Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Snälla Hjälp, 3.71 m33 the game could not be started

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Snälla Hjälp, 3.71 m33 the game could not be started

    hej,
    Jag har ett väldigt irriterande problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
    Har 3.71 m33 -2 på mitt tjocka psp men när ja försöker spela spelen som är .iso som jag lagt i ISO mappen står det the game could not be started. Har testat med umd skiva i och utan och ställt in samma i recovery menyn då. Har testat ändra gamefolder homebrew i recovery menyn och har testat att ställa in CPU speed ( sånt som folk har gett som lösningar i forumen )

    Hade detta problem även när jag hade 3.52 m33 och därför försökte jag med 3.71 m33.
    Saken är även den att jag har fixat två vänners psp:n med samma filer och och sen samma spel och deras funkar alldeles utmärkt.

    Snälla hjälp mig någon jag blir galen....

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Du kan ju alltid prova att resetta din PSP samt formatera minneskortet.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nä det fungerar inte då heller... kommer bara upp the game could not be started nu me...
    inget annat tips någon ???

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Vad kör du med för umd skiva??? Se till så det inte är nån film utan demo skivan eller ett spel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    har testat med ett spel ( untold legends brother hood of steel ) och med demo skivan... det spelet jag föröker få att funka just nu är fifa 08 och det funkar på kompisens psp med untold och även om jag väljer no umd.

    detta verkar kört

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ingen som har någon ideé vad jag kan göra för att få det att funka ????

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Helge1984 Visa Inlägg
    Ingen som har någon ideé vad jag kan göra för att få det att funka ????
    Prova en annan .ISO
    Vissa folk laddar ned fungerar kissigt, jag har inte samma problem då jag stoppar i mina orginal UMD o konverterar dem till .ISO.

    Enda jag får är större filer då jag inte "Rippat bort onädigt material" men fungerande filer
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jo jag har testat med andra .iso och vissa funkar iband.
    tex. Burnout ( .cso ) och worms ( .iso ) fungerar.
    men Tigerwoods 08 ( .iso ) Fifa 08 ( .iso ) och NFS ( .cso ) fungerar ej, då har jag testat exakt de filerna på vänners psp och då fungerar dom ut märkt.

    Kan det var nått med att det är nyare spel ? eller att dom är mkt större till storleken ????

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Kanske lite långsökt men du kanske kan testa med din polares minneskort och peta in i din PSP för att om det funkar. Så det inte är något knas med ditt minneskort menar jag.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jag har testat med kompisens minnes kort i mitt psp och då fungerade inte spelen som funkade i hans, testade även mitt minneskort i hans psp och då funkade alla spelen som dom skulle så det är inget fel på minneskortet....

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    skumt... har inga andra ideér mer än att du jämför kompisens inställningar i recovery menyn så att det stämmer överens med dina, om det fortfarande inte funkar, testa flasha om firmwaren igen... sedan har jag slut på ideér tyvärr
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Har kollat hans inställningar i recovery menyn och ändrat till exakt samma men det hjälper inte,väldigt mysko det här.
    Får tacka för alla svar iallafall !
    men tar gärna emot fler förslag och ideér hur idiotiska dom än kan verka för allt normalt har jag testat nu tror jag !

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    kom just på en grej till du kan testa som funkat för andra med liknande problem, radera config.se filen från flash1. Det är inte säkert att det funkar, men kan vara värt ett försök

    1. Anslut din PSP till datorn
    2. Knalla in i recovery menyn
    3. Advanced ---> Toggle Flash1
    4. radera config.se filen
    5. Gå sedan tillbaka till XMB menyn och prova igen
    Last edited by BigMac; 2007-10-15 at 16:35.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    JAAAAA det funka !
    Tack så mkt BIGMac och alla andra!!!

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    fasen vad sjysst!! kul att du fick igång det till slut!!
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Prova en annan .ISO

    pendragon bara en ren tanke lixom va inte det här ett forum som INTE stödjer filesharing ? tänkte det du skrev på min tråd bara en tanke som sagt haha
    Last edited by Mevvan; 2007-10-16 at 00:15.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Prova en annan .ISO
    Vissa folk laddar ned fungerar kissigt, jag har inte samma problem då jag stoppar i mina orginal UMD o konverterar dem till .ISO.

    Just det sluta föreslå att folka ska ladda ner annan *.iso ... Du gillar ju inte antydningar om filesharing i detta forum ... Du som "konvertera dina egna isos" Jo, kyss Karlsson
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    pendragon bara en ren tanke lixom va inte det här ett forum som INTE stödjer filesharing ? tänkte det du skrev på min tråd bara en tanke som sagt haha
    Kan ju quota mig själv utan att rättstava det jag råkat skriva galet:
    Prova en annan .ISO
    - Man måste inta ladda ned ISO filer, man kan gott göra dem själv som jag av sina orginalspel, de laddar ju snabbare o man slipper ha fler UMD skivor med sig.

    Vissa folk laddar ned fungerar kissigt, jag har inte samma problem då jag stoppar i mina orginal UMD o konverterar dem till .ISO.
    - Påpekar att saker som man "Laddat ned" kan fungera kissigt, det jag undertonat menar är att man skall generera sina egna .ISO filer o funkar inte det gör man något fel.

    Enda jag får är större filer då jag inte "Rippat bort onädigt material" men fungerande filer
    - Okej Det skall stå "Onödigt material" men jag orkar inte redigera, det är alltid någon som klagar då
    Med detta säger jag att när jag konverterar mina orginalspel till .ISO format blir de större då jag inte komprimerar eller tar bort dummeyfiler men jag klarar mig då jag har fler stora 4Gb kort

    Min fråga till dig: Vart skriver jag att jag "Filesharar" ?????
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Prova en annan .ISO
    Vissa folk laddar ned fungerar kissigt, jag har inte samma problem då jag stoppar i mina orginal UMD o konverterar dem till .ISO.

    Just det sluta föreslå att folka ska ladda ner annan *.iso ... Du gillar ju inte antydningar om filesharing i detta forum ... Du som "konvertera dina egna isos" Jo, kyss Karlsson
    Åter igen, vart skrev jag att folk skall "Ladda ned en annan *.iso"
    Det är stor skillnad mellan att ladda ned filer o generera dem själv.

    Skilj mellan äpplen o päron nu snälla.
    Det är t.om skillnad på Fat och Slim

    Om du vill kan jag nog göra en video som visar hur man konverterar ett UMD spel till .ISO, det är busenkelt med "Rätt program".
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Om du vill kan jag nog göra en video som visar hur man konverterar ett UMD spel till .ISO, det är busenkelt med "Rätt program".

    Behös nog inte göras va länge sen man testade av bara nyfikenhet (Man måste ju testa bara för att vet hur det funkar).
    Men tack ändå ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    [QUOTE=Pendragon;171016]Åter igen, vart skrev jag att folk skall "Ladda ned en annan *.iso"
    Det är stor skillnad mellan att ladda ned filer o generera dem själv.

    Skilj mellan äpplen o päron nu snälla.
    Det är t.om skillnad på Fat och Slim

    pendragon nej jag menade inte att du har sagt att du laddar ner jag läste det nogrant det va därför jag inte quota det men det jag vart lite sur över va att mitt inlägg på min tråd sa jag inte heller att jag laddade ner jag sa att jag hade ett backup utav ett spel, har inte laddat ner det men då började ni direkt säga saker om filesharing det va det som va saken där va problemet
    Last edited by Mevvan; 2007-10-16 at 22:36.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kan ju quota mig själv utan att rättstava det jag råkat skriva galet:
    - Man måste inta ladda ned ISO filer, man kan gott göra dem själv som jag av sina orginalspel, de laddar ju snabbare o man slipper ha fler UMD skivor med sig.
    jag vet att man inte måste ladda ner iso filer men jag minns heller inte på min tråd att jag sa att jag laddat ner men jaja




    Min fråga till dig: Vart skriver jag att jag "Filesharar" ?????[/QUOTE]
    jag sa aldrig det jag frågade varför du skrev sådär på min tråd om tomb spelet
    det vart lite som 2 olika saker

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För mycket tjafs - låser tråden
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Köra emulatorer på 3.71 M33 CFW
    By pspwner in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 19:34
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  3. Snälla någon, hjälp mig med bränning!
    By tandkram in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 16:41
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •