Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur kopplar jag upp min Wii till Internet?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Hur kopplar jag upp min Wii till Internet?

    Har sökt men inte hittat något konkret svar på denna fråga.

    Vad behöver jag köpa för att koppla uopp min Wii mot Internet?

    Och finns det några som helst nackdelar med att koppla upp en chippad Wii på nätet?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Solomons Key Visa Inlägg
    Har sökt men inte hittat något konkret svar på denna fråga.

    Vad behöver jag köpa för att koppla uopp min Wii mot Internet?

    Och finns det några som helst nackdelar med att koppla upp en chippad Wii på nätet?
    1. En internetanslutning av något slag.
    2. Antingen en wlan-accesspunkt eller router med integrerad AP. Du kan ansluta din Wii trådlöst via wlan.
    3. Alternativt behöver du en adapter för att ansluta den via vanlig nätverkskabel.


    Nej, inga nackdelar. Dock skulle jag ha Connect24 avstängt så den inte kör firmware-uppdateringar automatiskt. (fast det kanske den inte gör, utan bara meddelar att det finns nya?)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    1. En internetanslutning av något slag.
    2. Antingen en wlan-accesspunkt eller router med integrerad AP. Du kan ansluta din Wii trådlöst via wlan.
    3. Alternativt behöver du en adapter för att ansluta den via vanlig nätverkskabel.


    Nej, inga nackdelar. Dock skulle jag ha Connect24 avstängt så den inte kör firmware-uppdateringar automatiskt. (fast det kanske den inte gör, utan bara meddelar att det finns nya?)
    Tack för svar!

    Jag har mitt bredbandsuttag precis bredvid mitt Wii, så jag är nog mest intresserad av någon form av adapter för att plugga in kabeln direkt. Tips på sådan produkt?

    Och är det inte så att firmware ändå uppdateras med vissa av spelen man kör?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Solomons Key Visa Inlägg

    Jag har mitt bredbandsuttag precis bredvid mitt Wii, så jag är nog mest intresserad av någon form av adapter för att plugga in kabeln direkt. Tips på sådan produkt?

    Och är det inte så att firmware ändå uppdateras med vissa av spelen man kör?
    Med "bredbandsuttag", menar du att du har en ensam nätverksport i din vägg? Om du har en dator, eller flera saker inkopplade, så bör du förslagsvis ha en switch eller router av något slag som möjliggör att du kan koppla in flera saker samtidigt.

    Adaptern för att ansluta din Wii via vanlig nätverkskabel heter "NINTENDO WII LAN ADAPTER" och finns hos de flesta elektronikfirmor som säljer Wii. Finns även liknande modeller från andra tillverkare än Nintendo. PSXcare själva har den dock inte i sitt sortiment.

    Firmware-uppgraderingar inkluderas på en del spel, oftast Nintendos egna titlar. Nya firmware-versioner kan dock eventuellt ställa till problem för chip, då man inte vet vad de gör innan folk har börjat testa. 3.0E strulade tex till det för wiikeys config-disc. Bäst är att uppgradera manuell när du vet att det inte kommer orsaka några problem.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    Med "bredbandsuttag", menar du att du har en ensam nätverksport i din vägg? Om du har en dator, eller flera saker inkopplade, så bör du förslagsvis ha en switch eller router av något slag som möjliggör att du kan koppla in flera saker samtidigt.

    Adaptern för att ansluta din Wii via vanlig nätverkskabel heter "NINTENDO WII LAN ADAPTER" och finns hos de flesta elektronikfirmor som säljer Wii. Finns även liknande modeller från andra tillverkare än Nintendo. PSXcare själva har den dock inte i sitt sortiment.

    Firmware-uppgraderingar inkluderas på en del spel, oftast Nintendos egna titlar. Nya firmware-versioner kan dock eventuellt ställa till problem för chip, då man inte vet vad de gör innan folk har börjat testa. 3.0E strulade tex till det för wiikeys config-disc. Bäst är att uppgradera manuell när du vet att det inte kommer orsaka några problem.
    Super, nu har jag koll!

    Då kan jag passa på och fråga hur pass väl utvecklat onlinespelandet är, för det är mest det jag är intresserad av? Är det lätt att spela mot folk över nätet, och är det många spel som stöder detta?
    Last edited by Solomons Key; 2007-10-12 at 12:19.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Solomons Key Visa Inlägg
    Super, nu har jag koll!

    Då kan jag passa på och fråga hur pass väl utvecklat onlinespelandet är, för det är mest det jag är intresserad av? Är det lätt att spela mot folk över nätet, och är det många spel som stöder detta?
    Enkelt, ja.
    Fungerar, ja.
    Många spel, nej.

    Själv har jag bara testat Mario Strikers Charged Football. Spelen med online-stöd kan du nog räkna på dina fingrar.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    Enkelt, ja.
    Fungerar, ja.
    Många spel, nej.

    Själv har jag bara testat Mario Strikers Charged Football. Spelen med online-stöd kan du nog räkna på dina fingrar.
    Alright, Mario Strikers Charged Football var ett av de spel jag var sugen på att testa online, så det passar ju bra. Känner du till någon lista över Wiispel som tillåter onlinespel?

    Tack igen för hjälpen förresten, inte ofta man får så här snabba och raka svar på ett forum!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Nope, känner inte till någon sådan lista. http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_games kan vara en bra start att kolla på iaf.

Liknande diskussioner

  1. RGB-kabel till Wii
    By Phredreeke in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 13:23
  2. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  3. Hur bränner man GC spel till Wii?
    By Cyphris in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 15:22
  4. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48
  5. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 14:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •