Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Skillnaden på cyklowiz och Wiikey?

Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Respekt
    19

Skillnaden på cyklowiz och Wiikey?

Hej!

Jag är på jakt efter ett Nintendo Wii och skulle vilja veta vilken skillnad det är på cyklowiz och Wiikeychippet. Kan man uppdatera cyklowiz så som man kan göra med wiikey? Kräver cyklowiz att man gör något speciellt process innan man ska köra brända spel på sitt Wii?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enda skillnaderna har med uppdatering av chippet att göra. Man måste montera en strömbrytare för att kunna uppgradera, och uppgraderingen KAN gå fel så att man måste byta hela chippet.

WiiKey är därmed enklare att montera och säkrare att uppdatera då det alltid går att använda wiikeys recovery mode.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Tja,

Problemet med Wiikey , wiinja, wiid osv är att Nintendo själva kan "rensa" flashen vid en uppdatering, jag har inte sett detta än men eftersom Nintendo och Sony samt Microsoft verkligen försöker göra livet surt för hackade konsoler är det ingen omöjlighet att det kommer i framtiden.

Cyclowiz kan inte uppdateras utan att switchen är i ON läge precis som Hansi sa.
    Vilket gör det till det "säkraste" chippet just nu.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om nintendo rensar något av mina chip så kommer en anmälan om egenmäktigt förfarande som ett brev på posten :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Om en uppdatering mot förmodan rensar flashen på Wiikey så är det väl bara att bränna ner Recovery Disc och sätta i?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tänk om den rensar flashen varje gång du startar din wii :-)

Liknande diskussioner

1. Nytt problem med min wiikey chippad chrome wii.
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:57
  2. Skillnad på Wiikey och Wiikey clone?
    By Pahule in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 10:27
  3. Wiikey spel
    By Xyrez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 09:50
  4. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:30
  5. Inlägg: 21