt från psx-care ... Slim känns lite overrated ... Det enda "riktigt" nya är tv-ut och är det verkligen en grej man skulle använda mer än ett par gånger bara för att testa
    Ser ut att bli en beg PSP Phat från lokala butiken för 800kr. Nu om jag vill nedgradera den till 1.50 så kommer jag förmodligen behöva ett pandora memory stick och batteri. Verkar som om psxcare bara säljer modifierade batteri, och inte minneskort. Hur får jag tag på det då? Eller kan jag låna av dig mot en billig peng?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Finns nog de nödvändiga filerna du behöver på psp-hacks ... Har inte testat att nergradera eller unbricka med Pandora tricket men är sugen på testa ... Vem vet man kanske skulle kunna göra sig nån fickpeng eller så på det här uppe i Norrland
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    18
    Kan vi inte göra såhär då?

    Du gör ett pandora memory stick och pandora batteri för PHAT. Sedan skickar du det på posten till mig. Jag nedgraderar min PSP och skickar tillbaka minneskortet och batteriet, och i paketet lägger jag även fraktpengar + nån peng som tack för lånet. Ok?

Liknande diskussioner

  1. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:16
  2. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  3. vad ska man köpa
    By babii in forum Nintendo DS
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 12:14
  4. Vad ska man skaffa sej??
    By McSeb in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 18:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •