Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpa spel från andra playstation store än europas?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Köpa spel från andra playstation store än europas?

    Finns det nån möjlighet att köpa spel från andra playstation store än den europeiska? att skapa konto är ju inte svårt men hur gör man om man villköpa då man inte har en gilltig adress i exempelvis japan eller usa eller likande kan man använda sig av sitt kreditkort endå om det funkar i utlandet? Nån som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Jag provade själv...

    JA eftersom igen svarat så tänkte jag att jag får väl rpova själv då så jag köpte ett spel från usa playstation store det gick utmärkt med kreditkort så nu vet ni alla andra som undrar Så nu vet ni också. :-D

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Hur gjorde du med adresser o liknande?
    Jag måste ha pixel junk racers till ölen ikväll

    Mycket tacksam för en liten beskrivning av vilka värden du satt var o så för att få det att funka. En polare till mig försökte men lyckades inte p g a ngt adress-strul eller liknande.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Jag lyckades oxå nu, jag satte min riktiga adress fast i kansas i usa med det postnr. jag hade till min googlemaps usa-adress

    Det blev mycket bilkörande igår... sjukt kul spel för $6.99

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Man kan alltså ställa in sin adress på USA och komma åt deras PS Store?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Ja det stämmer.
    fast du får skapa en ny användare i xmb:n för att kunna regga dig på psn i en annan region.

    Jag har min hemadress (gatunamn och nr.) fast med postnummer från en pizzeria i kansas.

    Gatuadressen tog jag samm som jag har hemma för att jag skulle kunna använda visakortet. Jag tror att de kollar mot adressen oxå.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Så här gör du....

    Du skriver din vanliga hem adress som betalnings adress och ditt visa kort så funkar det. Bostads adress får du därimot hitta på jag tog Hiltons hotel i new york.

    Du får skapa en ny användare också med region usa. Obs det går endast köpaspel via betalkort. Ingen växlingskostnad tillkommer därimot får du betala usas skatt på spelet(typ moms aktigt). Men den är kanske en halv dollar eller nått sånt. Spelen fungerar klockrent iallafall på min Hongkong version. Spelet jag provköpte var Destruction derby från ps1 Det gick även att spela spelet på psp om du kör en custom firmware och ställer regionen på usa.
    Last edited by skystar; 2007-10-22 at 23:18.

Liknande diskussioner

  1. Hur går man till xbox "huvudmeny" från spel
    By Nello in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 14:51
  2. Kan inte köra spel från hd:n, men från DVD
    By antons_s in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 20:31
  3. Playstation 2 -spel från Thailand
    By danbe in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 11:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •