Har sökt men inte hittat något konkret svar på denna fråga.
Vad behöver jag köpa för att koppla uopp min Wii mot Internet?
Och finns det några som helst nackdelar med att koppla upp en chippad Wii på nätet?
Har sökt men inte hittat något konkret svar på denna fråga.
Vad behöver jag köpa för att koppla uopp min Wii mot Internet?
Och finns det några som helst nackdelar med att koppla upp en chippad Wii på nätet?
1. En internetanslutning av något slag.
2. Antingen en wlan-accesspunkt eller router med integrerad AP. Du kan ansluta din Wii trådlöst via wlan.
3. Alternativt behöver du en adapter för att ansluta den via vanlig nätverkskabel.
Nej, inga nackdelar. Dock skulle jag ha Connect24 avstängt så den inte kör firmware-uppdateringar automatiskt. (fast det kanske den inte gör, utan bara meddelar att det finns nya?)
Med "bredbandsuttag", menar du att du har en ensam nätverksport i din vägg? Om du har en dator, eller flera saker inkopplade, så bör du förslagsvis ha en switch eller router av något slag som möjliggör att du kan koppla in flera saker samtidigt.
Adaptern för att ansluta din Wii via vanlig nätverkskabel heter "NINTENDO WII LAN ADAPTER" och finns hos de flesta elektronikfirmor som säljer Wii. Finns även liknande modeller från andra tillverkare än Nintendo. PSXcare själva har den dock inte i sitt sortiment.
Firmware-uppgraderingar inkluderas på en del spel, oftast Nintendos egna titlar. Nya firmware-versioner kan dock eventuellt ställa till problem för chip, då man inte vet vad de gör innan folk har börjat testa. 3.0E strulade tex till det för wiikeys config-disc. Bäst är att uppgradera manuell när du vet att det inte kommer orsaka några problem.
Nope, känner inte till någon sådan lista. http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_games kan vara en bra start att kolla på iaf.
Bookmarks